Bading :)

Bisva86

Glad i forumet
Junilykke 2020 ♡
Oktoberfest 2024 ❤️
Vet jo at man ikke skal bade i boblebad, men badekar hjemme hos en selv er helt trygt eller? Blir jo så pysete av å være gravid :happy:

Snikende her, men jeg badet i havet hele sommer :) 2-3 mnd gravid da. Hvis du Googler litt, ser du at det ikke er farlig. Men man kan så klart tolke i alle rettninger. Det er værre å bade etter fødselen.

Du kan bade i basseng/sjøen helt til slimproppen har gått. Badekar helt til ungen er ute; folk føder jo i badekar :)

Tror ikke man skal bade i så veldig varmt vann, med fare for å overopphete baby. Men mulig det er senere i svangerskapet det gjelder. Bading i «passe varmt» vann hjemme tror jeg går helt fint uansett.

Takk! Har lest denne på Google selv, men det står jo så mye rart :)

Er det ikke pga varmen at man ikke skal bade i boblebad? :) Jeg er ikke sikker, men tror badekar skal gå helt fint :)

Boblebad går også fint. Det er snakk om overoppheting her. Alt med måte, så går det bra.

Jeg har tolket boblebad som bakteriebomber. Ikke at man må la være, men ta litt forbehold. Særlig offentlige steder kan det være mer bakterierer en et hjemmekar.
Ekkers dusjer jeg I skoldevarmt dusjvann hver morgen. Tror babyen min er vandt til å bli kokt kl 0630 hver morgen :laughing002

Når jeg er på besøk hos mine foreldre tar jeg meg et bad i stampen, men sitter ikke lenge av gangen. Har pauser underveis om gradestokken er over 40 grader, slik at det ikke skal bli «ubehagelig». Gjorde det samme sist svangerskap også, og hadde korte turer i badstuen etter svømmetimene.

Badet i boblebad sist jeg. Var vel over 40 grader, men satt ikke så lenge :)
Så er vel overoppheting som er cluet:)

På sykehuset får en ikke så varmt vann for det kan komme og ikke kjenner riene like godt, er det jeg har hørt.

Boblebad er vel mer vibrasjon enn noe annet :happy:

Leste sist svangerskap at det å bade i basseng og badekar var null problem før slimproppen gikk, privat badekar var greit etter den var gått også :happy: bare spyle seg på forhånd.

Klart man kan bade i boblebad?

Bad så mye du vil. Både i offentlig svømmebasseng og i badekar hjemme. Unngå offentlig boblebad. Boblebad hjemme skal gå fint men pass på temperaturen i vannet.

Er helt herlig å legge en tung sliten gravid kropp i badekaret og slappe av. Du blir jo helt vektløs :p
Får du mye kynnere kan badekar hjelpe :)
Så bad så mye du vil :D
Men når ungen er ute så er der minimum 6 uker til neste gang ;)

Jeg har veldig lyst å bade i badekaret, men har unngått det. Mest fordi jeg helst vil ha det glovarmt(sånn at man bruker 5 minutter bare på å komme seg oppi).

Back
Topp