Badedrakt eller bikini ?

Bikini. Trenger litt sol på kroppen når det først er sommer:) syns det kan være fint med badedrakt, men tror ikke jeg hadde følt meg helt vel i det.

Bruker ingen av delene :p

Bruker islamsk badedrakt populært kalt burkini

Har sett en del damer gå i slike drakter når vi har vært i syden. Hun ene hadde med seg en datter som brukte vanlig badedrakt. Er det noe aldersgrense for når det er greitt å bruke badedrakt og når man må gå over til burkini?

Jeg trodde at muslimske kvinner brukte burkini for å skjule kroppen. Men i helga var det et par muslimske damer som bada i badeland i vanlige tynne bukser og gensere hvor vi såg undertøyet/bikiniene og huden veldig godt gjennom klærne. Kan du fortelle litt om hensikten og reglene med burkini/tildekking?

Bikini

Badedrakt i svømmehallen og bikini på stranda:-)

Har sett en del damer gå i slike drakter når vi har vært i syden. Hun ene hadde med seg en datter som brukte vanlig badedrakt. Er det noe aldersgrense for når det er greitt å bruke badedrakt og når man må gå over til burkini?

Jeg trodde at muslimske kvinner brukte burkini for å skjule kroppen. Men i helga var det et par muslimske damer som bada i badeland i vanlige tynne bukser og gensere hvor vi såg undertøyet/bikiniene og huden veldig godt gjennom klærne. Kan du fortelle litt om hensikten og reglene med burkini/tildekking?
Sånn jeg har forstått det så burde man dekke seg til når man kommer i puberteten, og for oss så er det viktig at vår datter bestemmer selv når hun vil (for vi håper jo at hun vil dekke seg til) og at hun forstår konsekvensene av valget sitt, for man skal ikke begynne for så å ta det av.
Man skal også dekke seg til foran menn som er gamle nok til å tenke på sex (så sånn ca puberteten), og da altså de menn man kan gifte seg med! Så nærmeste familie og kvinner er det ikke noe problem :-)

Ang de damene du så, det kan være vanskelig for dem å finne skikkelig svømme tøy i norge og det er dyrt å kjøpe det ifra nett.
De gjorde nok det de følte de kunne og mange føler at stranden er unntaket for løse klær tildekkende klær, MEN er ikke greit for det å vise frem undertøy!

Det er like regler for ved bading som ellers derfor tar jeg det generelt :-)

Hensikten til å dekke seg til er at gifte ikke skal se aldringen så godt, altså vis du kun kan se din kone/mann utildekket så tenker man ikke på hvordan de så ut i sine glansdager men man får en spesiell følelse av å kun se den andre personen sånn, og det er da tanken at dette skal forhindre utroskap da man ikke kan se andre kvinner/menn på samme måte.
Opplever også at det er lettere å være tildekket for da blir alle behandlet i forhold til intellekt og ikke kropp :-)

Sikkert litt rotete forklart så du får bare spørre om det er noe, hjelper ikke på mye at jeg er på mobilen ;)

Badedrakt.
Hadde aldri hatt selvtillit nok til å vise meg i bikini med alle mine ekstra kg.

Bikini både på strand og i badeland. Men det er ikke fordi kroppen er fiks og flott akkurat. Første gang jeg skulle i badeland med datteren min prøvde jeg badedrakten, og den var for liten. Lettere å finne bikini som passer da. Og slik er det enda gitt.

Bikini :) og at jeg er litt for stor og ting disser litt bryr jeg meg ikke om - heller ikke min sebramage bryr seg om det:p Hadde jo sett ut som en kjøttdeigrull i badedrakt ;)

de få gangene jeg er på stranda bruker jeg bikini med boxer men helst shorts og t-skjorte :D

:) :)
Sånn jeg har forstått det så burde man dekke seg til når man kommer i puberteten, og for oss så er det viktig at vår datter bestemmer selv når hun vil (for vi håper jo at hun vil dekke seg til) og at hun forstår konsekvensene av valget sitt, for man skal ikke begynne for så å ta det av.
Man skal også dekke seg til foran menn som er gamle nok til å tenke på sex (så sånn ca puberteten), og da altså de menn man kan gifte seg med! Så nærmeste familie og kvinner er det ikke noe problem :)

Ang de damene du så, det kan være vanskelig for dem å finne skikkelig svømme tøy i norge og det er dyrt å kjøpe det ifra nett.
De gjorde nok det de følte de kunne og mange føler at stranden er unntaket for løse klær tildekkende klær, MEN er ikke greit for det å vise frem undertøy!

Det er like regler for ved bading som ellers derfor tar jeg det generelt :)

Hensikten til å dekke seg til er at gifte ikke skal se aldringen så godt, altså vis du kun kan se din kone/mann utildekket så tenker man ikke på hvordan de så ut i sine glansdager men man får en spesiell følelse av å kun se den andre personen sånn, og det er da tanken at dette skal forhindre utroskap da man ikke kan se andre kvinner/menn på samme måte.
Opplever også at det er lettere å være tildekket for da blir alle behandlet i forhold til intellekt og ikke kropp :)

Sikkert litt rotete forklart så du får bare spørre om det er noe, hjelper ikke på mye at jeg er på mobilen ;)

Takk for svar. Da ble jeg litt klokere i dag også :)

Badedrakt i svømmehall..
Bikini på stranden.. sånn i utgangspunktet - fikk barn forrige sommer, så vi får se hva det blir i år :P

Back
Topp