Bagasjeregler på fly.

Vulcano

Elsker forumet
Hallaisen! Vi skal til Spania i sommer, og jeg ble litt forvirra når jeg leste reglene om bagasje.. Det står at man bare kan ta med 5kg. til spedbarn utenom håndbagasje, og dette inkl. bilstol, vogn etc. Vi må ha med vogn og reiseseng, og dette veier mer enn 5kg.! Vi kan vel kanskje ta med noe på vår vekt da? Vi har betalt for ekstra bagasje på oss voksne, så hvis jeg forstod det riktig kan vi da ha med 10kg. håndbagasje hver pluss 2ganger 20kg. hver. utenom.?

Og et spm. til: kan vi ha vogna frem til vi går på flyet eller må den sjekkes inn først? Føler dette kan variere fra flyplass til flyplass??

Noen reisevante som kan svare meg på dette?

Vi skal ha babybjørn bæresele etter vi har levert inn vognen. Men vi fikk beskjed om at hun ikke hadde bagasje kvote annet enn vognen. Vi fant ut at vi kunne bestille seng på hotellet vi har leid leilighet. Kr 200kr for 2uker. For reisesengen er tung![&:]

ORIGINAL: Jomfruen79

Hallaisen! Vi skal til Spania i sommer, og jeg ble litt forvirra når jeg leste reglene om bagasje.. Det står at man bare kan ta med 5kg. til spedbarn utenom håndbagasje, og dette inkl. bilstol, vogn etc. Vi må ha med vogn og reiseseng, og dette veier mer enn 5kg.! Vi kan vel kanskje ta med noe på vår vekt da? Vi har betalt for ekstra bagasje på oss voksne, så hvis jeg forstod det riktig kan vi da ha med 10kg. håndbagasje hver pluss 2ganger 20kg. hver. utenom.?

Og et spm. til: kan vi ha vogna frem til vi går på flyet eller må den sjekkes inn først? Føler dette kan variere fra flyplass til flyplass??

Noen reisevante som kan svare meg på dette?

Vogna må du betale frakt for, er vel 100 kr en vei tror jeg? Du må levere den inn sammen med annen bagasje, men de fleste norske flyplasser har lånevogn som du kan bruke helt til du går ombord.

Trenger dere bilstol egentlig? Om dere skal leige bil har utleie firmaet garantert bilstol til leie, i alle fall om det er gjennom reisebyrået dere drar med.

Går bilstol som håndbagasje?[8|]

ORIGINAL: lene78

ting til barn pleier ike å veies... altså vogna veies ikke

Skal legge alle barnematglassene i vognen jeg da![:D]

Takker for svar, men kan ikke si jeg ble noe klokere.. [&:][:)] Vi skal altså ha med vogn og reiseseng (vi leier et hus) Er det ingen her som nettopp har vært ute å fløyet med norwegian som kan svare meg tro? Synes det var så uklart på hjemmesiden deres..

dyttelyttelytt..

Anbefaler deg å ringe til Norwegian. Da får du riktig svar med en gang [:)]

ORIGINAL: zahra

Anbefaler deg å ringe til Norwegian. Da får du riktig svar med en gang [:)]

Skal gjøre det![:)]

Back
Topp