Babyutstyr

Shentz

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Novemberbarna 2021
Hvilke seng/stellebord/vogn/bilsete/vognpose etc har dere/vurdere dere? *vet det er tidlig og mange gjerne ikke har tenkt på det*

Er det noen her som har eller skal ha bedside crib? noen som har hatt det tidligere? var det et fornuftig kjøp?
Leander vugge, noen som har den? foretrekker på stativ, men antar det tar litt plass. Er det noe fint?
Falt litt for slik grindseng med skuffer under, men er det noe vits i å ha de skuffene?
Har en simovogn etter nr 1 som har lagt i boden i mange år, håper den fungerer enda, ellers må vi på vognjakt, og der er jeg overhodet ikke kjent, hehe!
Synes RisaRosa sine vognposer er helt nydelige, så vurdere en nøytral så den passer begge kjønn :)

Jeg har tenkt i mange år :D

Seng: En eller annen fra IKEA, har ikke sett så nøye på dem enda..
Stellebord: Har stått på badet i et par år, for det er og en kommode. Fra IKEA. Har oppblåsbar madrass til det, brukes når tanteunger er på besøk.
Vogn: Foreløpig kjempefan av emmaljunga nxt90F outdoor med supremebag.
Bilsete: vanskelig, må se hva som passer i bilen. Vet at maxicosi cabriofix passer, men hadde foretrukket pebble over cabriofix. Må teste i bilen :p Har og sett på noen som kan legges mer ned, det er jo og interessant!
Vognpose: easygrow nature tror jeg. Det kan være veldig kaldt her om vinteren, og posen må holde hos svigers, der er det minst -30 halve året...

Leandervugge har jeg tenkt på, men tror ikke vi har plass rett og slett..

Vi har troll bedsidecrib etter kommende storebror, så blir å bruke den. Med storebror var det mest samsoving, så regner med det til nestemann også.
Stellebord må vi kjøpe nytt, solgte det gamle når vi flyttet, nå steller vi litt over alt.
Vogn, vi har stokke trailz, storebror og lille får dele på den, kommer mest sannsynlig til å bruke sjal mest mulig til lille uansett.
Bilstol bruker vi nok maxicosi cabriofix etter storebror.

Nå er storebror bare 1.5 år, så vi har fortstat masse etter han, så orker ikke tenke så mye på utstyr til lille enda :smiley-ashamed005

Jeg har så lyst på den nye emmaljunga Nxt90, men synes den er så dyr. Så er allerede daglig på finn bare for å se på priser og diverse utstyr. Har egentlig ikke tenkt å kjøpe så mye enda, men plutselig er jeg i gang.

Var faktisk å hentet et gammelt stellebord som ble gitt vekk på finn, som mannen skal få pusse opp fremover. Tror det blir en del sånne prosjekt på han. Hehe

Googler omtrent hver dag:hilarious:

Seng - IKEA gonatt, skuffer under den og tenker det er kjekt å ha sengetøyet til baby der.

Stellebord - har stellematte på vaskemaskina.

Vogn - har en tfk som skal gies bort. Har også en emmaljunga edge duo som brukes som sovevogn i bhg da minstemann dupper enda. Har også en britax smile 2 som vi bruker hjemme - men er ikke så veldig fornøyd med den lengre, så den blir solgt når minstemann er ferdig med duppen på dagtid.
Ønsker veldig ny emmaljunga edge duo med store hjul, da jeg ser for meg at det er mer praktisk siden vi bor på gård.
Har også en zero2four trille som brukes en sjelden gang.

Bilsete - har kasta babystolen etter minstemann så må kjøpe nytt. Må sjekkes i bil først,men tenker på pebble.

Vognpose - har nordlys lammeskinnspose, men den blir fort for kort, så tenker å få i en voksipose med forlengerdel.

Leandervugge - tenker det kan være greit å ha en på stua som henger fra taket.

Tenker også å få i lekegrind, grei beskyttelse fra storesøsken om mor må på do etc:p

Vi har det meste av klær, naturlig nok, så blir ikke de store innkjøpene der.

Vi har også stokke tripp trapp stol med newborn sete, ønsker meg kun et nytt trekk til den.

Vippestol - har solgt den vi hadde, så tenker å få i babybjørn.

Bæretøy - har en del etter minstemann, både sjal, seler og flytai. Anbefaler veldig sterkt bæretøy! Men babybjørn er ikke ergonomisk, så den frarådes på det sterkeste.

