Badstue gravid

timeflower94

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Stjerneskuddene 2024
Hei! Noen av dere som har erfaring med å ta badstue når man er gravid? Jeg elsker badstue men rådene på nett spriker og jeg har ikke rukket å spørre lege/jordmor. Noen som har tatt/ikke tatt/vet hva som er anbefalt?

Du kan sikkert sitte litt i badstue, men ville nok ikke sittet så lenge/tatt flere pauser. Sikkert også lurt å hydrere så du ikke besvimer eller noe. Man skal unngå å bli for varm, så derfor best å være litt forsiktig med badstue, boblebad, osv.

Sniker fra mars :) leste litt om dette i dag da jeg skulle i svømmehallen, og konkluderte med at det «farlige» var å bli overopphetet, men så vidt jeg forsto ok å bruke litt og avslutte hvis man føler seg uvel. Sto et sted at man ikke burde sitte mer enn 10 min.

Fornuftig! Jeg liker jo å steke men det får vel vente til etter fødsel! Skal ikke risikere noe hvertfall!

Leste meg opp på dette da det står i noen terapibasseng at det ikke er lov for gravide. Det var visst greit ifølge helsenorge med det ble anbefalt å ikke gå alene siden man kan få blodtrykksfall. ( pluss ikke bra å sitte for lenge!) :angelic:

Back
Topp