Bade i badekar?

Realisten

Elsker forumet
Hei, hvordan er det å bade i badekar så tidlig i svangerskapet? Ser at man ikke skal bade for varmt, for det kan bli varmt for bebisen også.... Men så tidlig i svangerskapet også? (Er i uke 7). For det er jo et godt varmt bad man vil ta :hilarious:
 
Badekar regnes som trygt da du gjerne har en god del av kroppen over vann (hjelper å regulere temperaturen) og du vil jo gå opp eller ta i kaldere vann om det blir ubehagelig varmt.

Boblebad (med bare hodet opp) og badstu anbefales ikke over lenger tid.

https://nhi.no/familie/graviditet/s...ktig-med-varme-bad-og-badstu-i-svangerskapet/
Se der ja, takk, fant ikke noen bra link selv. Gidder liksom ikke å ta sjansen på skader eller defekter fordi jeg ville ha et varmt bad... Men da kan jeg bade i opptil 10 min hvertfall :happy:
 
Helt trygt med badekar :happy: Er vel kanskje faren for overoppheting som er skummelt, men det tror jeg skal veeeeldig mye til i et badekar :woot:
 
Jeg lå en del i badekar under sist graviditet, men ikke for varmt og med en god del av kroppen over vann. Syns det var herlig med ett bad i blandt, spesielt da jeg hadde bekkenløsning for å lindre smertene litt [emoji4]
 
Se der ja, takk, fant ikke noen bra link selv. Gidder liksom ikke å ta sjansen på skader eller defekter fordi jeg ville ha et varmt bad... Men da kan jeg bade i opptil 10 min hvertfall :happy:

Badekar gjerne over 10 minutter. Badevannet blir jo også kaldere etter 10 minutter. :p

Badstu og boblebad ville jeg unngått over 10 minutter.
 
Helt trygt med badekar :happy: Er vel kanskje faren for overoppheting som er skummelt, men det tror jeg skal veeeeldig mye til i et badekar :woot:
Tok et kaldere bad enn jeg pleier. Vanligvis må jeg putte én og én fot oppi og venne meg til tempen før jeg kan driste meg nedi :hilarious:
 
Back
Topp