Har ikke tenkt på noe enda jeg :hilarious: Eneste jeg har planlagt å kjøpe er bbhugme gravidpute og elektrisk pumpe av noe slag. Jeg regner med å begynne delvis i jobb igjen ganske tidlig, så pumpingen må bare i gang :nailbiting:

Seng: Hadde Stokke Sleepi til storesøster, solgte den da den tok så stor plass å oppbevare så blir å kjøpe ny :) I begynnelsen blir det nok bedside cribe.

Stellebord: Blir å ha en stellematte på vaskerommet/badet

Vogn: Har Emmaljunga city cross og babyjogger city elite etter storsøster. Men suggler veeeldig Uppababy vista, som er en mindre vogn, så blir nok å kjøpe den ja :)

Bilsete: Ser på flere forskjellige: pebble, cybex osv, viktigste er å prøve bilstolen i bilen å sjekke at en får rett hellning (nyfødt skal ha 45 grader helning)

Vognpose: Blir nok å ha en sommerpose til å begynne med å gå over til en varmere på vinteren. Elsker Risa Rosa, de er helt nydelige.

Det blir også tripp trapp stol med newborn sete, jeg har ergobaby bæresele men kommer til å kjøpe et sjal også.
Tenker også babynest, det var gullverdt med storesøster!

Vi har det meste fra før og trenger ikke kjøpe sååå mye nytt.

Vi har sprinkelseng fra ikea som man kan ta av den ene sida på. Alt av madrasser, dyner og trekk har vi også.

Stellekommode har vi, mn må ha ny madrass.

Bilstol: besafe

Vogn: har en emmaljunga Edge duo. Er ei limited edition vogn og er rett og slett nydelig. Gleder meg til å ta den frem igjen.
Til den har vi en lammeskinnspose og en voksipose til vinteren, samt en easygrow vårpose.

Jeg har null, og aner ikke hva jeg skal ha bortsett fra tripptrappstol, bbhugme og en eller annen form for bæretøy. Usikker på vogn da jeg ikke har vært borti den tanken på over 10 år, men var veldig fornøyd med Emmaljunga duo til førstemann, og vil ha en som er skapt for terreng, den vil hovedsakelig bli brukt på grusvei/ stier. Og så skal jeg selvfølgelig ha Nordic Cab så jeg kan ha med lille på ski, sykkel og løpeturer etter hvert (vi har tre hunder som trenger mye mosjon).

Hvilke seng/stellebord/vogn/bilsete/vognpose etc har dere/vurdere dere? *vet det er tidlig og mange gjerne ikke har tenkt på det*

Er det noen her som har eller skal ha bedside crib? noen som har hatt det tidligere? var det et fornuftig kjøp?
Leander vugge, noen som har den? foretrekker på stativ, men antar det tar litt plass. Er det noe fint?
Falt litt for slik grindseng med skuffer under, men er det noe vits i å ha de skuffene?
Har en simovogn etter nr 1 som har lagt i boden i mange år, håper den fungerer enda, ellers må vi på vognjakt, og der er jeg overhodet ikke kjent, hehe!
Synes RisaRosa sine vognposer er helt nydelige, så vurdere en nøytral så den passer begge kjønn :)
Jeg ønsker bedsidecrib :) det hadde vi ikke til førstemann. Ellers bruker vi det vi har :)

Jeg v

Jeg var innom butikken til sprell å så på leandervuggen, og stativet er ikke så veldig mye større enn selve vuggen, men den var kanskje litt lav. Utseendemessig var stativet helt greit, ikke noe superfint, men heller ikke noe jeg tenkte var helt grusom. Vil egentlig henge vuggen i taket, men det vil ikke samboeren min.
Av vogn så vil jeg ha emmaljunga Edge duo, synes den er så nydelig, og har snakket med en del som er veldig fornøyd med den, men den koster
Jeg synes også risarosa sine poser er nydelige, så har bedre søsteren min prøve å strikke en lignende, ellers så kjøpte jeg vognpose fra bymilla i hvit som er nøytral ☺️
Når det kommer til bilstol så går vi nok for en som er best i test så vi er tryggest mulig ☺️
Vi kommer ikke til å ha en bedside crib fordi vi ikke har plass til det, og da slipper vi også å avvente barnet å ligge i samme seng som oss. Tenker det kan være like greit.
Mye å tenke over av hva en må ha, så det er spennende å lese hva andre tenker også ☺️

Jeg er litt koko. Har bestemt meg for alt jeg skal ha omtrent :p gleder meg til å begynne handlingen! Jeg brukte flere måneder på å finne den vogna som passer mine behov best, så den blir det uansett. Britax go big. Vi bor i skogkanten og trenger en vogn med god demping og gode hjul. Jeg digger absolutt alt ved den vogna.

