Baker du med barna?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Wilma

Guest
Setter du av tid til baking med barna? Hvis det for eksempel skal bakes til barnehage, skole eller bursdag, får barna være med da? :) Hva liker dere å bake sammen? :)

Baker aldri, men de baker en del i barnehagen. Og hos besteforeldrene har hun bakt boller. Hun hjelper til å lage mat da. :) og med alt annet vi gjør. Med alt fra å sette på oppvaskmaskinen og rydde ut og inn av den, å sette på vaskemaskinen og henge opp klær. Dekke bordet, osv.

Veldig lite. Det som er spennende er gjærbakst, og det er ikke enkelt når det skal være glutenfritt!
Hender seg vi lager muffins da, men da fra sånn pose ^^

Ja, mine elsker å bake. Vi baker rundstykker, kanelboller, kaker o.l. Hender eldste baker alene også, hun koser seg med det.

Ja, når jeg baker er barna alltid med. :)

Han er for liten enda(straks 17 mnd), men når han blir større skal vi bake sammen :)

Han får være med når jeg baker, men det skjer alt for sjeldent. Vi har alltid bakedager før jul da, og så får han alltid være med på å lage pannekaker og vaffel :)

Baker ofte boller og rundstykker. Hender barna får bli med på bakingen, men da må jeg ha overskudd. Ofte gjør jeg det bare selv..
men de gangene de hjelper til sitter jeg igjen med en god følelse av at vi har gjort det sammen, og det betyr mye for barna også.

Nå og da, ja. Liker dog best å bake alene.

Både og. Noen ganger alene og noen ganger med eldste på 5 år. Han var ikke gamle karen da han begynte å være med :) Lillebror på 7mnd sover eller får sitte og se på :)

Kommer til å ha med lillegutt på baking om han vil selv! Han er nå 9mnd og sitter alltid i tripptrappen ved siden av når jeg skal lage mat eller bake. Han liker godt å følge med. Håper han har lyst til å være med senere også!

Veldig lite. Det som er spennende er gjærbakst, og det er ikke enkelt når det skal være glutenfritt!
Hender seg vi lager muffins da, men da fra sånn pose ^^

Er det mye vanskeligere å bake variert med glutenfritt? [emoji32]

Innimellom. Spørs. Kjøkkenet er veldig lite :( Så dårlig med plassen dessverre

Er det mye vanskeligere å bake variert med glutenfritt? [emoji32]

Når det kommer til gjærbakst ja, for det er gluten som gjør at deigen hever seg og bli lett og luftig. Det kreves mer kunnskap for å bake glutenfritt, og man må være mer nøye. Hos mange går det kjempelett, men jeg får det ikke til. Glutenfri gjærbakst smaker ofte svamp synes jeg.

Når det kommer til gjærbakst ja, for det er gluten som gjør at deigen hever seg og bli lett og luftig. Det kreves mer kunnskap for å bake glutenfritt, og man må være mer nøye. Hos mange går det kjempelett, men jeg får det ikke til. Glutenfri gjærbakst smaker ofte svamp synes jeg.
Har du testa de ferdigposene med boller i fri for-hylla? Har ikke testa selv, men tenker at de må funke? Bakte ofte Toro-poser da min var mindre så slapp vi å vente på å måle opp gå mye, de er jo gode. Og er jo supert at flere er glutenfri! Baker de fortsatt rett som det er fortsatt for å ha alternativet (og/eller hvis pappa kommer) i selskaper.

Back
Topp