Bagene..

Aprilsnar2014

Glad i forumet
*MIA*
Dere som har barn fra før, har dere pakket bag for barna som de skal ha når dere er på føden og sykehuset??

Jeg har pakket bagen min for flere uker siden(er 38+2 nå), men siden jeg ikke kommer meg inn i den boden vi har koffertene og slikt i, må mannen min hente ut bagen til sønnen vår.. Jeg kjenner jeg er superstressa, han har jeg ikke pakket til(maser på mannen min hver dag, men han får IKKE ut fingeren).. Vi håper på å være på barselhotellet etter fødselen, så regner med at storebror må være borte inntil ei uke(fødselen tok lang tid sist)... Alt er avklart med bestemor og avlaster(han har spesielle behov), jeg har pakket toalettsaker og medisiner er klart, men alle klær og sånt, får jeg ikke pakket..

Forresten, har mannen deres pakket noe i bagen?? Til eventuelt barselhotell..??

Litt langt, måtte bare tømme meg, litt stressa :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Dere som har barn fra før, har dere pakket bag for barna som de skal ha når dere er på føden og sykehuset??

Jeg har pakket bagen min for flere uker siden(er 38+2 nå), men siden jeg ikke kommer meg inn i den boden vi har koffertene og slikt i, må mannen min hente ut bagen til sønnen vår.. Jeg kjenner jeg er superstressa, han har jeg ikke pakket til(maser på mannen min hver dag, men han får IKKE ut fingeren).. Vi håper på å være på barselhotellet etter fødselen, så regner med at storebror må være borte inntil ei uke(fødselen tok lang tid sist)... Alt er avklart med bestemor og avlaster(han har spesielle behov), jeg har pakket toalettsaker og medisiner er klart, men alle klær og sånt, får jeg ikke pakket..

Forresten, har mannen deres pakket noe i bagen?? Til eventuelt barselhotell..??

Litt langt, måtte bare tømme meg, litt stressa :P

Kan dere ikke legge klar klær og slikt til sønnen deres i en pose eller noe i mens, så er det i det minste enkelt å røske det med seg selv om det ikke ligger i selve bagen? Hehe :p

Nei har visst ikke fått pakket en eneste bag :-/ men bor veldig tett til både sykehus og de som evt må passe at jeg ikke trenger pakke så veldig mye uansett. Er ikke sikkert sambo får vært sammen med oss hele tiden uansett ettersom min mor jobber turnus og ratt har kveldsvakt akkurat da :-P

Her er heller ikke noe pakket. Blir kun å pakke litt til meg og babyen. Gubben får mest sannsynlig ikke vært med på fødselen da vi kun har barnevaktmulighet annenhver helg og på natta. Bor bare 5 min unna sykehuset, så er ikke noen krise;)

Er 35+3 nå, å ikke pakka en eneste bag;)..
Fant frem bag til både meg og frøkna i går da, men når jeg snakka om å begynne å pakke fikk jeg bare et teit svar av gubben:p..
Men tenkte å ihvertfall gjøre klar "storesøsterbagen" nå snart, for å ha den klar.. Min egen skal jeg vel også som smått begynne med, men syns nesten det er viktigere å passe på at kommende storesøster har med seg alt hun trenger, når hun skal sove borte:p.. Vi bor en halvtime unna sykehuset ca, så hvis jeg skulle glemme noe, er det ingen krise;)..

Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014 :)

Har gjort klar deler av baggen til baby og meg, dvs. ting jeg vet sambo ikke hadde fått til å pakke med seg i farta:P
Ammesingelet og bh, bukser, gode truser (han hadde garantert tatt noe lite og trangt), sokker osv.
Litt klær til den lille til hjemreisen, teppe osv.
Toalettproduktene er jo enda i daglig bruk, så de får heller vente.

Vi er også heldige og bor bare 10 minutt fra sykehuset, så jeg stresser ikke med at typen skal pakke noe til seg selv.

Og ang. masinga, så er du ikke alene om å måtte nevne ting tusen ganger før noe blir gjort!!:P

Har pakka en sekk med et skift til hver av dem og nye tannbørster. Trenger de mer er de så store at de greier å finne det de trenger selv hvis barnevakta kjører de hjem:)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Redigert:

Haha... snakk om å lese feil da :P
Du spør jo etter om bag til ungene er pakket :P jaja... beklager at jeg ikke klarer å lese rett ;) Håper du bærer over med meg.

Ungene blir passet her hjemme, så trenger ikke pakke til dem. Så snart lillemann er ute er jo mannen hjemme med barna når de ikke er på skole eller i barnehage.

-----
Er 39 uker i dag og har ingen bag/sekk pakket.
Får se om jeg ikke får samlet sammen ett sett med klær til babisen til uka og satt det i bilstolen.
Men selv så tenker jeg at jeg får tid nok til å dra med meg litt klær, frukt og snop når jeg kjenner at det er igang. Må bare sørge for å ha frukt og snop i hus de neste ukene ;)

Last edited:
Da svigers skal passe vesla her, pakker jeg ingenting til henne! Bare legger frem det de kan kle henne i! Gruer meg veldig :( Vil jo ikke at de skal passe, men det er uaktuelt at vesla er hos de, da de røyker inne! Så da får jeg bare svelge den kamelen! Heldigvis skal sambo hjem til henne så fort babisen er født!

Back
Topp