Baker du med barna?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
Har du testa de ferdigposene med boller i fri for-hylla? Har ikke testa selv, men tenker at de må funke? Bakte ofte Toro-poser da min var mindre så slapp vi å vente på å måle opp gå mye, de er jo gode. Og er jo supert at flere er glutenfri! Baker de fortsatt rett som det er fortsatt for å ha alternativet (og/eller hvis pappa kommer) i selskaper.

Har testet noen. De er bedre enn å lage selv, men likevel langt fra så gode som de kanskje kunne vært. Det vil seg liksom ikke for meg :(

Når det kommer til gjærbakst ja, for det er gluten som gjør at deigen hever seg og bli lett og luftig. Det kreves mer kunnskap for å bake glutenfritt, og man må være mer nøye. Hos mange går det kjempelett, men jeg får det ikke til. Glutenfri gjærbakst smaker ofte svamp synes jeg.

Nei jaggu.... takk! Jeg har hatt noen forsøk på jobb med glutenfritt, har ikke fått d til med særlig godt resultat!
Kreves det kanskje mindre mel for at deigen skal heve skikkelig?

Nei jaggu.... takk! Jeg har hatt noen forsøk på jobb med glutenfritt, har ikke fått d til med særlig godt resultat!
Kreves det kanskje mindre mel for at deigen skal heve skikkelig?

Ikke nødvendigvis. Det virker som om ingrediensene er mer lunefulle. Et eksempel er Fiberhusk, det er ikke en grei ingrediens, og mange må ha flere forsøk på å bake med det før de lykkes.

Mini har vært med fra hun var 9-10 mnd. Får bidra med det hun vil, som regel å røre litt, sette på kjøkkenmaskina eller hente ting som skal brukes.
Først i det siste (2 år) at hun viser interesse for å måle og telle og helle [emoji6]

Vi baker oftest sjokoladekake, boller eller rundstykker [emoji4]

Vi baker sammen, har gjort det fra han var bitteliten. Fast aktivitet på planleggingsdager hvis det er jeg som er hjemme med han. Baker oftest brød, rundstykker eller boller-med pappaen baker han kanelsnurrer og kremboller ;) jeg måler opp, han heller i bakebollen og så rydder vi sammen underveis. Fem år og veldig glad i å få oppgaver så han får finne frem alt også.

De blir alltid med å bake. Men er ikke så innmari ofte vi gjør det :-)

Ja, brød, boller og kaker for det meste:happy:

Han er 1 år. Mest opptatt av å slikke slikkepott for tiden..
Men jeg baker en god del, og han får jo hjelpe til forsåvidt. Men er jo begrensa glede i akkurat bakedelen enda..

Baker med tanteungene, stor stas (og mye rot!) :)

Jenta på 3 vil alltid være med når jeg baker, og det synes jeg er så koselig [emoji173]️ (selv om det blir litt mer søl når hun skal gjøre alt selv [emoji13])

Ja, vi baker som oftest rundstykker hver søndag og da liker de å være med (ev. er de med og lager pannekake- eller vaffelrøre). De er også med og baker kake og muffins til bursdagene sine. Det hender vi lager boller e.l innimellom og så er det selvsagt julebaksten i desember :-)

Baker så og si hver helg sammen. Da har jeg tid og finner roen. De elsker det!❤

Nei.. men det er fordi jeg HATER å bake...:hilarious:
Hender jeg lager noe ferdiggreier men han gidder ikke være med meg på på det... han er 11 år og syns ikke det er så kult å være med mamma lenger...:eek:

Ja, innimellom, og da mest kaker og muffins. Veldig stas :D Tar litt tid da, så kun bakt sammen en gang etter lillesøster kom :P

Back
Topp