Badebalje

Sjokoladepiken

Flørter med forumet
Hvilken badebalje vil dere anbefale? Vurderer den fra IKEA da jeg leste et sted at noen var fornøyd med den. Jeg tenker å ha den oppå vaskemaskinen når ungen bades i starten, så er kanskje dumt med en som er for stor. Dere som har badet små barn før, er det nødvendig med sånn "stativ" som ungen ligger i? :)
 
Du trenger ikke nødvendigvis stativ til å legge de i når d ebader, men det gjør jobben mye enklere i stedet for å holde ungen bak ryggen.
Ellers har vi stellebord med balje i, ikke å anbefale. Ungen vokser fort ut av den. Så ville kjøpt en balje som du kan ha til ungen blir større også.
 
Vi skal kjøpe den på Ikea, de på babyshop koster jo nesten 400 kroner og den på ikea under 100,- Så får vi heller kjøpe noe annet etterhvert om det ikke funker :)
 
Vi kjøper også på IKEA. Ei venninne har et knøttlite bad og hun fikk en sammenleggbar badebalje til babyshower'n, kjempesmart når man også må tenke plass!
 
Har aldri hatt behov for stativ til selve ungen, holder å ha en hånd under hodet eller skulderbladene. Det tror jeg er mer koselig også :) Bare sørg for å ha forberedt deg og ha alt innen armlengde avstand før du legger ungen i vannet, så går det bra :)
http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bade-stelle/badebaljer/badebalje.html

Men det er kjekt å kunne ha baljen høyt oppe, så vi hadde balje med sammenleggbart stativ under. (har ikke vaskemaskin på badet) Utover det er en balje fra Ikea mer enn godt nok :) http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bade-stelle/badebaljer/badebaljestativ.html

Når han ble større og kunne sitte selv, flyttet vi baljen ned på gulvet. Vi kjøpte oss et slikt sammenleggbart kar og la babybaljen med stativ i boden da.
http://www.babyshop.no/stellerom-og-amme/badeutstyr/flexibath-badebalje-flere-farger-
 
Kjøpte dette til storebror
http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/bade-stelle/badebaljer/badebaljestativ.html

Var veldig i tvil på om jeg skulle kjøpe stativ, og hvor lang brukstid det eventuelt var på det ift at ungen blir for stor og det blir for ustabilt å ha han oppi der men vi bruker faktisk stativet ennå og storebror er 20 mnd nå. Må nok slutte snart da, for nå kaster han seg rundt så mye oppi der.
Største plusset var iallfall at når han var liten var det fantastisk greit å sitte å bøye seg ned på gulvet for å bade han. Så om du ikke har en vaskemaskin eller noe å sette baljen på ville jeg nok vurdert å investere i stativ. Badebalje i stellekommoden er iallfall bare tull, den hadde han vokst utav på 1-2-3 her, i tillegg blir det fort vått nedover i klærne, og jeg syntes det alltid har vært veldig greit å lage til stellebordet med badehånduk og sånt før jeg legger ungen i badet og det er jo litt vanskelig om ungen skal bade under der...
 
Vi kjøpte Flexibath fra Babyshop til forrigemann, og er kjempefornøyd med den. Superpraktisk når man har kjempelite bad, siden man kan brette den sammen og stue den bort. Den er stor nok i massevis og han bader fortsatt i den, og han er 22 mnd :)

Brukte den over vasken i leiligheten vi bodde i sist, og da var det veldig enkelt å bare åpne sluken og slippe vannet ut. Nå bruker vi den i dusjen og er helt topp. Lillemann storkoser seg oppi der :)
 
Jeg kjøpte badebalje på Ikea, helt vanlig og hadde ikke stativ eller noe. Koste meg når jeg satt ved siden av og badet han.
 
Hei! 

Pga liten plass til oppbevaring og heller ikke den store plassen på badet så endte vi opp med å kjøpe en sammenleggbar rett og slett, koster litt mer enn de på Ikea men det er det beste for oss. Som dere kommer vi til å ha den opp på vaskemaskinen eller rett og slett på gulvet, koster alt for mye med stativ osv. Kommer også til å kjøpe badestol til babyen for å ha i baljen, det er i hvert fall kjekt om en av dere sliter med rygg/nakke. :) 
 
Vi har baljen fra IKEA, den er helt super! Hadde den oppå benken i starten og etterhvert som jenta ble større og satt selv står den inne i dusjen mens hun bader. Da blir det ikke så vått når hun plasker med armer og bein heller ;o)
 


Faktisk var det en tråd om dette eg leste igjennom for litt siden, og så og si alle der gikk for Biltema sin. Super grei pris, passelig størrelse, hull i bunn til å tappe av vann

Link her

Denne koste 89.90 ,-
De på BarnasHus koster fra 149,- til 499,-
 
Endte opp med å kjøpe balje med stativ i dag, på Babyshop. Tenkte først at vi kunne ha balja oppå vaskemskinen når vi brukte den, men så var det noen her som nevnte at det var praktisk å ha håndkle klart på stellebordet slik at det bare er å legge over etter bad. Vi skal ha stellebord oppå vaskemaskinen, så da er stativ veldig praktisk. :-) Fornøyd med kjøpet.
 
Vi hadde baljen flere har linket til fra Barnas Hus (beige med larve på)
den hadde termometer i "proppen" og slange til å la vannet renne ut fra og 2 såpebeholdere. 

vi har vært veldig fornøyde siden den måtte stå på benken i starten, og da rakk vannslangen brt til badekaret. Jeg er ELENDIG til å kjenne tempratur så stolte ikke nok på meg og albuen og temp.måleren kom til sin fulle rett. synes det var supert med de to dispenserne med såpe og shampo (hadde olje i jeg der da) for holdt den lille med en hånd og syntes pumpeflaskene var supre. hadde da håndlær og kluter klart og å bade var lett som en plett. har stellebord ved siden av vaskene så gikk så fint.

Også hørt at det er knotete (!!) med karet som er under stellebordet (sånne med og uten skuffer) og kjøpte derfor ikke dette. Venninnen min hatet å bade gutten sin for det var vanskelig å holde han og legge ned lokket på karet så hun fikk stellt han:s

etterhvert sto baljen i karet (vi hadde! et boblebadekar han ikke kunne bade i alene pga størrelse og form) og brukte dette til han var rundt 2 år. 

Nå har vi fått oss et bedre badekar og han bader der som han er så stor. 

Ang badesete kjenner jeg maaaange som ikke bruker det for babyen har ikke likt det! 
så det må man bare finne ut av. Jeg likte kontakten med lillegutt og å holde han når vi badet, gikk fint selv med vond rygg. 

 
Biltema har billig badebalje med sånn stativ. Vi har kjøpt på IKEA, den ser ut til å være helt grei:) Er vel måte på hvor avansert en balje kan bli tenker jeg;)
 
Back
Topp