Badebukse eller badeshorts?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Sølvi

Guest
Hva bruker guttaboys på stranda?
Badebukse eller badeshorts? Til nå har mine brukt badebukse, men nå ønsker de badeshorts i stede. Jeg tenker at de må jo bli mye kaldere med shortsen. Men de får velge selv:) Hva bruker dere?

Shorts :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Min er 4,5, alltid brukt badeshorts!

Sent from my iPhone using BV Forum

Min på snart 2,5 bruker shorts utenpå badebleien, og regner med det bare blir shorts om det blir bading i sjø/hav i sommer ; )

Aldri hatt hverken badebukse eller truser til han. Synes ikke det er pent! Kun badeshorts og boxere

Sent from my iPhone using Tapatalk

Badebukse er kort og tettsittende, og shorts er lengre og mer løs ikke sant?

For da er det shorts min har brukt ;-)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3

Mini er bare et år, så her blir det sånn badebukse han bruker på svømminga til bading og bleie/shorts når han leker i sanda :)

Samme her :kr

Sent from my iPad using BV Forum

Sjøl når de var bittesmå? Synes det virker veldig upraktisk med både våt badebleie og våt shorts hver gang de har bada...og ikke minst sinnsykt dyrt å bruke ørten badebleier hver dag :p

Gutten min på drøyt 7.5 år vil nå ha badebukser ettersom badeshorts blir iskaldt (synes han). Han har brukt disse om hverandre tidligere, men mest shorts de siste par årene. Han går på svømming gjennom hele året, men er selvsagt mye mer bading nå sommerstid. Synes overhodet ikke er det er stygt med badebukse på barn og uansett er det ikke det som er viktig, men at gutten min bruker det han synes er mest behagelig ;).

Badebukse - sånn av typen "boxer" - til seksåringen.
Nå er han såpass stor at han har et par badeshorts som kan være passe om han skal et sted hvor man f.eks. skal leke men KANSKJE ender opp med vannlek, men når vi SKAL bade er det badebukse all the way.
Nettopp av samme grunn som de anbefaler det på svømmekurset - det er vanskelig nok å holde seg oppe om man ikke skal drasse på en stor, våt shorts i tillegg. :p
Som klistrer seg til beina, poser seg i vannet, og lett gnager både her og der.
Synes ikke noe om shorts til smågutter - større barn kan velge selv.

Skjønner forøvrig ikke hvorfor badebukse ikke er "pent" - det er vel helst middelaldrende menn med ølvom som bør unngå det, spretne smågutter med slanke barnekropper har ikke noe å skjule. :)

Last edited:
Her er det litt begge deler.

Badebukse - sånn av typen "boxer" - til seksåringen.
Nå er han såpass stor at han har et par badeshorts som kan være passe om han skal et sted hvor man f.eks. skal leke men KANSKJE ender opp med vannlek, men når vi SKAL bade er det badebukse all the way.
Nettopp av samme grunn som de anbefaler det på svømmekurset - det er vanskelig nok å holde seg oppe om man ikke skal drasse på en stor, våt shorts i tillegg. :p
Som klistrer seg til beina, poser seg i vannet, og lett gnager både her og der.
Synes ikke noe om shorts til smågutter - større barn kan velge selv.

Skjønner forøvrig ikke hvorfor badebukse ikke er "pent" - det er vel helst middelaldrende menn med ølvom som bør unngå det, spretne smågutter med slanke barnekropper har ikke noe å skjule. :)
Kan egentlig signerer Minerva her, selv om jeg har skrevet et svar tidligere. Badebukse er uten tvil mye bedre på (synes gutten min). Han bruker badebukse på svømmekurset og har gjort det hele veien. Badeshortsen har blitt brukt på badeland osv. Han er lang og slank, gutten min, men han hadde brukt det samme hva dersom det var det han ville bruke. Er jo ikke akkurat som om han har en stor ølvom og hår her og der ;) ......

Shorts her:)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Bruker boxershorts til vanlig så han får badeshorts her. Tenker da sånn type badebukseshorts, ikke sånne vide.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sjøl når de var bittesmå? Synes det virker veldig upraktisk med både våt badebleie og våt shorts hver gang de har bada...og ikke minst sinnsykt dyrt å bruke ørten badebleier hver dag :p
Han badet ikke i basseng eller lignende (noe offentlig), før han var 1,5 år. Og da brukte vi badebleie og shorts over :-)

Han badet ikke i basseng eller lignende (noe offentlig), før han var 1,5 år. Og da brukte vi badebleie og shorts over :-)

Okei :) Her har vi gått på svømming fra han var 3 mnd., så hvis han er like glad i å bade i sjøen så blir vi både robba og miljøsvin hvis vi skal bruke badebleier på stranda hver dag ;) I tillegg går han ikke sjøl, så trur nok badebleiebuksa er litt mer behagelig :)

Back
Topp