Bagnetting

stinemor_83

Andre møte med forumet
Jeg har lånt en bagnetting, men jeg er ikke sikker på hvordan den skal monteres...Noen som har monteringsveiledning å "utveksle"??? [8|]

Nei. Vil du se en video av hva som skjer mad babyer som sikres med nett? Det eneste nettet gjør, er å hindre babyen i å fly rundt i bilen/ut av bilen i tilfelle kollisjon. Nettet er så og si den sikre død. Det er på tur å bli forbudt å bruke det, og det importeres ikke lengre til Norge. Er ogaå mange forhandlere som har sluttet å selge det og å leie det ut fordi det er så farlig. Det sikreste for små babyer er å sitte i bakovervendt sete. Det er ikke skadelig for ryggen deres. 

ORIGINAL: Caprice

vet ikke[8|]... brukte ikke bagnetting siden det ikke noe sikkert i en kolisjon[8|]
Enig,ville personlig aldri brukt det- se på siden til trygg trafikk bl.a så kan du se kva som kan skje i en kollisjon.

ORIGINAL: Cathrine76

ORIGINAL: Caprice

vet ikke[8|]... brukte ikke bagnetting siden det ikke noe sikkert i en kolisjon[8|]
Enig,ville personlig aldri brukt det- se på siden til trygg trafikk bl.a så kan du se kva som kan skje i en kollisjon.

Eller gå inn her og les litt og se videoene. http://www.sikringavbarnibil.blogspot.com/

Det er skremmende.

ORIGINAL: Løveunge05

Kan noen hjelpe meg med link? Har lyst å sende den til en vennine som bruker sånt.. [:'(]

http://www.sikringavbarnibil.blogspot.com/

Jeg syns også det er veldig skremmende at du har lånt sikringsutsytr uten monteringsanvisning. 60% av alle barn i Norge sitter feil sikret i bilen. Det er dødelig. 

jeg har bilstol også, men bor velidig langt unna familien min og siden det ikke er anbefalt å sitte i bilstol over lang tid har jeg tenkt å bruke bagnetting som avlastining! slik at gutten kan få ligge litt på den lange turen...har heller ikke tenkt å bruke det om jeg ikke får montert det skikkelig...derfor jeg spør! Jeg har fått med meg at det ikke er anbefalt lenger....Blir nesten litt lei meg når dere er så dømmende...tror ikke jeg skal søke så mange råd her inne når man får slik respons...[:'(] [&:]

ORIGINAL: stinemor_83

jeg har bilstol også, men bor velidig langt unna familien min og siden det ikke er anbefalt å sitte i bilstol over lang tid har jeg tenkt å bruke bagnetting som avlastining! slik at gutten kan få ligge litt på den lange turen...har heller ikke tenkt å bruke det om jeg ikke får montert det skikkelig...derfor jeg spør! Jeg har fått med meg at det ikke er anbefalt lenger....Blir nesten litt lei meg når dere er så dømmende...tror ikke jeg skal søke så mange råd her inne når man får slik respons...[:'(] [&:]

Når det gjelder dette så spurte søstra mi om det til en lege å han sa at du blir fortere sliten i bil en det barnet blir! Så det er jo bare å ta pauser regelmessig.. Jeg tror det går bra at han sitter i bilstolen![;)]

Bruk bilstolen med god samvittighet du, stinemor_83 :)

En vanlig myte om bakovervendt babysete er at det er skadelig for ryggen til barnet å sitte der for lenge.
Dette medfører ikke riktighet, det er ikke påvist noen ryggskader fordi et barn har liggesittet i en bakovervendt bilstol.

På spørsmålet "Får ikke små barn ryggskader av å sitte i en babystol?" på nettsiden til Trygg Trafikk bekrefter overlege Tor Einar Calisch ved barneintensiv avd. på Ullevål sykehus at spedbarn ikke tar skade av å sitte i setet over lengre tid. Det kan være en fordel å ta pauser ca. annenhver time slik at barnet får strukket litt på seg. Sover barnet trenger man ikke å vekke det for å ta en pause. Lytt til signalene barnet sender, barnet sier som regel i fra når det føler seg utilpass.

det sies at det ikke er skadelig for de små å sitte i bilstol i mange timer nå, hvis det ikke skjer hele tiden da..  en gang i blant gjør det ingenting. man kan jo bare passe på å ta et par ekstra pauser så babyen får strekt seg ut og slappa av? [:)]

ville aldri brukt bagnett, har du sett linken til sjefsgaupa? det er mye bedre om du bruker en bilstol altså[:)]

Har du lang kjøretur, trenger vel både du og gutten en pause innimellom[:)] - mye bedre å la han sitte en stund i bilstol eller ta risikoen med slike bagnett.

i di nyare bilstolan så e d ikkje skadeli før ungen å ligge i. vi kjøre åsså lange strekninga å vi tar stopp når ungan kræver d å d holl i massevis.
vil fortsatt IKKE anbefale å bruke detta før d gir ingen sikkerhet t babyen å d burde være d viktiaste.
kanskje du ser på detta som dømmanes men d e ikkje meint som d, men håpe du ikkje væl d alternativet før barnets sekkerhet burde settes høyast

Back
Topp