Baking med sukkerpasta

LoveMyMiracle

Mamma til vakre Adrian <3
VIP
Oktoberskatter 2014
Jeg skal bake dåpskaka til sønnen min til dåpen som er på søndag. Jeg skal ha sjokoladekake som skal kles inn i sukkerpasta også skal jeg ha på et spiselig bilde.
Er første gang jeg gjør dette, så har noen spørsmål om det er noen som vet.
Jeg skal bake sjokoladekaken i dag, men bør jeg vente med å dekorere den til i morgen? Og skal kaken stå i kjøleskapet eller ikke etter den har fått på seg sukkerpastaen?

Hvis du skal ha på bildet ville jeg ventet til samme dagen om du har tid, eller dagen før. Hvis bildet blir liggende på for lenge kan sukkerpastaen "spise" opp bildet. Pluss at temperaturen i kjøleskap ofte varierer litt på temperaturen, fordi det blir åpnet ofte og det ikke er så stor plass. Men det også gå helt fint altså. Har opplevd begge deler.
Hilsen en konditor

Ok, takk for svar. Da dekorerer jeg kaken i morgen kveld, rekker det ikke på dåpsdagen. Også er det ikke mye kjøleskapet går opp siden det blir sent på kvelden:)
Tar gjerne i mot andre tips ved bruk av sukkerpasta:)

Sukkerpasta tørker veldig fort, så du må være veldig rask til å kle kaka med den. Hvis du har kjevler den ut og telefonen ringer er du ute og kjører :P Ellers syns jeg den var veldig enkel å jobbe med ;)

Back
Topp