Baconsurrede dadler med fetaostkrem

Lolitaa

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
Junibarna 2019
♡Julekulene 2021♡
❤Januarlykke 2022❤
Hei!
Jeg har siiinnsykt lyst på baconsurrede dadler idag. Jeg surrer baconet rundt dadlene og steker på 200 grader til baconet er sprøtt, er det trygt å spise? Og sånn fetaost på kartong, den er vel trygg?

Hei!
Jeg har siiinnsykt lyst på baconsurrede dadler idag. Jeg surrer baconet rundt dadlene og steker på 200 grader til baconet er sprøtt, er det trygt å spise? Og sånn fetaost på kartong, den er vel trygg?
Kos deg! [emoji4]

Å det er så godt [emoji3]

Så lenge osten er pasteurisert så skal deg vel være innafor å spise den [emoji5]

Dette hørtes farlig godt ut :D

Det er helt nydelig! Jeg gleder meg til kveldskos! :D :D

Hei!

Har du fetaosten sammen med dadlene?

Hei!

Dette hørtes veldig godt ut! Har du en oppskrift å dele? Aldri laget dette før, men har lyst å prøve i dag :)

Dette hørtes veldig godt ut! Har du en oppskrift å dele? Aldri laget dette før, men har lyst å prøve i dag :)
Kjøp dadler(helst ferske). Snitt de, og ta ut steinen i hver enkelt dadl. Ta strimlet bacon og surr rundt til de er helt dekket. Legg på bakepapir på i en langpanne. Jeg har stekt de på ca 200 grader i en 17-20 minutt, men er sikkert individuelt så ville sjekket etter 15 min. Når baconet er stekt/brunt er de ferdig. Når det gjelder fetaostkrem har jeg enda ikke funnet den perfekte balansen mellom fetaost og creme fraishe, men igår blandet jeg nesten et helt beger med creme fraishe, med en blokk apetina (200g) litt salt og pepper. La den stå i kjøleskapet noen timer så den blir kremete! Jeg måtte bruke håndmikser for å få fetaosten nok most :D

Anbefales! Spiste meg stappmett igår :rolleyes:

Gleder meg til det ikke er søndagsåpent i mårra og jeg får i dadler, bacon og fetaost! Gjett om jeg ble frista:D:p

Back
Topp