Badstu - farlig for gravide?

Pocahontas79

Betatt av forumet
Jeg er 6+1 uker gravid og var og badet i basseng og tok bastu i dag. Satt ca 2 ganger 10 minutter i badstuen med en tur i bassenget i mellom. Leste etterpå på nettet at badstu ikke er anbefalt for gravide, spesielt ikke tidlig i svangerskapet. Kunne bla øke sjansen for SA og misdannelser. Fant artikler som sa det ikke var farlig også, men nå er jeg så usikker og angrer på den turen i badstuen! Bekymrer seg jo for alt mulig... Noen som vet/har noe erfaring med dette?

Jeg er 6+1 uker gravid og var og badet i basseng og tok bastu i dag. Satt ca 2 ganger 10 minutter i badstuen med en tur i bassenget i mellom. Leste etterpå på nettet at badstu ikke er anbefalt for gravide, spesielt ikke tidlig i svangerskapet. Kunne bla øke sjansen for SA og misdannelser. Fant artikler som sa det ikke var farlig også, men nå er jeg så usikker og angrer på den turen i badstuen! Bekymrer seg jo for alt mulig... Noen som vet/har noe erfaring med dette?
Har sjekket det opp tidligere, og det står at det er fare for overopphetning.. det står at 10-15 minutter er greit, men at man skal gå ut om man føler ubehag.. noe lenger bør man ikke sitte..

Har sjekket det opp tidligere, og det står at det er fare for overopphetning.. det står at 10-15 minutter er greit, men at man skal gå ut om man føler ubehag.. noe lenger bør man ikke sitte..
Hørtes jo ikke så bra ut. Jeg satt tilsammen 20 min tenker jeg, med en pause i mellom. Følte ikke ubehag da. Uff, bekymrer meg fælt nå :(

Men du hadde jo pause imellom.. poenget er at i badstue/badestamp har ikke kroppen mulighet til å regulere temp. Tar du pause imellom får kroppen tilbake normaltemp :-) ikke bekymre deg :-) http://www.helsenett.no/index.php?o...60:myter-om-svangerskapet&catid=95&Itemid=516
Takk:) Ja, hadde pause og følte meg overhode ikke overopphetet. Får håpe det går bra. Litt slapp i kroppen nå, men det pleier jeg ofte bli etter å ha vært i basseng og badstu. Så jo ut som det skal gå greit ift artikkelen på helsenett.no :)

Back
Topp