Bagen!

[*Fio*]

Forumet er livet
VIP
Noen som har pakka bagen ennå?

-jeg har kommet til den uka når skrekkhistorien om "Loffen, høyhælene og bindene" står på startsiden min her på babyverden.. (uke31) så det er kansje greit å tenke igjennom hva som skal pakkes, iallefall?

Har funnet fram et par varme tøfler, en joggebukse og en morgenkåpe..
og prøver å plukke ut litt av "hjemreisetøyet" til babyen ;)

Har tenkt på det, men mannen min synes det var litt tidlig...

Jeg har også tenkt mest..
men greit å forberede seg på det allerede, synes jeg..
ukene går STYGGFORT nå..

Jeg er også bare på tenkestadiet.... Men får gå til innkjøp av ny morgenkåpe og joggedress, og vaske de rosa tøflene mine... [:)] og lage en egen sminkepung - nytter ikke å begynne å pakke SMINKEN der og da! Da finner jeg vel ingenting...
Bind må jeg også ha... De råder jo til å ta med egne.
Det er vel egentlig begrenset hvor mye vi egentlig trenger??? Det vi glemmer, kan mannen ta med neste dag. Regner i hvert fall med at han kommer hver dag... [:)] og 1 sett med klær til bebisen må vi vel også ha...

Tror jammen jeg må få gjort dette i helgen!

finnes en liste et sted på babyverden, da..
skal leite litt, jeg ;)

http://www.babyverden.no/templates/Article____4099.aspx

det står det:
Sykehusbagen

Noen pakker sykehusbagen flere uker før termin. Den står der, pakket til randen – klar til innsats når du plutselig trenger den. Andre tar det kanskje ikke så nøye og snapper med seg en tannbørste og helsekortet når vannet går og veene river som verst.

Hva du trenger på sykehuset er i stor grad opp til deg selv. Vi er alle ulike med forskjellige behov, derfor varierer også innholdet i sykehusbagen fra kvinne til kvinne. Likevel er det nok mest vanlig å pakke med seg alt for mye. Sykehuset bidrar med sykehusklær til deg og babyen, bind og bleier. Likevel ønsker mange å ta med sitt eget. Her har du en liten pekepinn på hva du kan trenge som basis, og hva som er kjekt å ha med ekstra dersom det er plass i bagen:

Dette bør du ha med på sykehuset:

* Helsekort for gravide
* Penger til å kjøpe telefonkort for. Mobiltelefoner er ulovlig på sykehus.
* Tøfler, innesko
* Store bekvemme klær, både til bruk på sykehuset og som du kan reise hjem i.
* Kamera og film
* Amme-bh
* Ammeinnlegg
* Sjampo og balsam
* Toalettsaker
* Sminke, du blir garantert et yndet fotoobjekt for de besøkende.

Dette er kjekt å ha med seg:

* Frukt, kjeks, druesukker, snop
* Litt penger, men vær forsiktig med å ha med for mye verdisaker pga. tyverifare.
* En god bok eller et par blader
* En bærbar CD eller minidiskspiller med favorittmusikken eller kanskje en lydbok.
* Videokamera og film
* Babyens første bok
* Dagbok til å skrive ned tanker og refleksjoner mens de ennå er ferske
* Morgenkåpe
* Myke, gode bukser
* Store og gode truser
* Din egen pyjamas eller nattkjole. De med knepping foran er å foretrekke.
* Store bind med vinger. Utvalget er begrenset på sykehus.
* Proviant til pappa dersom fødselen drar ut i tid.
* Babyklær, dersom du vil ha dine egne.

Mange har som tradisjon at pappaen kjøper hentesett når babyen skal fraktes hjem. Husk også å ha bilsikringen klar når dere forlater sykehuset!

Her blir baggen pakka i kveld tenker jeg.. etter påtrykk fra pappen. Hadde jo en aldri så liten tur til sykehuset i forrige uke, og samboeren var ganske irritert fordi jeg ikke hadde pakka klar baggen ennå.... Så nå har jeg kjøpt en god kosebukse, som ser ok ut, også nye tøfler... så må jeg få tak i et par ammetopper tenker jeg... Spennende[:D]

Jeg skal begynne og pakke baggen snart og må le av lista over ting man må ha med. Det er masse fornuftig der, men sminke er lissom det jeg ikke har tenkt til og ta med. Første gang jeg fødte var ikke akkurat det det jeg hadde tid til. Eller lyst. Man har fått en unge og som regel har man nok og gjøre som det er... hehehehe.....
Klem

Jeg fikk et tips av min søster når det gjelder dette med sminke. Hun er frisør og sier det har blitt veldig populært å farge vipper og bryn noen uker før fødselen, det skal vare ca 6 uker. Her jeg bor koster det 250 kr så det har jeg tenkt å prøve så slipper jeg å tenke på det. For jeg er helt enig med deg Linka: å sminke meg var ikke noe jeg orket å tenke på en gang når jeg fikk min datter. Men så er det jo litt gøy i ettertid å se litt ok ut på bildene [;)] Mange gjør det til vanlig men jeg har aldri gjort det før så det blir spennende..

