Bakeglade damer her?

Malleleo

Forumet er livet
Oktoberskatter 2014
Jeg er veldig glad i å bake, og baker ca. 1 gang i uka :) Avanserte greier blir bare til spesielle anledninger da :)

I dag har jeg og ungene kokt vaniljekrem og lagt rullekake med hapå og vaniljekrem :P Jeg tåler ikke så mye kake at det gjør noe, men d er likevel gøy, og ungene elsker å hjelpe til :)

5 åringen har laget middag med veiledning en gang også. Koteletter, ris, posesaus og kokte grønnsaker. Da lærte hun at hvis man har krydder på fingrene må man ikke klø seg i øynene ;) God læring i å la barna holde på på kjøkkenet ;)

Jeg baker og endel, og får mye hjelp av ungene :) hos oss går det i mye gjær bakst boller sunne rundstykker og sånn :) akkurat no har vi dilla på frokost vaffler som jeg steiker før skule og barnehage :)

Er også glad i å bake, helst gjærbakst :) Boller, rundstykker, brød, men baker også endel knekkebrød og litt kaker iblant ved spesielle anledninger:)

Elsker å bake både kaker og gjærbakst! Eller hjemmelaga middag helt fra bunn! Såååå deilig! :D mmmmm

Jeg har en sånn økonomisk mann, så får ikke kjøpe noe som er dyrt.. Så får heller ikke bake.

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har kun hjemmebakt brød. Synes kjøpebrød er både dyrt og dårlig og alt for mye salt og sukker i... Sukkerrasjonene går heller i deilige kaker ;) Veldig glad i å bake og lage mat. Håper barna mine kan dele den interessen etterhvert, for jeg må si jeg synes det er tragisk hvor mange av mine venninner som ikke kan bake en enkel kake eller lage grunnleggende mat. Det går stort sett i saltbomber (ja, salt er en av mine kampsaker).

Jeg liker veldig godt å bake, men har liksom aldri en anledning til det. Kan ikke bake kake og spise alt selv :P Skulle vært flinkere til å bake egne brød o.l. da, helt enig i at kjøpebrød inneholder alt for mye salt, sukker og tull...

E gla i å baka, men har slete med å få gjærbaksten luftig :)
Har funne ut at da funke supert med mindre gjær og litt lenger heving, så då blei da plutselig kjekt igjen :P

Kake tåle eg dårlig pga sukkeret, og funke stort sett dårlig med sukkererstatning i kaker :oops:
Like jo å baka, men blir berre t at eg smake på da sjøl :P

Har fått opp augena for no-kned-bread, tar lang tid, men fy så luftig og godt :P

Har aldri bakt før faktisk hehe før i forrige uke... Da klinte jeg til med ost og skinkehorn siden mannen hadde så lyst på haha... Å til min enorme overraskelse så ble de altså så forbasket gode!
Har hatt bake og lage middag angst siden jeg ble sammen med mannen min for 10 år siden fordi han selv er så utrolig flink på kjøkkenet :-P
Men når resultatet ble så bra første gangen sååååeh :rolleyes:

Jeg er også veldig glad i å bake, men det er skjelden jeg orker, for resultatene blir så som så :p
Men jeg lager ofte amerikanske pannekaker (sunn version), vafler, pannekaker, sveler osv, så mange deilige frokoster her i heimen :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

så bra vi er fler :D

I påska hadde vi hjemmelagde rundstykker hver morgen, lagde ferskt hver dag :P en dag med havre, en dag med kli, en dag med sammalt :P Jeg har skapene fulle, så jeg har alltdi muligheten til å bake akkurat hva vi trenger. foccacia, brød, loff, polarbrød, boller, kjekser, pizza og så videre :)¨¨

Før jeg ble gravid tålte jeg en rosinbolle, nå dumper jeg av det..

Har aldri bakt før faktisk hehe før i forrige uke... Da klinte jeg til med ost og skinkehorn siden mannen hadde så lyst på haha... Å til min enorme overraskelse så ble de altså så forbasket gode!
Har hatt bake og lage middag angst siden jeg ble sammen med mannen min for 10 år siden fordi han selv er så utrolig flink på kjøkkenet :-P
Men når resultatet ble så bra første gangen sååååeh :rolleyes:

Min mann også! Han er sønn av 2 kokker som har jobbet en del med bl.a Hellstrøm, så... blikket han ga meg når jeg sa jeg ikke visste at pasta skulle kokes i vann så salt som middelhavet var nok til å holde meg ute av kjøkkenet på livstid...

Min mann også! Han er sønn av 2 kokker som har jobbet en del med bl.a Hellstrøm, så... blikket han ga meg når jeg sa jeg ikke visste at pasta skulle kokes i vann så salt som middelhavet var nok til å holde meg ute av kjøkkenet på livstid...

haha :P

jeg koker pasta uten salt jeg :P

Jeg baker litt innimellom, men vi er begge veldig glad i å lage mat og lager det meste fra bunnen. Datteren vår har fått være med siden hun var liten (ca 1 år), så nå som hun er 2,5 skjærer hun grønnsaker/ frukt og er såååå flink! Tror dette er med på å gi henne et positivt og sunt forhold til mat. Har feks alltid vært ærlig på at kjøtt/fisk er dyr. Blir helt flau når keh hører om relativt store barn som ikke vet at kjøttdeig er laget av dyr...

Sent from my iPhone using BV Forum

Prøver å unngå å bake, rett og slett fordi jeg lett kan spise en hel kake alene. Definerer meg selv som et kakemonsteret :-P Men er veldig glad i å bake, og å lage mat :-)

Sent from my iPad using BV Forum

Back
Topp