Bading med barnehagen? Er jeg hønemor?

Hadde aldri sendt, men det er fordi bhg her er veldig dårlig. man må ta sånt litt på magefølelsen og. Hvordan bhg har vært tidligere
 
Jeg hadde ikke sendt min 3,5 åring med på dette! Uten å kunne svømme? Til de som sier at det ikke er noe mindre trygt enn når man er med foreldre.. vel, vi er fire øyne på ett barn! Er vel ikke en voksen per barn i bhg.

Vi har ikke fire øyne på ett barn. Burde ikke dra på stranden vi da?
Jeg reiser ofte alene på stranden med 4 barn uten problemer. Nå er det færre barn i barnehagen derfor kan de nettopp dra ut på slike utflukter.
Stoler man ikke på barnehagen nok til at de passer barnet ved vannet, så hadde jeg ikke sendt barnet i barnehage i det hele tatt[emoji5]
 
Vi har ikke fire øyne på ett barn. Burde ikke dra på stranden vi da?
Jeg reiser ofte alene på stranden med 4 barn uten problemer. Nå er det færre barn i barnehagen derfor kan de nettopp dra ut på slike utflukter.
Stoler man ikke på barnehagen nok til at de passer barnet ved vannet, så hadde jeg ikke sendt barnet i barnehage i det hele tatt[emoji5]
Samme her. Var med mine to og 2 venner av guttungen alene. Gikk fint det. Litt å følge med på ja, men ikke noe problem.
 
Vi har ikke fire øyne på ett barn. Burde ikke dra på stranden vi da?
Jeg reiser ofte alene på stranden med 4 barn uten problemer. Nå er det færre barn i barnehagen derfor kan de nettopp dra ut på slike utflukter.
Stoler man ikke på barnehagen nok til at de passer barnet ved vannet, så hadde jeg ikke sendt barnet i barnehage i det hele tatt[emoji5]

Jeg personlig hadde aldri dratt alene med 4 små barn på stranden. Men det er meg. Vi snakker nå om 3,5 år ;)

Ulykker skjer bare én gang. Jeg har ikke et barn å miste fordi jeg skal stole på at bhg til en hver tid følger med på mitt barn.
 
På en badestrand med flere barn enn hva man klarer å følge med på så kan tiden lett fly avgårde, og minuttene gå fortere enn man hadde tenkt.

Når barnet (3,5 år ) bader kan de lett skli, ramle og få hodet under vann. Små barn mister retningssansen når hodet kommer under vann, og er ikke i stand til å komme seg opp. Det er ikke mange minutter som skal til for å få stygge konsekvenser. Vi småbarnsforeldre vet hvor fort plutselig ting kan skje. Så nei takk, da får barnet mitt vente til hun blir større , og eventuelt kan selv svømme før det blir noe utflukt og bading uten meg eller pappa til stede:) Vi kan fint bade henne selv i helgene.
 
På en badestrand med flere barn enn hva man klarer å følge med på så kan tiden lett fly avgårde, og minuttene gå fortere enn man hadde tenkt.

Når barnet (3,5 år ) bader kan de lett skli, ramle og få hodet under vann. Små barn mister retningssansen når hodet kommer under vann, og er ikke i stand til å komme seg opp. Det er ikke mange minutter som skal til for å få stygge konsekvenser. Vi småbarnsforeldre vet hvor fort plutselig ting kan skje. Så nei takk, da får barnet mitt vente til hun blir større , og eventuelt kan selv svømme før det blir noe utflukt og bading uten meg eller pappa til stede:) Vi kan fint bade henne selv i helgene.

Har jeg aldri hørt om. På babysvømming ser man veldig små barn svømme opp til overflaten nå de havner i vannet på mange forskjellige måter og retninger (rulle sidelengs, stupe kråke, hopper, sklir, stuper osv).

Så hvis man har mer enn 3 barn så kan man ikke dra på stranden som familie?
 
Har jeg aldri hørt om. På babysvømming ser man veldig små barn svømme opp til overflaten nå de havner i vannet på mange forskjellige måter og retninger (rulle sidelengs, stupe kråke, hopper, sklir, stuper osv).

Så hvis man har mer enn 3 barn så kan man ikke dra på stranden som familie?

Hvis du lar en baby som går under vann «klare seg selv» så er det bare flaks at den svømmer opp mot overflaten. Tror de som er på babysvømming med babyene sine ikke lar babyen svømme alene under vann, men veileder de smått under vann.

