Bading

Her bader hun annenhver dag. Hvis hun gulper eller bæsjer seg helt ned, blir hun også badet.
Vi bruker Natusan dusj og bad, samt olje for nyfødt. Har bare litt såpe og olje i vannet når vi vasker hun. Og pudder etter vasken, der hvor det trengs. Har dr greve også, men har ikke prøvd det ennå.
 
Med første badet vi ca hver dag rett før lall for han roet seg på en så god måte. Brukte babyolje i vannet sånn at huden ikke sku tørke ut. Og maserte med litt olje etterpå. Startet etter par-tre uker.

Nå har vi bare badet såvidt (7uker) siden han sover så mye. Vi har spylt stumpen litt i vasken om det har vært behov for det. Får se om vi starter opp med like hyppig bad denbe gangen og. Er litt knappere med tid med to barn :dead:
 
Badet første gang når han var 2 uker. Er 1 måned idag. Han har badet 2 ganger og vært med meg i dusjen 1 gang. Vasker han med vaskeklut nesten hver kveld. Bading blir nok 1-2 ganger i uken fremover :)
 
En til to ganger i uken, bruker bare olje i badet. Her har vi atopisk eksem å mye bading vil tørke ut huden. Noe som blir veldig ille for en med eksem..
 
Bader kanskje 1 gang i uken, bruker bare litt olje i vannet.
Men når han bæsjer så vasker jeg rompa hans i rennende vann, samt at han vaskes med klut morgen og kveld.
 
En til to ganger i uken, bruker bare olje i badet. Her har vi atopisk eksem å mye bading vil tørke ut huden. Noe som blir veldig ille for en med eksem..
Min også her atopisk eksem:( Og bader jeg henne 2 ganger I uken circa... men hva ellers bruker du til eksemen? Jeg ble anbefalt fettkrem i helsestasjon og har begynt å bruke det igår... får se om det hjelper
Hun er 8 uker forresten:)
 
Vi har badet etter behov og for at han skal bli vant til å bade. Brukte kun olje i vannet tidligere, men ettersom han har svettet litt mer i det siste, og gulpet mye som har kommet i håret, har jeg også begynt å bruke en «body and wash» oljebasert såpe i håret hans. Ved bæsjebleier bruker jeg «tørre tørkekluter» som jeg har dunket i kokt vann kokos olje. Klutene Holder seg fuktig i tupperware boks og kokosoljen gjør at han ikke blir sår. Oljen er også mye bedre for å fjerne bæsj enn våtservietter, da må jeg «gnure» mer for å få bort. Vasker øynene med sterilt vann og bomullspad, bruker samme paden til å vaske ansiktet med etterpå, rundt munnen hvor det er melkerester feks.
 
Vi har badet etter behov og for at han skal bli vant til å bade, 1-2 ganger i uka. Brukte kun olje i vannet tidligere, men ettersom han har svettet litt mer i det siste, og gulpet mye som har kommet i håret, har jeg også begynt å bruke en «body and wash» oljebasert såpe i håret hans. Ved bæsjebleier bruker jeg «tørre tørkekluter» som jeg har dunket i kokt vann kokos olje. Klutene Holder seg fuktig i tupperware boks og kokosoljen gjør at han ikke blir sår. Oljen er også mye bedre for å fjerne bæsj enn våtservietter, da må jeg «gnure» mer for å få bort. Vasker øynene med sterilt vann og bomullspad, bruker samme paden til å vaske ansiktet med etterpå, rundt munnen hvor det er melkerester feks. :) han er 7 uker nå
 
Vi har badet etter behov og for at han skal bli vant til å bade, 1-2 ganger i uka. Brukte kun olje i vannet tidligere, men ettersom han har svettet litt mer i det siste, og gulpet mye som har kommet i håret, har jeg også begynt å bruke en «body and wash» oljebasert såpe i håret hans. Ved bæsjebleier bruker jeg «tørre tørkekluter» som jeg har dunket i kokt vann kokos olje. Klutene Holder seg fuktig i tupperware boks og kokosoljen gjør at han ikke blir sår. Oljen er også mye bedre for å fjerne bæsj enn våtservietter, da må jeg «gnure» mer for å få bort. Vasker øynene med sterilt vann og bomullspad, bruker samme paden til å vaske ansiktet med etterpå, rundt munnen hvor det er melkerester feks. :) han er 7 uker nå
 
