Bading i sjøen

|Frosken|

Juni12s hobby/håndarbeider
VIP
Junibarna 2015
Hvordan ser dere på det? Tenker på barna altså. Hvor gamle er de, og får de lov å bade i sjøen når de vil? Eller må de vente til det er varmt nok/ hva er varmt nok? Og BLIR man syk av å bade i kaldt vann i sjøen egentlig?

Selv badet jeg alltid før 1.mai når jeg var mindre, og fikk lov å bade når jeg selv ville. Ble aldri syk heller da. Men husker det var en del av de i klassen min som ikke fikk lov å bade før sommerferietid. Selv tror jeg at sålenge man ikke bader veldig lange og får på seg tørre varme klær raskt så er det ingen fare, men hva vet vel jeg.

JEG har nemlig veldig lyst til å bade nå, men da kommer nok mini til å ville bade også, hvertfall kjenne litt.

Jeg hadde latt de få lov.. Blir jo ikke syk av en dukkert.. Det viktigste er vel å passe på at de blir godt pakket inn etterpå og får varmen tilbake i kroppen! :) 

Kos dere! :D

Hos oss var det alltid om å gjøre å være den som badet tidligst, og gjerne i så kaldt vann som mulig. Det var nemlig kult.. 

Jeg tror nok ikke man orker å bade så lenge når det er kaldt vann uansett, så om man får på noe tørt etter bad tror jeg ikke man trenger å bli syk av det. 
Datteren min er bare 2,5år, og har ikke spurt om å få bade i sjøen enda, så her venter vi litt. Jeg skal nok ikke vise meg i bikini i år, for å skåne andre og meg selv, så jeg får sende pappaen "på sjøen" med henne :p

Hun har ikke fylt to enda her, men da vi var ute med båten¨på søndag så hun ned i vannet: " Hoppe? Bade??"  Litt over gjennomsnittet glad i vann. Men er ikke sikkert hun er like tøff når tærne møter det kalde vannet på stranden da :p 

De får vasse når de vil. :) Er det for kaldt gjør de ikke annet enn å stikke en tå uti.

Her kommer de til å få bade når de vil, men bor i Trøndelag, så er ikke varmt (les ikke så veldig kaldt) før langt ut på sommeren :p

Eldste her var 1 år da vi tok han med uti første gangen :P 

vi starter badesesongen i havet i påska hvert år..og vi har en varmerekord på 12 grader i sjøen om sommeren.
Ifølge barnelegen så kan man ikke fryse på seg sykdommer..da de kommer av virus evt bakterier.
Men har man f.eks den rette bakterien i kroppen og man bader og "kjøles ned" så kan man bli syk tidligere enn man ville blitt om man ikke badet. men syk ville man blitt anyway ;)

meg og jentene badet for første gang i år i dag :D er jo passe kaldt enda, men det gjør ingenting!hehe. bor 30 min fra bergen. men her bader vi når det er varmt ute.er det april og 25 grader,ja så bader vi da og... har aldri blitt syk av å bade i kaldt vann :)

Back
Topp