Badestamp i tredje trimester?

Sille92

Elsker forumet
Julistrålene 2025 ♡
Junibollene 2023
Julilykke 2023
Vi har badestamp som jeg er så fristet til å bruke i kveld. Temperaturen i vannet er 38-39 grader. Leser om sååå mange forskjellige anbefalinger. Noen av dere som har snakket med lege/jordmor om dette? Kan baby bli overopphetet liksom? :P

Har du mulighet til å få vannet til maks 37 grader? Det er ikke anbefalt å dusje og ta bad i for varmt vann, fordi temperaturen til babyen blir påvirket, på samme måte hvis du får feber.

Har du mulighet til å få vannet til maks 37 grader? Det er ikke anbefalt å dusje og ta bad i for varmt vann, fordi temperaturen til babyen blir påvirket, på samme måte hvis du får feber.
Ja,får redusere varmen litt,og heller utsette badet til i morgen :)

Bare ha pauser, og ikke så lenge av gangen...?

"Oversiktsartikkelen fra 20181 viste imidlertid at gravide som sitter i varme bad (opptil 40 grader), eller oppholder seg i varm og tørr badstu (opptil 70 grader og med 15 prosent relativ fuktighet) i opp til 20 minutter, ikke var i nærheten av å nå kritisk kjernetemperatur. Disse funnene var uavhengige av graviditetens lengde."

10 min, og så pause, skal gå greit.

Bare ha pauser, og ikke så lenge av gangen...?

"Oversiktsartikkelen fra 20181 viste imidlertid at gravide som sitter i varme bad (opptil 40 grader), eller oppholder seg i varm og tørr badstu (opptil 70 grader og med 15 prosent relativ fuktighet) i opp til 20 minutter, ikke var i nærheten av å nå kritisk kjernetemperatur. Disse funnene var uavhengige av graviditetens lengde."

10 min, og så pause, skal gå greit.
Takk for info! Ja,tok meg 20 min før jeg gikk opp igjen. Føltes deilig :D

Takk for info! Ja,tok meg 20 min før jeg gikk opp igjen. Føltes deilig :D

Høres absolutt innafor ut. Om man får feber, så øker jo kjernetemperaturen; og det tar fort mer enn en halvtime før man får denne ned igjen.. Det er jo selvsagt ikke heldig med feber heller; men det må da vel være en høy prosentandel som får feber en dag eller to ila hele graviditeten..

Så tenker at du vil jo føle ubehag før det blir farlig; og at mye av rådene er laget "for sikkerhets skyld". Jeg har selv gått i boblebad som gravid, disse er vel omtrentlig lik temperatur.. men jeg sitter jo ikke mer enn kanskje et kvarter av gangen.

Back
Topp