Bade i sjøen etter fødsel

Bkno9959910

Andre møte med forumet
Vet det er 6 uker som er «regelen» for hvor lenge man skal vente med å bade. Men nå kom jeg over en artikkel i Helseoversikt appen hvor der stod 4-6 uker, når man har sluttet å blø. Jeg blør ikke lenger nå, så tenker at da er det kanskje trygt (er 4 uker nå for min del). Vanskelig å vente så lenge i denne varmen..
 
Vet det er 6 uker som er «regelen» for hvor lenge man skal vente med å bade. Men nå kom jeg over en artikkel i Helseoversikt appen hvor der stod 4-6 uker, når man har sluttet å blø. Jeg blør ikke lenger nå, så tenker at da er det kanskje trygt (er 4 uker nå for min del). Vanskelig å vente så lenge i denne varmen..
Vet det er 6 uker som er «regelen» for hvor lenge man skal vente med å bade. Men nå kom jeg over en artikkel i Helseoversikt appen hvor der stod 4-6 uker, når man har sluttet å blø. Jeg blør ikke lenger nå, så tenker at da er det kanskje trygt (er 4 uker nå for min del). Vanskelig å vente så lenge i denne varmen..
Ingen her kan egentlig svare deg. Men jeg ville venta noen ekstra dager etter at jeg hadde sluttet å blø for sikkerhets skyld. Min egen renselse kom og gikk litt frem til 6 uker etter fødsel. Dersom jeg skulle badet før seks uker, så hadde jeg tatt en lynrask dukkert bare. Puppene kan jo også være utsatt for betennelse (om du ammer) hvis de blir kalde.
 
Ingen her kan egentlig svare deg. Men jeg ville venta noen ekstra dager etter at jeg hadde sluttet å blø for sikkerhets skyld. Min egen renselse kom og gikk litt frem til 6 uker etter fødsel. Dersom jeg skulle badet før seks uker, så hadde jeg tatt en lynrask dukkert bare. Puppene kan jo også være utsatt for betennelse (om du ammer) hvis de blir kalde.
Takk, hadde ikke tenkt på det med puppene. Men da er det sikkert greit å bare vasse litt fortsatt tenker jeg :)
 
Infeksjonsfaren varer vel strengt tatt bare til du slutter å blø, men så er det noen som har et opphold på et par dager før det begynner på igjen.. Så, vær sikker på at den er ferdig, tenker jeg. :)
 
Ingen her kan egentlig svare deg. Men jeg ville venta noen ekstra dager etter at jeg hadde sluttet å blø for sikkerhets skyld. Min egen renselse kom og gikk litt frem til 6 uker etter fødsel. Dersom jeg skulle badet før seks uker, så hadde jeg tatt en lynrask dukkert bare. Puppene kan jo også være utsatt for betennelse (om du ammer) hvis de blir kalde.
Ammehjelpen bekrefter at man ikke kan få betennelse av pupper som fryser :)
 
Ammehjelpen bekrefter at man ikke kan få betennelse av pupper som fryser :)
De skriver også:

«Noen ammende opplever riktignok at de lettere får tette melkeganger hvis de fryser. Dette er ikke noe som støttes av forskningen som finnes i dag – men det betyr ikke at det ikke er mulig å oppleve det.»
Kilde: https://ammehjelpen.no/brystbetennelse/

Så er jo greit å ha i bakhodet tenkte jeg…
 
Back
Topp