Badebalje

Småtten

Flørter med forumet
Lillegutten vår på 10 uker er begynt å bli ganske stor og lang. (Han har begynt å bruke noe 74 nå!) Vi bader han i badekaret som følger med stellebordet, som jo er et relativt stort badekar. Men nå er det begynt å bli litt lite til han. Han sparker og spenner mot enden av karet, noe som gjør at han er faretruende nær ved å dunke hodet i motsatt ende, så jeg må holde ham godt fast. Noen som har et godt tips til hva vi kan kjøpe som vil funke bedre? Han holder ikke hodet helt stødig selv enda, og kan selvfølgelig ikke sitte. Vi har et stort hjørnebadekar, men det er litt voldsomt å måtte fylle hele det.

Vi har det firkantede til Stokke. Fornøyd med det :)

Anbefaler den store baljen de har på europris, den varer kjempelenge og det er plass til badestol i den når de blir så store at de kan sitte :)

Anbefaler den store baljen de har på europris, den varer kjempelenge og det er plass til badestol i den når de blir så store at de kan sitte :)
Akkurat det jeg skulle si! :-) Den er gull! Storebror på 3 bader fremdeles i den. Når lillesøster bruker det legger vi i en badestol fra barnas hus.

Akkurat det jeg skulle si! :) Den er gull! Storebror på 3 bader fremdeles i den. Når lillesøster bruker det legger vi i en badestol fra barnas hus.

Storesøster på snart 7 år får fortsatt plass i baljen også, og hun er veldig stor for alderen.

Har med babyen i dusjen jeg :) hun hater å bade, det gjorde storebror også ;)

Har med babyen i dusjen jeg :) hun hater å bade, det gjorde storebror også ;)

Hvordan får du vasket bebisen eller brukt oljer når du dusjer med h*n? Jeg tok med lille i dusjen 1 gang. Føltes så tungt og upraktisk. Livredd for å miste henne samt ingen hender ledig til å vaske i kriker og kroker :)

Hvordan får du vasket bebisen eller brukt oljer når du dusjer med h*n? Jeg tok med lille i dusjen 1 gang. Føltes så tungt og upraktisk. Livredd for å miste henne samt ingen hender ledig til å vaske i kriker og kroker :)

Bruker ikke olje, man må ikke det ;) bruker ikke såpe heller :) drar over med en klut, ikke noe problem :) lettere i dusjen med en unge som er samarbeidsvillig enn i balje med en unge i helspenn og hylskrik :)

Vi har også badebaljen fra europris. 2åringen bruker den nå, men ikke lenge før lillebror må bruke den også.

Her funker det om jeg legger hodet under vann så det dekker begge ørene. Da slutter hun å sparke og bare ligger og koser seg!passer på så det ikke kommer vann i nesa og munnen selvfølgelig!

Her funker det om jeg legger hodet under vann så det dekker begge ørene. Da slutter hun å sparke og bare ligger og koser seg!passer på så det ikke kommer vann i nesa og munnen selvfølgelig!
Dette oppdaget jeg her om dagen også. Genialt! At jeg ikke har prøvd det før. :p Var litt tilfeldig at hun hadde ørene under vann, men plutselig var alt bare smil og solskinn! :)

Back
Topp