Baker/lager dere noe til jul?

Lykke.nr2

Lykkeliten
Mailykke <3
Har dere noe dere pleier å lage til jul? Eller tenker dere å lage noe?
Jeg har sydd kjøttrull, lager noen enkle småkaker for guttungen sin del.. Men ellers klarer vi aldri å spise opp alt, og mye blir kastet etter nyttår. I dag laget vi ristopper med puffer ris, supert at de kan fryses :)

Bare bake litt med jentungen og litt venner en kveld fot hyggen sn skyld. Ellers er vi stort sett på farten denne jula, så skal ikke lage noe mer..

Colakaker/brunepinner, pepperkaker, nøttemakroner og kakemenn har jeg på planen i dag. Må bare få ferdig kjøkkenet! :D

Venter litt med julebaksten, begynner neste helg :) Ingen jul uten rispuffer (min favoritt), kakemenn, pepperkaker og bygger såklart pepperkakehus :) Resten av de fancye sortene lager mamma :p

♧ Sendt fra app'en ♧

Vi lager her hos oss:
Punsjeboller
Pepperkaker
Kokosmakroner
Sjokolademakroner
Kransekakestenger
Brente mandler
Vaniljekjeks
Marsipan
Pikekyss
Risboller
Eggelikør

Disse slagene baker vi også hos mamma samt 10 slag til:)
Det er så hyggelig å samles og bake.

Lager risboller (ett must) og pepperkaker med mini. Lurte litt på å prøve meg på kakemenn I år:confused: aldri laget det før

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app

hater julen, så niks og nada her. ingen julepynt, ingen julebakst, ingen gaver bortsett fra til barna. slipper julestresset. må kanskje ta meg sammen når mini kommer, ser for meg at det kanskje blir enklere å fokusere på mini da, enn vonde minner.

Så leit at du føler det sånnt maimamma. Dessverre er det nok mange som har dårlige minner fra jul:( Håper du klarer å skape din egen versjon av jul som både du og din familie vil sette pris på<3

Sent from my iPhone using BV Forum

hater julen, så niks og nada her. ingen julepynt, ingen julebakst, ingen gaver bortsett fra til barna. slipper julestresset. må kanskje ta meg sammen når mini kommer, ser for meg at det kanskje blir enklere å fokusere på mini da, enn vonde minner.

Huff! Høres ut som du har hatt noen grusomme juler bak deg.

Jeg håper og tror at når du får barn nå så kommer du til å lære deg å like julen. Du vil først og fremst lage jul for barna også etterhvert vil du like det julen betyr for dine barn. For dine barn vil få GODE og herlige minner om jula fordi de skal slippe å ha det som du har hatt det. Og de vil lyse opp og glede seg. Sånn som det skal være. :)

FYSJ og FY til de som har ødelagt julen for deg sier jeg!!! Håper de SKAMMER seg!

jeg baker: Boller, anis kringle, kakemenner, risboller, pepperkaker\ pepperkake hus, snikerskake, ostekake, konfekt osv..

Vi elsker tradisjoner, og baker hvert år begge to. Vi er dog kanskje litt senere ute enn folk flest, da vi liker at jul er jul, og advent er advent.. Vi baker mot slutten av adventstiden og da er det som regel:

Brune pinner
Pepperkakehus (skal innrømme at dette kjøpes ferdig og settes opp og pyntes)
Serinakaker
En type sjokoladekuler som mannen er så glad i, husker ikke hva de kalles.
Kromkaker

Også baker vi hjemmelagede rundstykker som fryses, og skal stekes og nytes på julemorgen <3

Vi opprettholder ikke helt de 7 slagene, men det blir jo aldri spist opp uansett, så dette holder for oss to. :-)

Huff! Høres ut som du har hatt noen grusomme juler bak deg.

Jeg håper og tror at når du får barn nå så kommer du til å lære deg å like julen. Du vil først og fremst lage jul for barna også etterhvert vil du like det julen betyr for dine barn. For dine barn vil få GODE og herlige minner om jula fordi de skal slippe å ha det som du har hatt det. Og de vil lyse opp og glede seg. Sånn som det skal være. :)

FYSJ og FY til de som har ødelagt julen for deg sier jeg!!! Håper de SKAMMER seg!

ja, jeg tror og håper julen vil bli annerledes med en liten i hus.
Tror nok neppe de som har ødelagt julen for meg skammer seg overhodet. men, det er noe jeg har lært å leve med, men julen har ikke vært en lett tid for meg.

Tror nok neppe de som har ødelagt julen for meg skammer seg overhodet. men, det er noe jeg har lært å leve med, men julen har ikke vært en lett tid for meg.

:angrySvin altså!!!!

:love022til deg.

Risboller ?
hvordan er det de ser ut :)?

hei junimamma =)
føler med deg, innderlig, hata jula som pesten og tilbrakte den alene etter at jeg flytta hjemmefra og før jeg fikk barn i hus, pga av dårlige minner.

men det forandrer seg når man får barn =) da er det din og barnet ditt sin jul, dere kan ete hva dere vil, pynte med hva dere vil, gjøre som dere vil, så lenge DERE koser dere.
det er lite å gjøre med fortiden, men man kan gjøre noe med fremtiden, så ditt barn syns at julen er koselig, og kanskje du også koser deg etterhvert når dere har det godt sammen =)

Risboller ?
hvordan er det de ser ut :)?
Puffet ris holdt sammen av sjokolade :)

Jeg er ikke noe kakemenneske, og får mer enn nok av det som blir servert. Har kost meg med pepperkakehus og litt eksperimentell snop, men det blir ikke spist.

Har bakt flatbrød noen år, får se om jeg finner energien i år

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

Litt til jul vil jeg ha ja!
Pepperkaker
Sara bernard
Sandnøtter
Kringle
Rundstykker
Julebrød
Også må mannen ha delfiakake!

Sent from my iPhone using BV Forum

Så artig at det er mange som koser seg med julebakst. Jeg håper at du også maimamma får oppleve gleden av jula med dine barn :)

Back
Topp