Badestamp i svangerskapet

R_28

Glad i forumet
Har lest lirt på nett, men det står så mye forskjellig.
Det frister å sitte i badestampen på hytta i påska.. Noen som vet om det er trygt?

Noen plasser står det at man kan bade, bare man skrur ned varmen til 35 grader og ikke blir overopphetet

Ja, så tror jeg ikke man skal sitte i mer enn ti minutter, baby blir fort overopphetet.

ville nok eventuelt hatt varmen på litt lavrere ja. er ikke bra for babyen om man blir veldig varm. derfor man heller ikke skal sitte i badstu.

Har også skjønt det sånn at det er overoppheting det går på... Den lille i magen holder 0,5-1 grad høyere enn deg til vanlig og man taper mye væske oppi en stamp/badstu. Så bare ikke sitt for lenge og pass på å drikk rikelig :)

Både stamp og boblebad har jeg også lurt på. Tror jeg ender med å kun dyppe føttene neddi :shy::p

Går nok fint, er mest for din egen del trodde jeg. Her er jeg i badstu 2 ganger i uken etter svømming men holder ikke ut så lenge da, men herlig er det :-) man må bare kjenne på formen!

Helst ikke over 37-38 graders vann pga overoppheting. Den temperaturen er også god grobunn for bakterier, så hvis man har blødninger eller sent i svangerskapet når det kan være åpning på gang (eller slimproppen har gått), bør man hvertfall unngå stamp/boblebad hvor ikke vannet skiftes hver gang.

Typ badekaret hjemme hvis man vasker det før/etter bad, skal være helt trygt :)

Helst ikke over 37-38 graders vann pga overoppheting. Den temperaturen er også god grobunn for bakterier, så hvis man har blødninger eller sent i svangerskapet når det kan være åpning på gang (eller slimproppen har gått), bør man hvertfall unngå stamp/boblebad hvor ikke vannet skiftes hver gang.

Typ badekaret hjemme hvis man vasker det før/etter bad, skal være helt trygt :)

Blir renset ofte og styrer varmen selv :)

Back
Topp