Bading??

• Trådstarter Trådstarter M*
  • Opprettet Opprettet

M*

Forumet er livet
VIP
Det er ikke farlig å bade i klorvann, ferskvann eller saltvann når man er gravid?

boblebad er ikke farlig, men har hørt en skal holde seg borte fra badeland-boblebad. men privat er ikke farlig, har vel noe med bakterier å sånt å gjør.

jeg går og svømmer i basseng, og det er i følge legen trygt!

Tror det er bare visst slimproppen går på slutten vi ikke kan bade i offentlige bad...

Går på babysvømming eg[:D] 

ORIGINAL: ragnarekkverk

Vi skal ikke bade lenge i veldig varmt vann, og på slutten av svangerskapet bør vi ikke bade hverken i basseng eller i sjøen pga fare for basselusker. Nå derimot..bad i vei:) Men anefaler ikke boblebad nei..om du har selv, og du vet at det er rent og folka er rene så går det kanskje bra..men det er varmt da..

hvorfor ikke bade i varmt vann??

Kan tenke meg at det har noe med overopphetelse å gjøre.. Samme som at vi ikke skal være alt for lenge i solsteiken.. Men er ikke sikker, den lille er jo ganske godt postret der inne[:)]

ORIGINAL: ragnarekkverk

Vi skal ikke bade lenge i veldig varmt vann, og på slutten av svangerskapet bør vi ikke bade hverken i basseng eller i sjøen pga fare for basselusker. Nå derimot..bad i vei:) Men anefaler ikke boblebad nei..om du har selv, og du vet at det er rent og folka er rene så går det kanskje bra..men det er varmt da..

jeg fikk beskjed av legen om at jeg trygt kunne bade i saltvann rett før fødselen sist..
Gjorde det masse også...

Etter slimproppen har gått er det en mikroskopisk (bokstavelig talt) sjangs for at bakterier liksom skal kunne komme seg oppi og inn til ungen. Men skjeden er jo ikke et åpent rør det renner vann inn i uansett.

Og i havet er saltvannet desinfiserende, og hjemme er jo vannet rent, og bare i offentlige boblebad det kan være litt bakterier dersom de slurver med hygienen.

Jeg tviler på at det er noe skummelt, for barn blir jo født hele tiden, både i badesesongen og utenom :)

man skal vel ikke bade i for kaldt vann heller...??..

ORIGINAL: snappi

man skal vel ikke bade i for kaldt vann heller...??..

Du kan bade i akkurat den temperaturen du ønsker og syns er behagelig selv!! Babyen ligger godt innpakket i hud, livmor, morkake, fostervann osv osv... Og det skal veeeldig mye varmt/kaldt vann over veeeeldig lang tid før du greier å forstyrre temperaturen der inne [;)] Og du kan bade i salt-vann, fersk-vann, brakk-vann, klor-vann, kokt-vann og farris om du vil...

Men ikke i offentlige boblebad nei, pga at temperaturen i disse er høyere enn i vanlige svømmebasseng og dette fører til en oppblomstring i bakteriefloraen der - og nå som vi er gravide er vi ekstra utsatt for infeksjoner der nede...

Back
Topp