Bading i kli

torhildy

Betatt av forumet
Er det fleire som gjer det?
Småen har hatt utslett i ansikt og på mage som eg trudde var hormonutslett. Men på 3 mnd kontrollen fekk me beskjed om at dette var eksem. Så no prøver me å bade han i klivatn og eg skal kutte ut mjelk i nokre veker. Håper dette hjelper for til tider ser det ganske fælt ut...

Aldri hørt om faktisk. Men de to eldste her er veldig ømfintlige i huden. Så her vaskes alt med neutral vaskemiddel og vi bruker kunn Aderma kroppsvask og krem. Den er fantastisk god!

Aldri hørt om. Hvor kjøpes kli? er det såpe?
Hva skal du gi når du ikke kan gi melk?

jeani skrev:

Hehe, kli er ikke såpe nei...det er fiber av korn, fås kjøpt i dagligvareforretninger, står i hyllene med mel/bakervarer. Og trådstarter mente sikkert at hun skulle kutte ut melk i sin egen kost for å se om babyen kan ha reagert på det tidligere :)

pepperpus skrev:

jeani skrev:

Hehe, kli er ikke såpe nei...det er fiber av korn, fås kjøpt i dagligvareforretninger, står i hyllene med mel/bakervarer. Og trådstarter mente sikkert at hun skulle kutte ut melk i sin egen kost for å se om babyen kan ha reagert på det tidligere :)

Haha mener hun sånn kli, da vet jeg jo hva det er ;) Og hun mente nok å kutte ut å drikke melk selv ja. Er det mulig å være så trangsynt, haha!

Meinte nok havrekli ja :) Og det var eg som ikkje skulle drikke mjelk :)
Me har brukt neutral vaskemiddel heile tida, og lite kremer. Men me fekk beskjed om å bruke akrem der han har utslett.

Jeg var plaget med MYE eksem som barn.. Å det som hjalp best var saltvanns bad i 15 min.. Men vet ikke om det er greit å gjøre på en baby ?

torhildy skrev:
Meinte nok havrekli ja :) Og det var eg som ikkje skulle drikke mjelk :)
Me har brukt neutral vaskemiddel heile tida, og lite kremer. Men me fekk beskjed om å bruke akrem der han har utslett.

Min erfaring er svært dårlig med Akrem. Aderma har vært mye bedre. Dyrere såklart. Men de er laget for ekstremt ønfintlig hud.

Back
Topp