Babyutstyr

Novemberhåpet

Flørter med forumet
Novemberskattene 2014 <3
Har begynt å tenke på alt man trenger før den lille kommer til, og blir litt mørkredd av å tenke på alle pengene som skal flakse på noen måneder nå :P Av store ting som skal kjøpes inn av utstyr kommer jeg på vogn, bilsete, stellebord, og sprinkelseng m/ madrass og dyne. Og så er det jo bæresele, vippestol og slike ting, sikkert ulike hva man prioriterer der. Er det mer dere kommer på? :)

Barnashus.no har en grei liste over ting man burde ha. Sikkert ikke alt man har bruk for men :p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg husker helt ærlig ikke. Har det meste etter eldstemann.
Har sprinkelseng, stellebord, bilstol, vogn (et par faktisk), vippestol, babygym, bæresele, ammepumpe, ammepute.
Klær (faktisk det som koster mest sammenlagt :P )

Huff, ja, klær blir vel ganske så kostbart etter hvert det også. Men ser for meg at den største kleskostnaden kommer når barnet blir litt større, når han/hun begynner i barnehage? av helt nyfødtklær ser jeg for meg at man får så mye fra venner og familie :P

En ting jeg var veldig glad jeg kjøpte til datteren min var Stokke tripp trapp med newborn sete. Kjempekjekk!

En ting jeg var veldig glad jeg kjøpte til datteren min var Stokke tripp trapp med newborn sete. Kjempekjekk!

Skal helt klart ønske meg stolen av mamma, og newborn-sete arver vi etter tantebarnet mitt. :-) Tror jeg snart bør sette opp en liste over alt vi trenger, for å få litt mer oversikt.

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Skal helt klart ønske meg stolen av mamma, og newborn-sete arver vi etter tantebarnet mitt. :) Tror jeg snart bør sette opp en liste over alt vi trenger, for å få litt mer oversikt.

Det var så kjekt å ha henne sittende sammen med oss ved bordet og ikke nede på gulvet i vippestol eller liggende på armen min mens jeg spiste ,-)

Det var så kjekt å ha henne sittende sammen med oss ved bordet og ikke nede på gulvet i vippestol eller liggende på armen min mens jeg spiste ,-)

Søsteren min bruker den på samme måte og det er gull verdt! :-)

Her har vi allerede skaffet en gammel tripptrapp-stol, har pusset den, og holder på å male den hvit :) Så må vi skaffe newborn-setet! Det må jo være såååå greit med en sånn stol :D
Ellers har vi et stellebord(som vi fikk med veldig billig sammen med Stokke-stolen), og en brukt vogn(med svinghjul til by og senter)! Det vi mangler av det vi har snakket om er bilstol med base, hovedvognen, babynest, vugge, seng med alt av utstyr og badebalje :) Blir nok kanskje å skaffe bæresele også, og vippestol!

Her har vi allerede skaffet en gammel tripptrapp-stol, har pusset den, og holder på å male den hvit :) Så må vi skaffe newborn-setet! Det må jo være såååå greit med en sånn stol :D
Ellers har vi et stellebord(som vi fikk med veldig billig sammen med Stokke-stolen), og en brukt vogn(med svinghjul til by og senter)! Det vi mangler av det vi har snakket om er bilstol med base, hovedvognen, babynest, vugge, seng med alt av utstyr og badebalje :) Blir nok kanskje å skaffe bæresele også, og vippestol!

Jeg har også en gammel tripp-trapp-stol fra da jeg selv var liten, samt en gammel vugge. Skal male begge disse hvite, gleder meg til å se resultatet :)

Bare et lite heads up, newborn-setet passer ikke på tripptrapp-stoler eldre enn mai 2003 :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vi har jo det meste. Men blir det gutt blir det kleshopping:) trenger en til tripp trapp og en vippestol. Litt usikker på om vi trenger nytt bilsete.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Takk for tipset :D Det visste vi fra før av, så denne er nok ikke fra tidligere enn det! Håper vi :p

Søsteren min har den gamle typen, og mannen hennes fikk ordnet det likevel. :-) Måtte bare borre litt, tror jeg det var. Eller noe sånt, hehe.

Kommer nok bare til å kjøpe kun det aller nødvendigste til å begynne med og prøve å fordele utgiftene utover :-) Har kun seng, bilstol, voksipose, noe babyklær og leker. Skal låne babybjørn.. :-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp