Bade? I svømmebasseng eller på hjemmebane?

Amilie <3

Elsker forumet
Tilgangsansvarlig
Julemiraklene 2025
Jeg har hørt mange snakker om at det er bra for både mor å barn i magen at man tar en tur til svømmebassenget en gang i uken.

Er det mange her inne som har begynt med å ta av en dag i uken til dette?
Hvor bader dere å er det noen som drar sammen for at det ikke skal bli pinelig å dra dit alene.

jeg bor i akershus å tenkte å begynne snart, kanskje bare ta det litt etter litt. Noen som har forslag til hvor å kanskje noen vil bli med?

Jeg svømte regelmessig to ganger i uken før helt alene. Ingenting kleint med det, alt hva du gjør det til selv [emoji5]️[emoji109]

Og jeg har tenkt å begynne nå også, en gang i uken. Det sto i svangerskaps boken typen kjøpte til meg, at svømming for gravide er super trening [emoji109]

Gjorde det en gang i uken i slutten av forrige svangerskap. Det var fantastisk godt for bekkenet :)
Tenker jeg gjør det samme denne gangen :-) gjør ikke noe å gå alene, nesten like deilig det da får man svømt litt i helt sine egne tanker.

så det er egentlig helt vanelig bra trening å svømme en gang i uken?

Liker best å svømme alene jeg, ingenting pinlig med det.
Har ingen anbefalinger på svømmebasseng i osloområdet dessverre.

Svømming er godt for ledd pga motstanden i vannet.
Men om du skal forbedre kondisjonen kan du like godt gå en tur i rask gange, de aller færreste svømmer fort/intensivt nok til at de faktisk får høy nok puls til at treningen skal ha særlig effekt....

Liker best å svømme alene jeg, ingenting pinlig med det.
Har ingen anbefalinger på svømmebasseng i osloområdet dessverre.

Svømming er godt for ledd pga motstanden i vannet.
Men om du skal forbedre kondisjonen kan du like godt gå en tur i rask gange, de aller færreste svømmer fort/intensivt nok til at de faktisk får høy nok puls til at treningen skal ha særlig effekt....
det var ett godt svar på mine undringer.

så på en måte er det like bra med turer i skog å mark?

det var ett godt svar på mine undringer.

så på en måte er det like bra med turer i skog å mark?
Treningsmessig ja, men om du sliter med bekken og ledd har svømming egne positive sider [emoji5]

bekken vet jeg ikke om jeg sliter med er førstegangsgravid så ja vi får vente å se men ledd å sånn sliter jeg ikke med men veldig glad i svømming[emoji16]
å tur er ikke noe problem har hund er så jeg må ut vær dag på tur [emoji6]

Jeg svømmer ikke, men er i basseng sammen med lillegutt på 15mnd en gang i uken[emoji5] har vært siden han var 6uker, og jeg kommer nok til å fortsette med det til det ikke er anbefalt lengre[emoji1360][emoji5]
Bassenget og badekaret er kjempegodt bare å være i når man har begynt å få bekkenløsning[emoji1373]

Når du bader får kroppen en helt annen vektmotstand. Du får ikke trykk mot ledd på samme måte som når du står, sitter eller ligger. Dermed får bekkenet slappet av litt :-) forsåvidt også andre hardt belastede ledd som kneleddet, da alle sener i kroppen blir slakke i svangerskapet :-)

Forrige svangerskap begynte jeg på gravidbading en gang i uka f.o.m uke 20 ca. Veldig deilig!!

Back
Topp