Jeg har kjøpt bedside, vugge, babynest og tripptrapp så langt.

Anbefaler veldig å tenke nøye over bilstol iht hvilken bil man har. Bilstolgruppa på Facebook er veldig nyttig der.

Utstyr ja.
Jeg er av den praktiske og har vell funnet ut av d meste allerede :p storebror er bare 10 mnd så det meste er allerede i hus

Seng: har troll vugge, men flytter så har da plass til sprinkelsengen på vårt soverom. Så kjøper nok ny IKEA sprinkelsengen hvor siden kan tas av og settes inntil vår seng i starten. Veldig godt iforhold til natt amming. (jeg personlig klarer ikke å samsove)

Bilstol: bruker den vi har og må kjøpe ny fra ca 6-8 mnd, lik den til storebror. Må ha ny base med engang. Mannen ordnet alt med bilstol, så vi har besafe. Og jeg er veldig fornøyd. Dog er den aldri på tilbud.

Vogn: har emmaljunga super viking. Kjempe god vogn. Men nå må jeg jo ha plass til to. Vi kan gjøre denne om til søskenvogn, men da blir de stablet i høyden, noe jeg ikke liker. Så tenker å kjøpe emmaljunga double viking. Forhåpentligvis brukt og i god stand.

Vogn pose, bruker sommerposen fra storebror og kjøper nok en til vinterpose lik den vi har. Begge må jo vær gode og varme på tur om vinteren

Ellers bruker vi det vi allerede har. Klær tenker jeg at jeg bruker det meste om igjen selv om vi får jente. Bare bytte ut noe med rosa/rødt. Gutt, da har vi alt

Vi har d meste fra før. Bedside syns jeg var veldig praktisk, så den hentes frem igjen.

Bilstol har vi igjen fra frøkna, en besafe og en brio.

Vogn, jeg har bugaboo fox, og kjøper da ståbrett til frøkna. Har også en ringslynge, elastisk sjal og to ulike vevd sjal.

Jeg kjenner jeg stresser mye mindre denne runden. Heldigvis trenger ikke babyen så himla mye ting i starten. Vi skal flytte rundt termin, og leiligheten må for salg, så vi må begrense oss hvor mye vi tar inn i leiligheten.

Til svangerskapet har jeg bb hugme, elsker den og anbefaler den til alle! Ikke like keen på å bruke den til amming da den beveger seg en del, er sånne kuler i den.

Ville absolutt anbefalt bedside crib eller om du får plass til å ha en babyseng ved siden av sengen.

Babyseng fra IKEA er godt nok, men vil anbefale å velge en man kan heve bunnen på og ta av sideveggen på sikt.

Ang bilsete så ville jeg gått for en nyere isize godkjent stol med base hvor man bruker samme basen til første og andre stolen.
Babynest syns jeg var fint å bruke i seng og sofa

En god ammepute er viktig, anbefaler cozyfix sin

Vogn må du starte med å se hva som er viktig for dere. Alle har forskjellige behov og en vogn dekker sjelden alle sine behov. Bor dere trangt, skal vogna mye inn og ut av bilen, adapter slik at du kan sette babysete rett på understellet på vogna, byvogn eller mye skog, grus, snø, er dere selv høye eller lave.

En god vinterpose er viktig, vi bruker voksi urban og er veldig fornøyd. Storesøster er aldri kald

Er 8,5 år siden jeg hadde baby sist så her må ALT nytt :p

Kjøpte en brukt tripp trapp stol på finn i går, den er hel, men trenger litt kjærlighet. Merker at det ikke skal mangle på små prosjekter for mannen fremmover

Kjenner at jeg syns det er vanskelig å begynne å planlegge foreløpig. Tror jeg trenger å komme meg gjennom første trimester og fosterdiagnostikk før jeg klager å forholde meg til utstyr osv. Vi skal også flytte innen babyen er 6 mnd, så alt som kan ventes med før ventes med :p

Back
Topp