Brukte Tine sin.
http://www.tine.no/oppskrifter/bakst/brod-og-rundstykker/burgerbolle
Har ikke smakt om de er bra, men var i hvertfall veldig enkelt og fort gjort.![]()
Får si ifra om det er noe en ikke bør prøve seg på
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Brukte Tine sin.
http://www.tine.no/oppskrifter/bakst/brod-og-rundstykker/burgerbolle
Har ikke smakt om de er bra, men var i hvertfall veldig enkelt og fort gjort.![]()
Oppskrift??![]()
Nami takk denna må eg prøva nest gangBunn : 1 pakke bixit kjeks og 150 gram smør. Knus kjeksen, smelt smøret og bland i hop å trykk det ned i formen. Jeg bruker en 26 cm springform uten bunn oppå kakefat som jeg skal bruke.
Oste fromasj: 2.5 dl vann
1 pakke freia sitrongele
1 beger lettrømme
200g/1 beger Philadelphia ost
100 gram melis
1 ts ekte vaniljesukker (kan sikkert bruke vanlig også)
3 dl kremfløte
Kok vannet ha i gelepulver, rør til det er oppløst og la det kjøle seg ned.
Ha ost, rømme, melis, vaniljesukker i en bakebolle og miks sammen til det er klumpefritt, bruk gjerne en håndmikser men hvis du bruker kjøkkenmaskin skrap vekk fra kantene slik at alt blir godt blandet ha i fløten å miks godt sammen, blir luftigere hvis du pisker fløten til krem før du blander den i, tilsett avkjølt gele i tynn stråle i røren bland godt sammen å ha over bunnen å sett i kjøleskapet i minst 4 timer helst over natten
Gele lokk : pga stor form bruker jeg 2 pakker gelepulver og 5 dl vann, avkjøl og tilsett på toppen av kaken. pleier å ta gele på etter kaken har stått kaldt i et par timer slik at toppen på kaken har sotte seger godt å pynte med sjokolade før man tar gelen på
Det er også veldig godt om man pynter med friske jordbær eller andre bær/frukter istedenfor gele
Tror jeg fikk med mg alt nåhar oppskriften i hodet så ser sikkert rotete ut
![]()
Får si ifra om det er noe en ikke bør prøve seg på![]()
Namnam kake!!
Samme oppskrift som jeg bruker. Bare minus mandeldråper![]()
Jeg slengte litt vaniljeessens også oppi denne gangnamnam!
Må innrømme at 9 dl sukker virker skummelt mye
Kanskje jeg må prøve med vanilje neste gang.
En ting kan jeg hvertfall si og det er at denne kaka aldri blir tørr![]()
Ja det gjør jeg å min familie også å dette er blitt yndlingskaken deres, så anbefaler denNami takk denna må eg prøva nest gangælskar ostekake
Takk de liker de hjemma ogJa det gjør jeg å min familie også å dette er blitt yndlingskaken deres, så anbefaler den![]()
Elsket minions kaka !
Wow så fine
Får si ifra om det er noe en ikke bør prøve seg på![]()
Nærmer seg dåp nå, så da kommer sjokoladekaken min ganske så snartDe var godkjent!Mer mettende enn de fra butikken.
De grove, altså. Anbefales.
![]()
Nærmer seg dåp nå, så da kommer sjokoladekaken min ganske så snart![]()