Bake bake kake

Høres deilig ut :D
Vi har kuttet ned på mengden, men litt julekaker må vi ha på bordet :)

Etter å ha kastet så mye år etter år. Har vi droppet å bake. Blir riskrem og julegodt på julaften også tar svigermor med kransekake 1.dag. Sist jul klarte vi å spise opp alt uten å bli kvalme eller øke nevneverdig i vekt :p

Pepperkaker, Sarah bernard, marsipan[emoji4] og gjerne en krydderkake og noe annet også, men det er ikke noe fast

Krumkaker er egentlig et must for meg i julen, men mannen spiser det ikke, så usikker om jeg lager eller kjøper.
Men tenkte jeg skulle prøve meg på Ida Gran Jansen sine karamell fudge med habsalt hvertfall, og sikkert noe annet konfekt lignende greier. Sjokoladetruffler osv.

Mannen lager pepperkaker, sammen med mamma baker vi to typer lefser + potetlefser som vi lager selv, jeg lager fløtekarameller og brente mandler. Har tidligere laget troika, usikker om jeg orker det i år. Så får vi se om det blir noe mer

Mannen lager pepperkaker, sammen med mamma baker vi to typer lefser + potetlefser som vi lager selv, jeg lager fløtekarameller og brente mandler. Har tidligere laget troika, usikker om jeg orker det i år. Så får vi se om det blir noe mer

Flinke som lageret lefser! Det skulle jeg gjerne ha lært meg!

Har pleid å lage kakemenn med ungene ca 1gang i uken hele julen gjennom da de får bein å gå på :-) og tyske skiver :-) I år skal jeg lage sjakkruter, kakemenn, tyske skiver, sand nøtter og sikkert noe mer, får ta fram koke bøkene mine å se hva lurt jeg finner :-) Får jeg tak i krumkake jern så lager jeg sikkert noe av det også :-)

Vi er ikke aå glad i slike småkaker men har ofte laget fløtekarameller med sjokoladetrekk, nam!

Bordstabel, sjakkruter, pepperkaker, peppernøtter, sirupsnipper (skal bakes i dag foresten), Sacher, Kransekakestenger.... Og sikker en del til :D

Back
Topp