Bade etter fødsel..

koalababy

Glad i forumet
Marsboerne 20 18
Juligull2021
Husker ikke fra sist, men når kan man bade igjen etter fødsel, i svømmehallen, badekar hjemme osv.. Skal på ferie i slutten av mai..

Jeg har fått beskjed om å vente til etter 6 ukers kontrollen min :)

Er anbefalt å vente til renselsen er over.

Når renselsen er over. :) Så lenge man kkke har noen andre komplikasjoner.

Gleder meg til mitt første bad [emoji847] er fem uker siden fødsel nå

Men badekar skulle være OK hele tiden for det er rent vann. De sa i alle fall så på sykehuset og jeg fikk i tillegg hastekeisersnitt.

Det fikk jeg beskjed om ar ikke var greit...

Så rart. Spurten legen min før jeg dro fra sykehuset i forhold til det boblekaret vi har stående ute og det vanlige badekaret vi har inne, og det ute måtte jeg vente i minst seks uker med. Men i rent vann i karet inne var det ingen problem sa hun. Jeg følte meg så mørbanket at det eneste jeg ville var å synke ned i et varmt badekar og bli der... [emoji5]

Sniker: Er det mulig at det kan være forskjell på vaginal fødsel og keisersnitt her? Det er veldig åpent nedentil etter vaginal fødsel, og livmora er veldig utsatt for infeksjoner.

Sniker: Er det mulig at det kan være forskjell på vaginal fødsel og keisersnitt her? Det er veldig åpent nedentil etter vaginal fødsel, og livmora er veldig utsatt for infeksjoner.
Er like stor fare for infeksjon uavhengig av ks eller vaginalfødsel. Faren er hovedsakelig fordi man har en stor sårflate inne i livmoren og renselsen er helt lik selv om man har tatt keisersnitt. Morkaken har uansett gitt fra seg en stor sårflate som man absolutt ikke vil få infeksjon i.

Er like stor fare for infeksjon uavhengig av ks eller vaginalfødsel. Faren er hovedsakelig fordi man har en stor sårflate inne i livmoren og renselsen er helt lik selv om man har tatt keisersnitt. Morkaken har uansett gitt fra seg en stor sårflate som man absolutt ikke vil få infeksjon i.
Det er sant, men etter en vaginal fødsel tar det tid før livmorhalsen lukker seg igjen - og den er naturlig nok mer åpen etter en vaginal fødsel, enn etter et snitt.

Back
Topp