Bah, Rutiner!

Pinkytoe

Andre møte med forumet
Så her er utfordringen, har en gutt på 1 1/2 år som nettop har begynt å bhg. Der har de faste rutiner på mat osv. Det vil si at han spiser frokost her hjemme senest 07.30, så får han lunch 10.30 der og så enda et brødmåltid 13.30, det er på dette tidspunktet vi har pleid å gi ham middag før og det blir nå til at han må spise middag når han kommer hjem, som kan variere. Blir jo utrolig tett mellom middag og kvelds, og er det da greit å gi ham middag rundt 5 og så legge ham rundt 6-7, føler jo på at han ikke får kveldsmat og at det blir middag til kvelds? Med middag og kvelds blir det jo 5 måltider til dagen og det er vell kansje litt i overkant? Litt usikker på om jeg skal presse i ham middag tidliger og så kvelds? Noen synspunkte på dette???

Jeg ville gitt ham middag klokken fem, og en lett kvelds om han ønsker det. Gjerne bare litt frukt, yoghurt el. Har han ikke lyst på noe er det vel greit.
Ikke press ham om han ikke vil ham, men tilby litt.
Det er ikke rart å spise fem måltider om dagen, egentlig. Kostholdsekspertene anbefalte det i alle fall bestandig før.
Heller mange små enn store få lærte vi. :)

Det har jeg gjort og det funka veldig bra, appetitten har økt ganske så greit etter barnehagen så nå blir det greit ;) takk for tips!

Back
Topp