Bachelor oppgave

Delia

Saman er ein mindre aleine
Desemberskatter 2016
Dere som har skrevet bachelor oppgave.. hvordan fungerer det? Når i studiet gjør man dette? Hvor stor er oppgaven og gjør man den i tillegg til standard undervisning??

Ja lite info fra skolen[8D] Skal snakke med dem, men lurer på erfaringer fra dere[:)]

Størrelsen på oppgaven varierer fra skole til skole og fra linje til linje. Min oppgave er på 30 studiepoeng, og følgelig bruker jeg hele 6. semester på den. Vanlig er vel mellom 15-30 studiepoeng, så har man mindre oppgaver så må man jo ta fag ved siden av.

På mitt forrige studium var oppgava 15 studiepoeng, og da hadde vi et fag først på 15 studiepoeng som vi fikk eksamen i før vi begynte å skrive. Men der var alle 3 årene slik at vi tok ett og ett fag og gjorde oss ferdig med de.

Oppgaven er vel det siste du skal gjøre som bachelorstudent omtrent, så den skrives siste halvåret, og da skal du jo bruke det du har lært tidligere i studiet. Vi har ikke standard undervisning ved siden av, vi skal bare skrive oppgave, men vi har oppgaveseminarer osv for de som vil det, i tillegg til veiledning :-)

Jeg holder på å skrive bachelor oppgave nå. Dette er mitt siste semester før jeg er ferdig utdannet. Vi har undervisning i tillegg til å skrive oppgaven, men det er bare et par ganger i måneden frem til innlevering i mai. Min oppgave må være på mellom 8000 - 12 000 ord.

hmm... mest sannsynligvis skal jeg ha to fag første semester, og et siste semester pga fordeling av klasser. De andre skal ha tre fag på to semestre.. Så da skrives oppgaven i tillegg til disse fagene?[8|][:)]

Takk for svar![:)] Og lykke til med oppgaven Lica[:)]

informasjonen kommer når du trenger den...
vi skal begynne på den nå, og har underveis i studiet "øvd" oss på mindre oppgaver, hatt litteratursøk osv osv..

Vi startet i dag med en fordypningsuke i valgfritt tema - man velger gjerne noe som handler om det du ønsker å skrive om..
Temaet valgte vi for noen uker siden, slik at skolen kunne gi oss veileder som har erfaring med området vi skriver om.
Så skal vi skrive en prosjektbeskrivelse, med forslag til problemstillinger og framdrift for oppgaven - hvordan vi ser for oss at vi skal jobbe med den.
Så møter vi resten av gruppa som har samme veileder, drøfter hverandres prosjektbeskrivelser og får råd og tips på veien..
Så er det bare å hive seg rundt.. Får veiledning etterhvert.

Vi har underveis i studiet lært mye om forskningsmetoder, hvordan man skriver oppgaver - så vi står godt rustet til å ta fatt på bacheloren.. [:)]

ORIGINAL: Dollface

informasjonen kommer når du trenger den...
vi skal begynne på den nå, og har underveis i studiet "øvd" oss på mindre oppgaver, hatt litteratursøk osv osv..

Vi startet i dag med en fordypningsuke i valgfritt tema - man velger gjerne noe som handler om det du ønsker å skrive om..
Temaet valgte vi for noen uker siden, slik at skolen kunne gi oss veileder som har erfaring med området vi skriver om.
Så skal vi skrive en prosjektbeskrivelse, med forslag til problemstillinger og framdrift for oppgaven - hvordan vi ser for oss at vi skal jobbe med den.
Så møter vi resten av gruppa som har samme veileder, drøfter hverandres prosjektbeskrivelser og får råd og tips på veien..
Så er det bare å hive seg rundt.. Får veiledning etterhvert.

Vi har underveis i studiet lært mye om forskningsmetoder, hvordan man skriver oppgaver - så vi står godt rustet til å ta fatt på bacheloren.. [:)]

Nja, jeg trenger den vel egentlig nå da jeg skal uttale meg om studiet, men har ikke kommet til bachelor oppgaven![8D][:D] Men skal dobbeltsjekke med skolen ja hvordan de gjør det!![:)]

Bacheloroppgaven telte 30 poeng i pedagogikk. Gikk førskolelærer. Vi hadde 1 fag utenom. Husker ikke helt hvor mange ord igjen, men mener jeg skrev ca 22 sider totalt. Hos oss var det siste halvåret. [:)]

Vi kunne velge fra undertemaer i pedagogikk, men måtte ha med ledelse som var et hovedtema.

ORIGINAL: oslojente1980

Bacheloroppgaven telte 30 poeng i pedagogikk. Gikk førskolelærer. Vi hadde 1 fag utenom. Husker ikke helt hvor mange ord igjen, men mener jeg skrev ca 22 sider totalt. Hos oss var det siste halvåret. [:)]

Vi kunne velge fra undertemaer i pedagogikk, men måtte ha med ledelse som var et hovedtema.

Hehe.. trodde det var EN måte man gjorde det på, men ja det sier vel mer at jeg ikke har tenkt på det før nå!![:)] Takk for svar jenter!![:)][:)][:)]

Back
Topp