Baketips og mat til fryser

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Har laget chili con carne, kjøttsaus og oppskårne kyllingbryst som er fryst ned. Brownies og appelsin scones ligger i frysen sammen med triple chocolate og chocolate cookie dough klar til steking. Noen tips til middager eller andre ting som kan bakes? Har utrolig lyst på gresskarscones, men feil tid på året:( Boller etc blir ikke godt da det må lages glutenfritt. Hm...ble plutselig sulten:p

Har laget chili con carne, kjøttsaus og oppskårne kyllingbryst som er fryst ned. Brownies og appelsin scones ligger i frysen sammen med triple chocolate og chocolate cookie dough klar til steking. Noen tips til middager eller andre ting som kan bakes? Har utrolig lyst på gresskarscones, men feil tid på året:( Boller etc blir ikke godt da det må lages glutenfritt. Hm...ble plutselig sulten:p

Jeg lurer på å lage pizza i svingene, matmuffins, sjokoladekake og eplekake

Så flinke dere er! Uff, jeg er ingen kjøkkendame, så her er der mannen som ordner alt :)

Samme her! Trodde jeg var den eneste. Kan ikke huske sist det var jeg som stod for middagslagingen. Om jeg skulle prøve meg ender det uansett bare med klaging over at jeg bruker for lang tid. Jeg har en smuule tvangstanke om at alt må være symmetrisk lagt på dersom jeg lager noe. Pizza f.eks har jeg fått forbud mot å lage.. :rolleyes:

Diverse gratenger med kylling og grønnsaker, lasagne, fiskegrateng, tacopasta... Egentlig kan jo det meste fryses :) her må også alt lages glutenfritt, så jeg sliter med brødmat/gjærbakst :( men har bakt og fryst ned vanlige skoleboller til kaffegjestene! Og glutenfri sjokoladekake :)

Jeg har fryst ned tacosuppe, pizzasnurrer og ost og skinke horn (to siste ikke glutenfri). Tenkte også å lage cookie deig å fryse ned etter tips her inne:)

Følger denne tråden for flere tips, da hjernen min ikke alltid er like mye kreativ nå mot slutten, og verre blir det vel i ammetåken:p

Diverse gratenger med kylling og grønnsaker, lasagne, fiskegrateng, tacopasta... Egentlig kan jo det meste fryses :) her må også alt lages glutenfritt, så jeg sliter med brødmat/gjærbakst :( men har bakt og fryst ned vanlige skoleboller til kaffegjestene! Og glutenfri sjokoladekake :)
Hehe...kaffegjestene har jeg egentlig ikke tenkt på enda:p Burde kanskje tenke litt på dem og. Men, lasagne skal jeg få gjort. Har ikke funnet en god oppskrift på gf fiskegrateng så om du har er det bare å dele:D

Orker ikke lage opp middager,er så dårlig på å ta opp av fryser:facepalm: men har bakt meg litt frampå med brød, rundstykker og har laget en isostekake til å servere gjester. Har og et par poser med Toro brownies liggende klar:happy:

Hva bruker dere cookiedeigen til? Blir så sulten av sånne ord, og håper jeg kan spise sånt etter fødsel ;)

Oppskrift på cookiedeigen?

Ooo!! Takk for tips! Skal innom gårdsutsalget rett etter Ganddal i dag.
Det er så billig der med grønnsaker i forhold til butikken. Kan skikkelig snope masse godt :) jeg kjøpte masse rart der sist av røtter og andre grønnsaker og bare kokte det sammen. Sunt og godt :)

Hehe...kaffegjestene har jeg egentlig ikke tenkt på enda:p Burde kanskje tenke litt på dem og. Men, lasagne skal jeg få gjort. Har ikke funnet en god oppskrift på gf fiskegrateng så om du har er det bare å dele:D

Kaffegjestene mine er storforlangende (min egen feil siden jeg alltid har hatt noe godt til dem, så må nok bare opprettholde det) ;)

Jeg har prøvd denne oppskriften et par ganger:
http://glutenfrieperler.blogspot.no/2012/04/fiskegrateng.html?m=1

Men jeg liker ikke med ost, så jeg har kun kavring/griljermel på toppen da :)

TAKK! :) Fryser du ferdige kaker da, eller deigkuler som du steker? :)
Jeg lager deigen og har den i gladpak som jeg former som en passe stor pølse, legger i en brødpose og i fysen. Enkle å skjære opp når en tar den ut av fryseren. La bitene tine helt før en har de i ovnen. Men, en kan selvfølgelig fryse de som biter og, men jeg tok den enkle varianten:p

Jeg lager deigen og har den i gladpak som jeg former som en passe stor pølse, legger i en brødpose og i fysen. Enkle å skjære opp når en tar den ut av fryseren. La bitene tine helt før en har de i ovnen. Men, en kan selvfølgelig fryse de som biter og, men jeg tok den enkle varianten:p
Smart Skal testes :D

Back
Topp