Vi har badet etter behov og for at han skal bli vant til å bade, 1-2 ganger i uka. Brukte kun olje i vannet tidligere, men ettersom han har svettet litt mer i det siste, og gulpet mye som har kommet i håret, har jeg også begynt å bruke en «body and wash» oljebasert såpe i håret hans. Ved bæsjebleier bruker jeg «tørre tørkekluter» som jeg har dunket i kokt vann kokos olje. Klutene Holder seg fuktig i tupperware boks og kokosoljen gjør at han ikke blir sår. Oljen er også mye bedre for å fjerne bæsj enn våtservietter, da må jeg «gnure» mer for å få bort. Vasker øynene med sterilt vann og bomullspad, bruker samme paden til å vaske ansiktet med etterpå, rundt munnen hvor det er melkerester feks. :) han er 7 uker nå
 
Min også her atopisk eksem:( Og bader jeg henne 2 ganger I uken circa... men hva ellers bruker du til eksemen? Jeg ble anbefalt fettkrem i helsestasjon og har begynt å bruke det igår... får se om det hjelper
Hun er 8 uker forresten:)
Vår er 2 år nå, men har brukt canoderm på blå resept siden hun var 3-4 uker gammel. Blå resept vil si at vi får svære dunker med canoderm helt gratis. Vi smører hele kroppen morgen og kveld, og hender/ansikt etter hver håndvask/ansiktsvask.
 
  • Liker
Reactions: KML
F3D4AAE6-0528-4CEE-BFB1-7F18645C680D.jpeg
Min også her atopisk eksem:( Og bader jeg henne 2 ganger I uken circa... men hva ellers bruker du til eksemen? Jeg ble anbefalt fettkrem i helsestasjon og har begynt å bruke det igår... får se om det hjelper
Hun er 8 uker forresten:)
Vi brukte Apobase som er en fettkrem. Men her ble d så ille at han måtte over på hydrokortisonkrem i 1-2 uker. Så fikk vi den kremen d er bilde av på blåresepten. Den svir hvis huden er veldig sår, så skal bare brukes som forebyggende, den er super effektiv! Bruker den på mine to eldste barn å, som selvfølgelig å er atopikere :sour:
 
Vi har badet etter behov og for at han skal bli vant til å bade, 1-2 ganger i uka. Brukte kun olje i vannet tidligere, men ettersom han har svettet litt mer i det siste, og gulpet mye som har kommet i håret, har jeg også begynt å bruke en «body and wash» oljebasert såpe i håret hans. Ved bæsjebleier bruker jeg «tørre tørkekluter» som jeg har dunket i kokt vann kokos olje. Klutene Holder seg fuktig i tupperware boks og kokosoljen gjør at han ikke blir sår. Oljen er også mye bedre for å fjerne bæsj enn våtservietter, da må jeg «gnure» mer for å få bort. Vasker øynene med sterilt vann og bomullspad, bruker samme paden til å vaske ansiktet med etterpå, rundt munnen hvor det er melkerester feks. :) han er 7 uker nå
Bruker folk våtservietter på så små barn?
 
Min også her atopisk eksem:( Og bader jeg henne 2 ganger I uken circa... men hva ellers bruker du til eksemen? Jeg ble anbefalt fettkrem i helsestasjon og har begynt å bruke det igår... får se om det hjelper
Hun er 8 uker forresten:)
Ikke så lurt å dusje atopiker barn, da får de ikke oljen som er i badevannet. Å huden kan tørke enda mere inn. Lurt å ikke bade mere en 1-2 ganger i uken når de er så små:thumright
 
Bader hver 3. dag :happy: har litt babyolje i vannet og en dæsj badesåpe fra Lev Vel i håret.

Ellers bruker vi bare fuktede tørrservietter (har litt olje i vannet vi fukter med) etter bleieskift, og vasker øynene med saltvann om morgenen. Hender også vi vasker fjes og hender litt ekstra, eller masserer henne med Dr. Greve-olje - alt avhengig av hvor tålmodig hun er :p
 
Bader etter behov/når det passer.bruker kokoso baby i vannet. Ikke noe kremer eller noe
 
Heldig du da :) som ikke har et atopiker barn
Har barn med eksem, men ikke på denne alderen. Har da brukt blå apobase eller canoderm.
Brukte det selv og
 
  • Liker
Reactions: KML
Back
Topp