Bagen!?[8|]
Belager meg igrunn ikke på å være der så lenge,så her er babytøyet klart...
Men legger nok fram en joggedress,amme-bh og dråper til linsene- sånn snart!
Ang mobil på sykehus,så står det at det er ulovlig...Men er jo litt rart at mange av sykesøstrene går rundt med de på da...[8|]

Når jeg ble lagt inn her for to uker siden spurte jeg om å få ha mobil.
De sa at det var helt greit bare jeg ikke forsyrret andre. Det var på sykehuset Buskerud.

på sykehuset der jeg skal føde, sa de at de foretrakk at vi ha med egen mobil....

På lista jeg fikk fra jordmor, sto det bl.a. telefonkort. Dette strøk hun over og skrev mobil. Så da må det jo være greitt, da!!! [:D]

jeg har kjøpt meg en kosebukse i værtfall...en komfortabel en. Men noe mere er ikke klart. Jeg lurer litt på dette med amme bhen jeg....For hvor stor skal vi kjøpe den a? Jeg vil anta at puppene våre vokser i omfang etter fødselen.....;)
Mobil er tillatt på sykehusene her i sør og nord trøndelag i værtfall, men alt med måte da. Trenger ikke å ha på max volum for eksempel...he he

Hehe jeg pakket bagen for en uke siden - men trengte alt som var oppi der etter en uke fordi jeg hadde vært altfor treig på å vaske klær.. så nå må den fylles igjen. Men jeg har gjort mye rart altså.. kjøpt liten beolder som jeg har puttet litt dagkrem i og sånn.. har en minitube med tannkrem og ny tannbørste parat.. tror nok jeg får tid å pakke toalettsaker når tida kommer.. så det blir litt komisk. Har kjøpt meg nye kule tøfler og "kosebukser". Er litt viktig med litt freshe klær og sånn på sykehuset tenker jeg.. nekter å gå rundt i noe utvaska digre greier...

På Rikshospitalet er det tillatt med mobil! Har fått litt fødenerver etter omvisningen der.. blir med ett litt VIRKELIG gitt..

Åja - et spørsmål...! klarer ikke barbere leggene lenger.. har aldri vokset før - hvor lenge varer det?? Må vel "spare" litt og? Farge vipper og bryn hørtes bra ut!! Akkurat vært hos frisøren og fått freshet opp sveisen.. GJØR alt for å føle meg bittelitt fin om dagen - for er jo bare blitt en diger gås:-)

Nelly

Tror det med mobil er en gammel greie.. før FØR forstyrra de sykehusets utstyr, men nå har de vel funnet en løsning på det der ;)
Kommer vel til å ta med mobil, ja.

Men så var det det der med AmmeBHer og størrelser..
De største som de har på Lindex passer meg akkurat nå.. men hvis jeg vokser litt etter fødselen (melk) hva da? - er ikke SÅ mange butikker på den øya jeg skal føde på [8|]
Kan ikke bare sende noen ut å kjøpe heller, da [8|]
- må kansje spesialbestille fra noen som kommer fra Bergen for å se niesa si, tenker jeg[;)]

tenker nå i alle fall på det[8|]
men om jeg kommer noe nermere en det... tjaaa..
har i allefall sagt til gubben at høyhælla sko og kneip trenger jeg ikke[:D]

Har ikke løftet enn finger, omså tankene har vært der mange gang...[;)]
Er så lat... men,men kanskje inspirasjon tar tak i mæ snart. Det er faktisk rart men når mannen reiser bort pga arbeid så får æ gjort i enn dag mere enn i tre dager når han er her...[:D] skal utnytte det neste uke...

Føler jeg har innmari god tid enda, så regner med jeg drøyer til vi kommer til januar før jeg begynner å pakke. Sist hadde jeg pakket flere uker i forveien, hvilket var greit. Men med min korte hukommelse begynner jeg sikkert å rote nedi bagen samme dag som jeg haster til sykehuset for å se hva jeg egentlig har pakket ned [:D].
Tenker uansett ikke å ha med så mye, bare joggeklær/undertøy/pysj, toalettsaker og alt det innebærer,inkl.noe sminke siden jeg så ut som et levende lik på bildene rett etter forrige fødsel, også er det kjekt med mobil og kryssord!! hmm, blir fort en bag ut av det til slutt..

Der jeg skal føde blir det ny fødeavdeling i januar, så håper de har kommet i orden innen utgangen av januar [&:] .

Større, mye større ammeBH, ja.. Det kan du si..
Jeg bruker nå den største de hadde på Lindex, og den er bare såvidt passelig [8|]
Hva gjør jeg da?
Hvor mye større, må jeg prøve å få tak i, tro?

4 bukser og 4 gensre? Hvor lenge skal en regne med å være der egentlig?

Back
Topp