Bachelorette party!

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Jeg skal arrangere en bachelorette party for første gang. Har personlig aldri vært på det før. Vi kommer ikke til å ha alkohol da hun som gifter seg er avholdsmenneske.

Jeg har en del spørsmål jeg håper dere kan hjelpe meg med.

1. Hva slags aktiviteter er vanlig å gjøre?
Jeg tenkte noe sånn fangene på fortet, escape room el. Noen som har noen erfaringer fra lignende «spill».

2. Er det den som organiserer som betaler for alle gjestene under aktivitetene og måltid?

3. Del gjerne deres erfaringer fra fester dere har vært på.

4. Pleier man å gi den kommende bruden en gave?

Håper på mange svar[emoji173]️
På forhånd, takk for hjelpen[emoji4]

Gjestene bruker å spleise :)

På mitt var vi på laser tag, sykt morro! Så ble jeg sminket av proffe og fikk velge ut sminke til en viss verdi [emoji173]️ Så var vi på tapas hos hun ene, hvis vi også hadde pakkene hvor alle hadde med en gave og jeg skulle gjette hvem det var fra, gaven skulle da være noe knyttet opp til hvordan jeg ble kjent med personen. Så dro vi på drinkkurs. Og så videre ut på byen.

1. Du har gode forslag. Er det mange studenter blant gjestene bør man være forsiktig med å gjøre kostbare ting.

2. Gjestene spleiser.

3. Jeg var på ridetur. Det var veldig hyggelig. Generelt tenker jeg at minst mulig utdriting og mest mulig fellesskap er best for de fleste, men jeg har en venninne som elsker å være klovn på scene, så for hennes del var det bare artig å få masse oppgaver som andre ville synes var dritflaut. Leker som krever mye kreativitet av gjestene, kan oppfattes negativt for mange, som f.eks å skulle ha med en symbolsk gave fra ett eller annet.

4. Vanligvis er festen gave nok i seg selv, men der hender at man spleiser på en opplevelse for bare hovedpersonen i løpet av opplegget. Massasje, sminking, tandemhopp. Avhengig av hva hun liker.

På mitt var vi på laser tag, supergøy! Før det var det felles frokost/lunsj. Etter lasertag var det en morsom rebus, middag og drikking også videre på byen. For meg var det viktig at det ikke var konstant opplegg fra jeg ble hentet til vi skulle hjem. Jeg ville ha tid til å sette meg ned, snakke med alle og slappe av og nyte. Ikke bare løpe fra plass til plass og såvidt se hvem som hadde stilt opp den dagen :)
Gjestene spleiset og hadde med seg egen drikke, alt var sponset for meg. I andre jeg har vært i har det f.eks vært tapas der alle tar med en rett, eller vi har blitt delt opp i lag der hvert lag lager en rett til middag (forrett, hoved, dessert osv). Jeg har vært på poledance, rafting, escape room og div. Alt har vært veldig gøy, men som sagt viktig med tid til å slappe av og snakke med gjestene :happy:
For meg var det ikke aktuelt å dra alene på massasje eller noe, da jeg ville tilbringe dagen sammen med alle som hadde komt for å være med meg!
Jeg fikk noe sexy undertøy av forloveren min som jobber på undertøysbutikk, men det er ikke et krav med gaver :)

Masse morsomme aktiviteter! Har vært med på Fangene på fortet, Kollensvevet zipline, kurs av ulike slag (poledancing, vinkurs feks), innspilling av egen låt i studio, lasertag, Oslo gladiators, og noen syns det aller beste bare er en dag på spa. Kommer an på hva bruden liker :)

Har spleiset i alle jeg har vært med på, og ikke gitt noen annen gave enn selve dagen og alt som hører med :)

Jeg husker spesielt en ting fra utdrikningslag jeg har vært i, og det var at vi dro til et platestudio og spilte inn en sang (Jahn teigen, skikkelig kjærlighetssang), hvor vi koret på refrenget og bruden måtte synge versa. Dette var hysterisk morsomt! :D i bryllupet, som en overraskelse til resten, samlet vi oss på golvet foran alle gjestene og sangen med oss i ble spilt av. Dette var helt fantastisk gøy :D

Jeg husker spesielt en ting fra utdrikningslag jeg har vært i, og det var at vi dro til et platestudio og spilte inn en sang (Jahn teigen, skikkelig kjærlighetssang), hvor vi koret på refrenget og bruden måtte synge versa. Dette var hysterisk morsomt! :D i bryllupet, som en overraskelse til resten, samlet vi oss på golvet foran alle gjestene og sangen med oss i ble spilt av. Dette var helt fantastisk gøy :D

Så utrolig kult[emoji3][emoji3][emoji2][emoji2]

Back
Topp