Bacheloroppgave sykepleie!

Tuttelure

Forumet er livet
Junilykke 2020 ♡
Augustlykke 2022 ❤️
Dere sykepleiere som er inne her: Hva har dere skrevet om?

Jeg har lyst til å skrive om ett eller anna i forhold til barn. Men litt usikker.

Trenger noen ideer![:)]

Jeg er ikke sykepleier... men drømmer litt om det selv om jeg går sosionom.

Men hadde skrevet om barn og diabetes om det var meg.

[:)] Det skal noteres!! Er så mye å velge i....... må bestemme meg innen uke 38! går fort dit!!!

ORIGINAL: ~Mamman til Isabell~

Skrev om barn og diabetes, hvordan fordelen/ulempen var med inuslinpumpe til små barn

Spennende problemstilling!![:)]

Jeg er ikke ferdi sykepleier enda men blir de til våren. Jenta mi var permatur så jeg skal skrive om premature. Blir nok vinkling mot foreldre men har ikke helt funnet problemstillingen. Men er mye stoff om pramture [:)] 

Oki, har tenkt tanken på premature, men er redd det er for spesialutdanning? at man da må forsvare hvorfor man valgte å skrive utifra at det ikke går under grunnutdanningen?

Det er også veldig spennende i forhold til når de gjør alt for å redde premature (uke 24(?)) og evt komplikasjoner og senskader....

ORIGINAL: Tutta 86

Jeg er ikke ferdi sykepleier enda men blir de til våren. Jenta mi var permatur så jeg skal skrive om premature. Blir nok vinkling mot foreldre men har ikke helt funnet problemstillingen. Men er mye stoff om pramture [:)] 

Jeg ville skrive om barn med adhd, siden min bror har det. Men jeg fikk beskjed om at det var ikke lurt, siden det fort ble vinklet fra en pårørendes ståsted. Og dette vil kanskje også falle innunder det...?

ORIGINAL: Bonia

ORIGINAL: Tutta 86

Jeg ville skrive om barn med adhd, siden min bror har det. Men jeg fikk beskjed om at det var ikke lurt, siden det fort ble vinklet fra en pårørendes ståsted. Og dette vil kanskje også falle innunder det...?

Læren jeg har snakka med meinte det ikke var noe i vegen for å skrive om det. Har lest et par hovud oppgaver om det tema. Blir en vikling om hvordan sykepleier kan veilede eller hjelep foreldre til å knytte seg til det pramture barne eller noe i den gata. Nå har jeg jobbet på prematur avdeling i sommer så har sett de fra begge sider. men skjønner at det kan bli et probelm ..

Det jeg har fått beskjed om er at jeg ikke kan skrive om behandling og sykdom hos de permature for det går uten for pensum. Men går fint å skrive om kengrumetoden, nidcap, osv.

E skrev om akutt leukemi hos barn, og hvordan vi som helsepersonell må se hele familien i denne situasjonen - og hvordan vi kan gå frem for å støtte både foreldre og barn på en best mulig måte igjennom hele situasjonen (med tanke på både kommunikasjon, behandling, bivirkninger osv) [:)]

Fant veldig mye forskning, og ble strålende fornøyd med hvordan oppgaven ble[:D]

ORIGINAL: Goldy

E skrev om akutt leukemi hos barn, og hvordan vi som helsepersonell må se hele familien i denne situasjonen - og hvordan vi kan gå frem for å støtte både foreldre og barn på en best mulig måte igjennom hele situasjonen (med tanke på både kommunikasjon, behandling, bivirkninger osv) [:)]

Fant veldig mye forskning, og ble strålende fornøyd med hvordan oppgaven ble[:D]

Veldig spennende!! Men ble ikke oppgaven for stor??

ORIGINAL: Tuttelure

Oppgava ble på max ordmengde.
Var innom veldig mange områder, men skrev bare det e trengte for å formidle "budskapet", uten at det ble stykkevis og delt. Læreren sa e hadde tenkt på alle mulige områder, og lurte på hvordan e fikk til ordmengden[:)]
Klarte å knytte områdene godt sammen, så hele oppgaven ble helt sammenhengende med en rød tråd igjennom hele[:)]
F.eks. det som ble skrevet i teoridelen, ble diskutert/understøttet med ny forskning o.l i diskusjonsdelen.
Fikk A på oppgava *stolt*[:D]

Det var mye stoff, og vanskelig å velge ut akkurat hva e ville bruke. Jobba veldig mye og lenge med oppgava for å få den som e ville! Men det går jo an å begrense oppgava mer, det viktigste var å holde fokuset fra problemstillinga igjennom hele oppgava[:)]

Sikkert veldig kjedelig for deg, men jeg valgte å skrive om sykepleiedokumentasjon: Hva som kjennetegner god sykepleiedokumentasjon og hvordan beslutningsstøttesystemer knyttet til den elektroniske pasientjournalen, kan kvalitetssikre forsvarlig sykepleie i praksis.

Dette var da på en tid der DocuLive og DIPS gjorde inntog på sykehusene, og derfor veldig aktuelt og ikke et tema som noen hadde belyst fra før. Hvis jeg kan få skryte av meg selv: Jeg fikk topp karakter og tilbud om publisering av oppgaven, samt oppfrodring til å gjøre masterstudie av den. [:D]

Lykke til med oppgaven!

ORIGINAL: Tuttelure

Oppgava ble på max ordmengde.
Var innom veldig mange områder, men skrev bare det e trengte for å formidle "budskapet", uten at det ble stykkevis og delt. Læreren sa e hadde tenkt på alle mulige områder, og lurte på hvordan e fikk til ordmengden[:)]
Klarte å knytte områdene godt sammen, så hele oppgaven ble helt sammenhengende med en rød tråd igjennom hele[:)]
F.eks. det som ble skrevet i teoridelen, ble diskutert/understøttet med ny forskning o.l i diskusjonsdelen.
Fikk A på oppgava *stolt*[:D]
Det var mye stoff, og vanskelig å velge ut akkurat hva e ville bruke. Jobba veldig mye og lenge med oppgava for å få den som e ville! Men det går jo an å begrense oppgava mer, det viktigste var å holde fokuset fra problemstillinga igjennom hele oppgava[:)]

Imponert!!![:D]

kommunikasjon til demente

Jeg skrev om forebygging av stress hos premature barn. Et kjempespennende tema som anbefales :)

Jeg skrev om hvordan bahandlingen for brystkreft påvirker kroppsoppfattelsen og tiltak for å opprettholde et positivt syn på egen kropp.

Jeg skrev om hvordan vi i hjemmesykepleien kan hjelpe pasienten med langtkommen ALS å bevare livskvaliteten samt ønsket om å leve videre!!! Kjempespennende!! [:D] 

Back
Topp