Bakgrunn, bilder

Stita

Gift med forumet
Når man skal leke fotograf hjemme, men ikke har lerret som man kan bruke i bakgrunnen.. Hva kan man bruke da for å få en fin bakgrunn?
Har lyst å få tatt noen skikkelige bilder av jenten min [:)]

Godt lys og hvitt laken.

Så irriterende! Jeg klarer ikke få nok lys i leiligheten min til at bildene blir noe bra..
Blir jo bare skygger og sånt[:@]

Ja det er det som er vanskelig, beste tiden å ta bilder på, er på våren og høsten da er lyset aller best. Hvilket kamera har du? Vi bruker
ekstern blitz nå i vinterhalvåret og da blir det faktisk ikke så værst..

Fikk låne et kamera av mamma som er relativt gammelt, men tenkte det var bedre enn mitt vanlige lille digital kamera ihvertfall. er et panasonic DMC-FZ50
Fungerer ikke noe bra synes jeg!
Skal få en venn som har bedre kamera hjem her en av dagene snart, men tenkte å prøve litt på forhånd først så jeg kunne se hvordan jeg fikk best lys osv, men tror ikke det er vits i å prøve å ta noen bilder her.
Om det ikke er bra nok lys blir alle bilder knudrete, for hvitt med blits og skyggete hvis jeg prøver med flere lamper for å lyse opp rommet.

Er det virkelig ingenting som kan gjøre at man kan ta fine bilder uten masse kjempe dyrt utstyr?[8|]

Om du har spotter i taket, kan du henge opp et laken å la lyset komme fra baksiden av lakenet. Eller heng laken foran vindu/verandadør med mye dagslys...

Back
Topp