Ble veldig nysjerrig på barne/babyvogner! Jeg som tidlig gravid har ingen anelse hvilken vogn man ser på idag, hva er de mest populære og hvordan vite hvilken som passer best
!
Lurer derfor på, hva er DERES favorittvogn?
Jeg vil slå et slag for Uppababy vista! Den er ikke in, rett og slett fordi den er ganske ny på det norske markedet. Av alle vogner jeg ser ute i Oslo om dagen har jeg sett ei av denne! Men de selger den på babyshop.
Vi har, etter grundig research, landet på denne; har bestilt og går nå og gleder oss. Babyen kommer i mai, så etter det kan jeg også fortelle deg hvor bra den fungerer
Men litt reklame:
-fire hjul (der ville vi gjerne ha), de to foran er selvfølgelig svingbare og låsbare)
-den enkleste å legge sammen (likner på Bugaboo buffalo i måten det gjøres på)
-god å trille
-bagen er lett i vekt sammenliknet med mange andre
-bagen løftes fra understellet i en bevegelse, i et håndtak oppå kalesjen (du låser opp med tommelen mens du løfter - enkelt!)
-lett å bære bagen pga det håndtaket
-tar liten plass sammenlagt
-god sittedel som kan brukes forholdsvis lenge
-teleskophåndtak på understellet = lett å regulere høyde om dere ikke er like høye
-man kan velge å ha bagen høyt oppe (hvis dere er høye f.eks), men man kan også velge å feste den lenger nede. Kanskje vil man ha sittedelen lenger nede slik at barnet selv kan hjelpe til å klatre opp?
-grunnen til at du kan velge dette er at den er genial for to barn samtidig: en oppe og en nede. Enten to bager, to sittedeler, eller en av hver
Helt topp vogn! Det er akkurat lansert en ny versjon, uppababy vista 2017. Den er kommet i USA, men kommer ikke til Norge før i mai. Den nye er like bra, bare finere enn den gamle, så vi har bestilt den nye fra USA.
Lykke til med valget!!