bachelor i økonomi og adm.

EmmaT

Gift med forumet
noen som har det her?

hva jobber dere som nå?

er det undervisning hver dag? (sikkert litt foskjell fra plass til plass da men ..)

jeg har det, men holder på med siste del av mastergraden nå. har ikke hatt pause i mellom. tror man får myye igjen for å ta de to ekstra årene jeg da...

edit: nhh har ikke nødvendigvis undervisning hver dag. varierer litt... lite obligatorisk hvertfall!

ORIGINAL: trekløyver

jeg har det, men holder på med siste del av mastergraden nå. har ikke hatt pause i mellom. tror man får myye igjen for å ta de to ekstra årene jeg da... 

ok så flott for deg da [:)]

er der undervisning hver dag? går det an å kombinere studiet med jobb utenom?

Jeg har hatt jobb utenom hele tiden. Først i en restuarant et par år, og senere på et kundesenter. Har jobbet slik at jeg har tjent omtrent det jeg får lov av lånekassen hvert år, rundt 120.000 før skatt.

Som jeg skrev over varierer det litt med hvilke dager det er undervisning og slikt, noen semestre kan det nok skje at det er hver dag. Men det er da aldri hele dagen.

For å si det sånn: fagene har svært lite (om noe) obligatorisk undervisning. Mulig at noen av valgfagene har det (et fag per semester).

Du tar 4 fag per semester. Hvert fag har maks 2*2 timer med undervisning per uke, pluss kanskje en gruppeundervisning (mer praktisk anlagt undervisning) på to timer hver fjortende dag. Slik at på en uke vil jeg tro at maksimal belastning (undervisningsmessig) er 24 timer. Jeg tror ALDRI jeg har hatt en så travel uke der...

Det er mye egenlæring ute og går da, og en del innleveringer som MÅ gjøres i grupper etc... Så mye mer tid som går med enn til undervisningen. Men da kan du jo styre mer selv når det passer deg i forhold til jobb etc.

tusen takk for svar trekløver [:)]

har erfaring fra før av med de gruppearbeidene ja, hehe .. det tar noen timer det og ja [X(]

Må ikke ha det på NHH (www.nhh.no), mulig du må det på de andre? Trodde ikke høgskolene hadde ex phil jeg. 

ORIGINAL: ThereseTherese

Hvor mange år studerer man for å få bachelor?

3 år...[:)] På høgskole eller universitet.

Jeg holder på med økad, var stort sett timer hver dag.. Fikk fri hver torsdag.
Når jeg er ferdig så blir det vel enten å søke på jobbtyper lignende nav eller så blir det vel til at jeg surrer med regnskaper for et firma[:)]

ORIGINAL: Bitzyh

ORIGINAL: ThereseTherese

Hvor mange år studerer man for å få bachelor?

3 år...[:)] På høgskole eller universitet.

Jeg holder på med økad, var stort sett timer hver dag.. Fikk fri hver torsdag.
Når jeg er ferdig så blir det vel enten å søke på jobbtyper lignende nav eller så blir det vel til at jeg surrer med regnskaper for et firma[:)]

Takk for svar[:)]

Back
Topp