Jeg sier ikke at man ikke skal dra på stranden som en familie hvis man har mer enn 3 barn ;)
 
Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde turt selv. Sikkert veldig egoistisk av meg, men når jeg ser på min sønn på 2 år som er overalt, høyt og lavt. Også har man kanskje med 10 som han, kan det ganske fort skje noe. Men jeg håper om den dagen kommer at hans barnehage skal ut å bade, at jeg tør å la han dra.

Syns heller ikke det er noe vits å kritisere andre for at de ikke lar barna gjøre det samme som du lar dine barn gjøre. Om man ikke lar barna være med ut å bade, så kan man fint ta de med selv, og de får jo en fin tid av det og:)
 
Veit ikke om jeg hadde turt. Men i bhg til mine barn så bader de yngste barna i ett lite basseng i bhg på sommeren. Der jeg jobber har vi også 3 bassenger. Da er regelen hos oss at det er 1 voksen pr basseng til hver tid. Så hvis vi ikke er nok voksne så blir det ikke noe basseng( avløser til lunsj og møter osv i utetiden). Så regner vel med de har ett syren på dette. Men er veldig få barn i en bhg på denne tiden og nok derfor de gjør det. Er selv på ferie nå og glad for det siden denne uken er det kun 1 barn på avdelingen jeg jobber.
 
Jeg personlig hadde aldri dratt alene med 4 små barn på stranden. Men det er meg. Vi snakker nå om 3,5 år ;)

Ulykker skjer bare én gang. Jeg har ikke et barn å miste fordi jeg skal stole på at bhg til en hver tid følger med på mitt barn.

Nei, da får vi håpe du stopper på ett barn da. Kjipt for barna at de aldri kan ha med venner..
og ja vet godt hvordan en på 3,5 år, ti ganger verre å passe på de på 7-10 år, de beveger seg hurtigere og er overalt.
Mye man går glipp av i livet om man skal være redd for alt, livet er kort og kan ende fort uansett om barn er med mor eller barnehageansatte.
Barn kan sånn sett drukne i dype vanndammer også, og på den tiden så er det som regel flere barn enn det er i fellesferien i barnehagen. Vi kan ikke holde de hjemme for at det regner heller. Altså ser poenget her eller?
Barnet ditt kan røske slik at du mister grep når dere går over veien å bli påkjørt, alt man ikke kan styre over. Og jeg vet dessverre at jo dette kan skje mer enn veldig mange andre.
Jeg velger derimot å stole på at barnehagen tar avgjørelser og vet ansvaret sitt.
Jeg synes det kanskje er litt vel mange som ikke stoler på personene som man lar barnet sitt være med 8 timer 5 dager i uken.
Tror du virkelig barnehageansatte hadde tatt en slik avgjørelse om de mente det ikke var forsvarlig?
 
Hadde nok tenkt det bare var kos med badetur i det fine været vi har hatt den siste tiden. Her vet jeg de ansatte har både førstehjelpskurs og livredningskurs da jeg kjenner de som arrangerer kursene i bhg. Her har bhg kursene på planleggingsdagene, de er pålagt å ha det så og så ofte (husker ikke hvor ofte).
 
Jeg personlig hadde aldri dratt alene med 4 små barn på stranden. Men det er meg. Vi snakker nå om 3,5 år ;)

Ulykker skjer bare én gang. Jeg har ikke et barn å miste fordi jeg skal stole på at bhg til en hver tid følger med på mitt barn.
Her drar jeg alene på stranden med 2 gutter på 3.5 og nesten 2 år alene rett og slett fordi vi ikke har særlig ferie sammen i år og skal jeg da nekte barna en tur på stranden i varmen fordi faren er på jobb? Jeg er med dem i vannkanten og de vet de må holde seg i nærheten av meg når jeg er alene med dem. De storkoser seg. Og hva med alle som er aleneforeldre med flere barn? Hønemor til tider jeg også men jeg må stole såpass på både meg selv og barna at vi kan ta slike utflukter selv uten far med. Selv om vi drar med venner med barn er det somregel alltid flere barn enn voksne med så vi vil aldri være 1 voksne og barn
 
Hvis du lar en baby som går under vann «klare seg selv» så er det bare flaks at den svømmer opp mot overflaten. Tror de som er på babysvømming med babyene sine ikke lar babyen svømme alene under vann, men veileder de smått under vann.

Jeg sier ikke at man ikke skal dra på stranden som en familie hvis man har mer enn 3 barn ;)

Når de er rundt ett år gamle så jeg jo at de fleste var målrettet, før foreldrene rakk fram til de. Det kan jo selvfølgelig være pga de er vant til å være i og under vann mye. Men at de automatisk mister retningssans tror jeg ikke på. Ut i fra egne erfaringer. Ser også videoer der babyer svømmer helt på egenhånd og snur seg på ryggen for å flyte. Har du noe kilder på det?

