bag til sykehuset..

Manne85

Elsker forumet
Noen som klarer å finne tråden som det er forslag til hva pakke med til sykehuset?

Fant en på mars forumet som vi kan "låne"[:)]

morgenkåpe
nattøy
t-skjorter
gensere
myke romslige bukser
undertøy
amme bh-er
ammeinnlegg
tøfler
tannbørste/tannkrem
dusjsåpe og hårvask
bodylotion
sminke
plastpose til skittentøy
hårføner
klær til bebis
teppe til bebis
sokker til bebis
stelleveske
drikkeflaske (til mor)
lesestoff
mobil+lader
kamera+videokamera
svangerskapsjournalen

Bind
Bilsete
Energidrikk/ sjokolade
brystvortesalve??
musikk
et kles-skift for pappa'n

Jeg har ikke pakket, bruker jo så si alt til vanlig, så det er ikke så mye jeg kan pakke..

Og uansett så regner jeg med at jeg har god tid til å pakke når riene starter, er ganske sjelden at førstegangsfødende må haste seg til sykehuset..

Begynte å gjøre min klar i går da det gikk opp for meg at plutselig kan jeg bli sendt til sykehuset.. [:)]

Ferdigpakket! [:D]

Vanskelig å bare pakke en liten veske med alt man må ha med da... Jeg har en trillebag jeg. Skal jo være der i noen dager.

Fant denne på bim:

Har du ikke gjort det før, så er tida inne for å pakke en liten bag med det du vil trenge på føden og barsel.
Det du trenger er:
Hårbørste og sjampo
Tannbørste og pasta
En stor skjorte eller t-skjorte
Amme bh
Et par romslige truser der det er plass til solide bind
En vid og god bukse eller skjorts (mange svetter mye etter fødselen)
Sandaler eller litt løse innesko
Penger til å ringe for eller telekort
Fuktighetskrem til ansikt og kropp (luften er tørr og varm på sykehus)
Klær som babyen kan reise hjem i, alt ettersom tid på året.
En liten notisbok dersom du har noen tanker du vil huske. Enten tanker som minner eller spørsmål til personalet.
Noen steder må du etterhvert også ha med bind til deg selv til når du er på barsel. Hør med fødestedet ditt.
Ta med minst mulig av verdi da det desverre kan være en del tyverier rundt omkring fordi det er vanskelig for personalet å se hvem som ikke hører til på en travel barselavdeling.

Har ikke pakket baggen enda, eller det vil si at jeg kommer ikke til å pakke noe på forhånd. Skulle jeg måtte reise i hu og hast så bor vi bare 10  min unna og sambo kan kjøre hjem og hente..

Har heller ikke pakken baggen enda.. tror ikke gullet mitt vil komme ut helt enda, så jeg haster ikke så veldig veldig mye med det.. skal nok få tid til å få med meg det jeg trenger vil jeg tro...[:)]

Pga mye vondt i det siste...så spurte sambo om jeg snart skulle pakke bagen...sånn i tilfelle[:)] Var så søtt når han spurte

Back
Topp