Bader dere?

Kaffebønna

Elsker forumet
Påskekyllingene 2020
Bader dere mens dere er gravide? Badekar, basseng etc.?

Etter å mistet 5 ganger før denne spiren er jeg blitt den hysteriske gravide kvinnen jeg aldri hadde sett for meg. 100 ganger verre enn første gang føles det ut som. Til vanlig elsker jeg å ligge i badekaret, men nå er jeg bekymret. Redd for bakterier skal komme oppi der og ødelegge, eller at vannet er for varmt. Noe som kan berolige meg? :hilarious:
 
Jeg har badet både i basseng og badekar i begge de forrige svangerskapene mine, og det har ikke vært noe problem :) Har bare passet på at vannet i badekaret ikke har vært for varmt :)
 
Har badet masse i forrige svangerskap og nå i dette! Det finnes egne vanngym grupper for gravide, så det går nok helt fint!
Etter at slimproppen har gått i slutten av svangerskapet, så bør man ikke bade ;)
 
Jupp, vi har massasjebad hjemme ute.
Bruker det når jeg vil uten fare for noe som helst.

Det holder 38 grader og jeg orker ikke sitte så lenge at jeg blir overopphetet.
Brutke det ista, da satt jeg i 20 min. Nyyydelig med litt ryggmassasje og bare være vektløs.
 
Vurderer å begynne å svømme pga ryggen, i tillegg er det god trening :D
 
Helt ufarli å bade i svamgerskapet. Til og med boblebad er helt trykt. Jordmor sa til meg at du blir dåli av d varme vannet lenge før det kan skade noe foster. Med andre ord må man sitt veeeldig lenge. Å bakterier kommer seg heller ikke inn da fosteret ligg trykt å lukket rundt seg. Er nok ikke derfor man opplever sa fordi man har badet nei, men sjønner at man tenker på det meste når man opplevd slik.
 
Jeg skal på sånn trening i varmtvannsbasseng for gravide neste uke, pga bekkenet mitt. Så tenker det burde være trygt.. :happy:
 
Så fint! Hadde håper jeg kunne være med ungen på svømming når kvalmen har gitt seg. :) Men det er et ganske skittent basseng. Stinker klor på lang vei...
Jeg er faktisk mye mindre kvalm i bassenget enn ellers av en eller annen grunn.
Så dumt at bassenget er skittent, bor dere på et lite sted eller er det mulig å bytte svømmingen til et annet sted?
 
Kjenner meg igjen med hysteriet, men prøver så godt jeg kan å minimere det :hilarious:
Jeg skal på hytta i helga og har planer om å bada i jaquzzi! Venter litt med å gå oppi etter lokket er tatt av, så det ikke er ille varmt :)
 
Jeg er faktisk mye mindre kvalm i bassenget enn ellers av en eller annen grunn.
Så dumt at bassenget er skittent, bor dere på et lite sted eller er det mulig å bytte svømmingen til et annet sted?

Sånn midt i mellom, men det er eneste stedet i nærheten som har arrangert barnesvømming. Også går 2 av kompisene hans på samme svømming, så han ville aldri ha bytta. Dessverre for oss.
 
Sånn midt i mellom, men det er eneste stedet i nærheten som har arrangert barnesvømming. Også går 2 av kompisene hans på samme svømming, så han ville aldri ha bytta. Dessverre for oss.
Så dumt at de ikke sørger for bedre vannkvalitet når barn bader der! Jeg ville spurt lege/jordmor om det, da får du iallefall et trygt svar :happy:
 
Bader dere mens dere er gravide? Badekar, basseng etc.?

Etter å mistet 5 ganger før denne spiren er jeg blitt den hysteriske gravide kvinnen jeg aldri hadde sett for meg. 100 ganger verre enn første gang føles det ut som. Til vanlig elsker jeg å ligge i badekaret, men nå er jeg bekymret. Redd for bakterier skal komme oppi der og ødelegge, eller at vannet er for varmt. Noe som kan berolige meg? :hilarious:

Jeg bader både hjemme i badekar og ute i basseng :)
 
For varmt kan det ikke bli. Du får ubehag selv lenge før det er farlig for fosteret. Grunnen til at boblebad frarådes er at det er mye bakterier på grunn av høy temperatur. Jeg unngår boblebad.

Men jeg bader andre steder. Har badet både i basseng og i tjernet her jeg bor.
 
Jeg prøvde å lese meg litt opp på dette med jacuzzi siden to venner av meg har det. Men de fleste steder jeg kom over anbefalte de det ikke. Mest på offentlige boblebad/jacuzzi pga bakterier. Så har foreløpig holdt meg unna
 
Jeg badet masse i forrige svangerskap, var også svømmelærer fram til uke 30ca:)
 
Back
Topp