Hvis man har flere barn så kan man umulig ha øynene på alle hele tiden. Du skriver at dere har fire øyne på den ene ungen deres på 3,5 år hele tiden. Derfor lurer jeg på om du synes man må det. Isåfall er det mange familier som ikke kan dra på stranden, spesielt aleneforeldre.
 
Jeg hadde ikke sendt min 3,5 åring med på dette! Uten å kunne svømme? Til de som sier at det ikke er noe mindre trygt enn når man er med foreldre.. vel, vi er fire øyne på ett barn! Er vel ikke en voksen per barn i bhg.

Må man ha fire øyne på et barn mener du? :eek: jeg har to øyne på to barn. Vi har to barn, og jeg tenker ikke at vi må holde oss inne i det fine været.
 
Jeg vet faktisk ikke om jeg hadde turt selv. Sikkert veldig egoistisk av meg, men når jeg ser på min sønn på 2 år som er overalt, høyt og lavt. Også har man kanskje med 10 som han, kan det ganske fort skje noe. Men jeg håper om den dagen kommer at hans barnehage skal ut å bade, at jeg tør å la han dra.

Syns heller ikke det er noe vits å kritisere andre for at de ikke lar barna gjøre det samme som du lar dine barn gjøre. Om man ikke lar barna være med ut å bade, så kan man fint ta de med selv, og de får jo en fin tid av det og:)
Man tar jo ikke med alle barna, men i sommerukene er man gjerne få barn og da kan man gjøre sånt
 
Nei, da får vi håpe du stopper på ett barn da. Kjipt for barna at de aldri kan ha med venner..
og ja vet godt hvordan en på 3,5 år, ti ganger verre å passe på de på 7-10 år, de beveger seg hurtigere og er overalt.
Mye man går glipp av i livet om man skal være redd for alt, livet er kort og kan ende fort uansett om barn er med mor eller barnehageansatte.
Barn kan sånn sett drukne i dype vanndammer også, og på den tiden så er det som regel flere barn enn det er i fellesferien i barnehagen. Vi kan ikke holde de hjemme for at det regner heller. Altså ser poenget her eller?
Barnet ditt kan røske slik at du mister grep når dere går over veien å bli påkjørt, alt man ikke kan styre over. Og jeg vet dessverre at jo dette kan skje mer enn veldig mange andre.
Jeg velger derimot å stole på at barnehagen tar avgjørelser og vet ansvaret sitt.
Jeg synes det kanskje er litt vel mange som ikke stoler på personene som man lar barnet sitt være med 8 timer 5 dager i uken.
Tror du virkelig barnehageansatte hadde tatt en slik avgjørelse om de mente det ikke var forsvarlig?
Det lurer jeg også på,tror man virkelig det?
 
Jeg hadde ikke likt det. Jeg har vært vitne til en nesten-drukning, og det var skikkelig skummelt. Det var en voksen person, og jeg har vært redd for vann siden. Vi bader, men jeg vil ha et øye med ungene hele tiden.
 
Nei, da får vi håpe du stopper på ett barn da. Kjipt for barna at de aldri kan ha med venner..
og ja vet godt hvordan en på 3,5 år, ti ganger verre å passe på de på 7-10 år, de beveger seg hurtigere og er overalt.
Mye man går glipp av i livet om man skal være redd for alt, livet er kort og kan ende fort uansett om barn er med mor eller barnehageansatte.
Barn kan sånn sett drukne i dype vanndammer også, og på den tiden så er det som regel flere barn enn det er i fellesferien i barnehagen. Vi kan ikke holde de hjemme for at det regner heller. Altså ser poenget her eller?
Barnet ditt kan røske slik at du mister grep når dere går over veien å bli påkjørt, alt man ikke kan styre over. Og jeg vet dessverre at jo dette kan skje mer enn veldig mange andre.
Jeg velger derimot å stole på at barnehagen tar avgjørelser og vet ansvaret sitt.
Jeg synes det kanskje er litt vel mange som ikke stoler på personene som man lar barnet sitt være med 8 timer 5 dager i uken.
Tror du virkelig barnehageansatte hadde tatt en slik avgjørelse om de mente det ikke var forsvarlig?

Hvis jeg klarer å få 4 barn som er 3,5 år og yngre så er jeg ekstremt aktiv og kanskje umennskelig. Jeg snakker om 4 barn i alder 3,5 år og yngre. Har man et barn på 5 år med så har man jo trygget i det barnet. Jeg personlig ville aldri dratt alene på en strand med 4 barn på 3,5 år;)
 
Back
Topp