Baketråd

Tvillingmamma91

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Det er så mye snakk om baking og oppskrifter. Så lager en Baketråd.

Her kan man dele oppskrifter og legge ut bilder av det man lager ;)

Vis vedlegget 123254

Sjokolade kake / brownies

Dette er egentlig brownies i langpanne, men lager den i rund form så den blir høy og saftig :D

Ingredienser :

350 g mykt smør
6 dl sukker
3 dl kakao
1/2 ts salt
6 egg
3 dl hvetemel

Sjokolade glasur
125 g mykt smør
9 dl melis ( jeg bruker 6 )
1 1/2 dl kakao
2 ta vaniljesukker
1 ss varm kaffe

1. Forvarm ovnen til 180 C
2. Visp smør og sukker til det blir lyst og luftig
3. Ha i kakao og salt
4. Bland i eggene, ett om gangen. Ha melet i røren til slutt.
5. Legg bakepapir på bunnen av en kakeform og fyll formen med røren.
6. Stek kaken midt i oven 30-35 minutter.( hvis du bruker rund form, så må den stå ca 40) stikk en tannpirker eller kniv ned i midten av kaken. Den skal være litt klissete. La den avkjøles.

Til glasuren:
1. Visp sammen smør, melis, kakao og vaniljesukker til det får en kremaktiv konsistens.
2. Ha i kaffe, og pisk alt til en jevn glasur. Bre den utover. Kan hende du trenger mere kaffe

Her skal d bakes marsipankake idag til bursdagsfeiring i morgen, kommende storesøster blir 3 år og har bestilt kake hvit kake med blomster ;) itillegg til sjokoladekake og gulrotmuffins, alt melkefritt pga allergi...

Kan jeg lure inn et bakespørsmål? Noen som har erfaring med å bruke konditorfarge på ostekake? Kanskje rart, men skulle gjerne hatt en rosa ostekake (og den oppskriften jeg har er så god ):p

Kan jeg lure inn et bakespørsmål? Noen som har erfaring med å bruke konditorfarge på ostekake? Kanskje rart, men skulle gjerne hatt en rosa ostekake (og den oppskriften jeg har er så god ):p

Jeg har brukt rosa konditorfarge i ostekake en gang før og den ble kjempefin og rosa! :)

Om ikke kan jeg anbefale youghurt ostekake ;)

Hadde ett bilde men kommer ikke veldig bra frem åssen fargen er.... ImageUploadedByBV Forum1435175528.565827.jpg
ImageUploadedByBV Forum1435175560.227517.jpg

Back
Topp