Bade/Stelle produkter?

Bkno2689662

Flørter med forumet
Hei :-) Nå mangler jeg bare et par små ting til min lille kommer å lurer på hva jeg bør kjøpe av produkter rundt stellinga/ting på badet? (Shampoo, Olje, Våtservietter osv) Hva som egentlig trengs til stelling og bading. Det er så mye forskjellig på markedet og jeg har null peiling :p

Takk for råd og tips hvis noen har :)!

Jeg tenkte å kjøpe lactacydsåpe til bading, og babyolje :) sjampo kommer jo an på hårmengden :p talkum og en "rompesalve" ;)

Det er lurt å ha klorhexidin og q tips til rens/stell av navlen den første tiden :) så unngår man infeksjoner

Jeg har kjøpt silulen zinksalve og badeolje/barnesalve/ammesalve fra Lykkelig som Liten. Så har jeg planlagt å bruke Vidi våtservietter på tur og Vidi engangs til bruk hjemme. Talkum har jeg ikke kjøpt enda, tenkte å se det litt ann.

Jeg bruker produkter fra Forever living. Beste jeg har vært borte i :)

Jeg vil bruke minst mulig dill... Kommer til å bruke babyolje til bad, ikke såpe de første ukene! Så kommer jeg til å bruke potetmel ved fuktighet, bephanten ved tørr hud og inotyol ved sår hud :) våtservietter vil jeg helst unngå å bruke, men har de med i stellevesken i tilfelle... Jeg har heller kjøpt flere pakker tørre mesoft som bløtes i vann!

Har kjøpt inn tørre engangsservietter, bepanthen og babyolje (dr.greve) til stellebordet på badet. Våtservietter og bleieposer til stellebag og til stellebordet på barnerommet (ligger vegg i vegg med vårt soverom, så tenker å skifte der på natten med mindre bleien tilsier stort behov for vann:p Vi har soverom i kjelleren).

Jeg vil bruke minst mulig dill... Kommer til å bruke babyolje til bad, ikke såpe de første ukene! Så kommer jeg til å bruke potetmel ved fuktighet, bephanten ved tørr hud og inotyol ved sår hud :) våtservietter vil jeg helst unngå å bruke, men har de med i stellevesken i tilfelle... Jeg har heller kjøpt flere pakker tørre mesoft som bløtes i vann!
Samme her. Men bruker ikke såpe det første året. Det holder med vann og olje (hvis ikke babyen har masse hår da). Og så bruker vi A-derma Exomega Balm etter babysvømming.

Våtservietter blir kun brukt ved ytterst få tilfeller, når det ikke er vann i nærheten. Og da synes jeg absolutt Dr. Greve sine er best :)

Jeg vil anbefale alle en badeolje som heter balneum hermal! Den blir brukt på fødeavd her,og jeg har brukt den siden 2åringen min ble født. Den er ganske dyr (ca 250,-) men er stor flaske og har den lenge. Den er spesielt utviklet mot sår og tørr hud. Jeg føler når jeg har brukt "vanlig" babyolje,blir huden veldig "klissete" i forhold. Ett kjempe tips fra meg! :-) fåes bare kjøpt på apotek.

Også vil jeg anbefale inotyol. Virkelig det eneste som fungerer,og fungerer fort hvis baby skulle bli sår.

Her vil jeg bruke minst mulig dill. Kommer til å kjøpe balneum til å ha i badevannet og inotyol ved sårhet. Ellers blir det å vaske babyen i bide ved bæsjebleier.

Olje i badevannet det første året, og Dr. Greve barneshampo til håret. Engangskluter til stell ved bleieskift og inityol ved sårhet :) våtservietter kun når vi ikke har stelleplass med vask i umiddelbar nærhet.
Dette har fungert supert på 2-åringen ihvertfall :)

Brukte babyolje i badet til min første datter og huden hennes ble kjempe tørr fra dag 1 så turte aldri å bruke det igjen! Babyline bad var perfekt Ellers bare vann på stumpen ved bleieskift.

Burts bees badeolje og bleiekrem kunne jeg aldri klart meg uten!:) anbefales:) ellers har jeg kun brukt bittelitt zink en sjelden gang og en feit naturlig krem til kroppen fra hun var 6mnd:) er mye man kan kjøpe, men mye man ikke trenger:)

Burts bees badeolje og bleiekrem kunne jeg aldri klart meg uten!:) anbefales:) ellers har jeg kun brukt bittelitt zink en sjelden gang og en feit naturlig krem til kroppen fra hun var 6mnd:) er mye man kan kjøpe, men mye man ikke trenger:)
Bare et lite obs; Burts Bees inneholder en del allergifremkallende stoffer. Var på tv2 hjelper deg for kanskje en mnd siden. Sikkert mulig å finne artikkelen på internettet. Der fremkom det hvilke stoffer det var snakk om.

Bare et lite obs; Burts Bees inneholder en del allergifremkallende stoffer. Var på tv2 hjelper deg for kanskje en mnd siden. Sikkert mulig å finne artikkelen på internettet. Der fremkom det hvilke stoffer det var snakk om.
Oi, er det sant? Trodde det var mye naturlig i de produktene! De har hvertfall funket ypperlig for oss, så får håpe det ikke har gjort noe:p vi har brukt lite av alt sånn så:)

Oi, er det sant? Trodde det var mye naturlig i de produktene! De har hvertfall funket ypperlig for oss, så får håpe det ikke har gjort noe:p vi har brukt lite av alt sånn så:)
Ja, trodde også det. Så ble litt satt ut når jeg så det på tv. Du hadde nok merket allerede hvis det var allergi. Barnet på tv fikk iallefall veldig stygt utslett.

Jeg har olje, zinksalve og talk men satser på å ikke bruke noe annet enn vann. Brukte sjelden noe på frøkna, men greit å ha om jeg skulle få bruk for. Og så har jeg våtservietter til tur, mens hjemme blir det mesoft og vann. Frøkna var vel nærmere 2 før jeg brukte såpe eller shampo når hun bada.

Vi har ingen vask i nærheten, så blir nok å bruke en del våtservietter..
Ellers har jeg ikke annet en vareprøvene fra babypakkene.. Tenkte å teste ut litt og se hva som blir best :)

Back
Topp