Badekar, badebøtte, bade...?

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Jeg har i utgangspunktet veldig lyst på en tummytub. Men sambo er skeptisk til "bøtteformen". Han vil ha badekar,

Jeg vet at det finnes badekar man kan slå sammen, og vi har svært liten plass. Men jeg liker ikke tanken på å brette det opp og ned hver gang, samt at dersom jeg skulle hatt badekar tenker jeg at det være bedre med stativ?
Og uansett klarer jeg ikke å legge fra meg tanken på tummytuben, ser for meg at det er en kjempefin løsning de første mnd, så kan jeg heller gå over til badekar når babyen klarer å sitte selv og skal leke oppi der.

Erfaringer? Tips? :)

Her har vi både tummy tub og slikt flexibath.. Er flexibath som har blitt mest brukt. Var koselig med tummytubben i starten, men etterhvert som han ble litt mer våken og sterkere strekker han seg bare ut og vil stå oppi den :p hadde jeg hatt plass skulle jeg gjerne hatt balje på stativ, er tungt å sitte på gulvet for å bade han, men har et bøttekott av et bad dessverre. Er ikke tungvint og slå opp og ned flexibath altså, det tar deg 2 sekunder og kjempegreit at det tar liten plass ;)

Februar-14 mamma <3

Takk for svar :)
Åssen er det å ta tuben eller flexien opp på stellebordet? Blir det for høyt?

Takk for svar :)
Åssen er det å ta tuben eller flexien opp på stellebordet? Blir det for høyt?
Har ikke prøvd det, men har satt tuben oppå doen og satt meg selv på en krakk, det funket. Mener det skal følge en fot med tubben for å få den i høyden, men har arvet min så er litt usikker.

Om du kjøper flexibath, ikke kjøp den babystolen som hører til, den er helt ubrukelig!

Februar-14 mamma <3

Har ikke prøvd det, men har satt tuben oppå doen og satt meg selv på en krakk, det funket. Mener det skal følge en fot med tubben for å få den i høyden, men har arvet min så er litt usikker.

Om du kjøper flexibath, ikke kjøp den babystolen som hører til, den er helt ubrukelig!

Februar-14 mamma <3

Ubrukelig? Hvordan da?

Ubrukelig? Hvordan da?
Ungen bare sklei utav den, så da var det liten vits, da kunne jeg likesågodt holde han. Kjøpte en annen badestol som har fungert mye bedre, kan se om jeg finner link.

Februar-14 mamma <3

Ungen bare sklei utav den, så da var det liten vits, da kunne jeg likesågodt holde han. Kjøpte en annen badestol som har fungert mye bedre, kan se om jeg finner link.

Februar-14 mamma <3

Takk :D

Vi har flexibath og den badestolen som hører til. Mini sitter fint i den og sklir ikke utav.. Kanskje forskjell fra barn til barn? Mini er 6mnd om ca en uke :) Vi tok ikke i bruk badestolen før han var 5mnd. Valgte å holde han fram til da..

Vi har flexibath og den badestolen som hører til. Mini sitter fint i den og sklir ikke utav.. Kanskje forskjell fra barn til barn? Mini er 6mnd om ca en uke :) Vi tok ikke i bruk badestolen før han var 5mnd. Valgte å holde han fram til da..
Kan godt være han sitter godt i den nå ja, har ikke prøvd den siden han var 1 mnd gammel ;)

Februar-14 mamma <3

Kan godt være han sitter godt i den nå ja, har ikke prøvd den siden han var 1 mnd gammel ;)

Februar-14 mamma <3

Jeg har ikke turd å prøve før han var rundt 5mnd :P Han har vært litt skeptisk til vann og vært enkel å holde.. Men nå er han mye tryggere og spreller godt :D

• Liker
Reactions: BMC
Vi hadde TummyTub til førstemann, en vi arvet, og syntes den var kjempefin i begynnelsen:) Etter hvert som han ble for stor til den gikk vi over til en vanlig balje fra Coop Obs. Den er ganske stor, og han sitter fint oppi den fortsatt som fireåring, selv om den begynner å bli litt liten, og han har begynt å foretrekke å dusje:p Har tropp i bunnen og, så er veldig kjekk synes jeg:) Kommer til å bruke begge deler denne gangen også:)

Sent from my iPad using BV Forum

Vi har stellekommode med balje, men jeg synes det er enklere å bruke vanlig vaskebalje på gulvet. I starten brukte vi også bare vasken på badet når vi var på besøk eller på hytta. Nå er hun litt for stor til det:)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Jeg har kjøpt dette sammenleggbare badekaret:
http://www.mimmis.no/produkt/10124-karibu-sammenleggbart-badekar-lys-bla.aspx

Det blir helt flatt og kan henges opp når man har lagt det sammen. Virker å være god kvalitet og veldig enkelt å ta opp/ned. Vi har ikke prøvd det ennå, men er ganske sikker på at dette blir populært! Og enkelt å ta med seg på f.eks hytta! :)
Dette har vi i campingvogna. Helt supert. Blir helt flatt og tar dermed liten plass, samtidig som det er god plass i karret. Både lillemor på 3 mnd og storebror på 2,5 år har badet i det.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Bebe Jou Badebalje på stativ, med badestol for de minste :)

Måtte teste det setet i går, men nei, liker det fortsatt ikke, han sklir ut av det med rompen :p tenker jeg gir det bort!

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp