Babyutstyr

Goldenchild

Glad i forumet
Sommerfuglene <3
Hva skal dere kjøpe til babyen?
Hva trenger man, og hva er "dill-dall" liksom?
Det er jo 1000 ting på markedet...hva anbefales av seng, vogn, bæresele, babysittere, vippestol, bilstol...
Jeg har ingen peiling :P

Tenk sikkerhet på baby utstyr.

Termin 8 Juni 2014

Har ikke tenkt på så mye dill enda. Har seng, men trenger bilstol, vogn å stellebord. Ellers kjøper jeg etterhvert som behovet oppstår:-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har et bad med et digert boblekarr som er litt upraktisk, så jeg lurte på om jeg skulle kjøpe stellebord som man henger på veggen...noen som har noe erfaring med det annet enn ved offentlige stellerom?

næsh. så lenge vi har vogn og en bilstol så kommer vi langt i første omgang..

jeg har kurv som mine har sovet i, å som mine tantebarn har sovet i. så den blir nok brukt i første omgang. åsså blir nok bagen brukt mye som seng vil jeg tro ;)

ellers så har jeg liksom ikke noe liste over noe. må kjøpe en kommode til klærne. for vi har ikke nok kommoder enest... også skal jeg kjøpe meg en bæresæle. to barn og ett spedbarn alene i perioder. DET er praktisk med bæresele ;)

skal kjøpe meg micro ;) i tilfelle amminga ikke funker. så jeg slipper å stå å varme vann i kasserolle kl 0300 om natta. micro er gull verdt!

åsså må man vell kanskje kjøpe inn ei dyne.. :P

jeg har ikke tenkt så veldig mye på utstyr enda. men har jo en liten pekepinn, og ikke minst erfaring fra de to forrige bærtene når de var små. og det var mye jeg kjøpte som jeg VIRKELIG ikke hadde bruk for altså!

Jeg har et bad med et digert boblekarr som er litt upraktisk, så jeg lurte på om jeg skulle kjøpe stellebord som man henger på veggen...noen som har noe erfaring med det annet enn ved offentlige stellerom?
Ja, søsteren min hadde den på et knøtt lite bad. Funket utmerket.

Vi skal ikke ha stellebord denne gangen tror jeg. Men må kjøpe bilstol, vogn og ny madrass til senga. Bruker senga som lillemor brukte da.

Har det meste fra storesøster, men stellebord og lekegrind har vi planer om å kjøpe. Ellers blir deg vel litt smått :)

Har det meste. Vogn,bilstol,vugge,seng,lekegrind,dyner osv..

Vi må ha ny vogn, bilstol, og en stellematte. Ellers har vi vel det meste tror jeg :) -og så ny bil da :p

Vi må ha alt vi ;) Men regner jo med og arve litt også. Men har ikke tenkt så voldsomt mye over hva enda. Minst mulig i utgangspunktet og supplere med det vi trenger etter hvert tenker jeg ;)

Har det meste etter kommende storesøster:) men skal kanskje kjøpe vogn, må kjøpe bilstol og gjerne litt klær om det ikke blir ei jente ;) Bruker kurv etter min mor de første mnd, som min mor, tante, onkel, søskenbarn og mine søsken og jeg, og tantebarn har brukt :D Skulle levere den tilbake, men ikke poeng i nå ;)
Å sprinkelseng arves etter storesøster, for da er hun i perfekt alder for juniorseng :) å ny madrass da :)

Kjøpt ny Emmaljunga Edge bag og sittedel(forandring fryder)Har to forskjellige understell fra før (city cross og classic crome)! Babybjørn vippestol, maxi cosi cabriofix sete, voksi classic pose e å anbefale! Det som ble penger ut av vinduet med nr en var gravidklær! Skal ikke kjøpes før jeg trenger! Brukte ikke på nr 1 og 2!

Her trenger vi alt mulig, men jeg skal gå igjennom arveting først før jeg handler noe. (Har en veldig snill venninne som har tenkt å la meg overta masse babystasj).

Det jeg vet at vi helt sikkert ikke arver og må kjøpe er en stellebordsløsning, seng (lurer på Leandervugge), bilstol og vognpose. Og så blir det jo en hel masse småtteri uansett, da.

Jeg må ha ny vogn, bildtol og elektrisk brystpumpe :-)
Ellers tror jeg at jeg har det meste?

Har hatt Brio sitt vegghengte. Funga veldig fint. Og er veldi diskret når det er lukket. Men du får ikke plass til mer enn kluter, bleier, gulpekluter, småtuber/flasker/småtterier i det. (Er jo egentlig gaske mye som går i med tanke på hvor nett det er. Men er man vandt til å ha klær i umiddelbar nærhet så er det jo ikke plass til det...) :)

Jeg kjøpte det som mange nok kaller for "dilldall", men det er den beste invisteringen jeg har gjort og angret ikke ett sekund, anbefalt det videre til mange og anbefaler det her også. Nemlig Ammemadrassen fra DryKid. Helt fantastisk, da ruller ikke babyen inntill oss og blir alt for varm, pluss at etter amming på natten så flytter du babyen over i sin seng uten at sengen er iskald ettersom babyen allerede ligger i madrassen :)

Jeg er usikker på hvordan jeg skal løse dette med seng. Har tenkt litt på å kjøpe Stokke bounce n'sleep. Den er liten og kanskje mer trygg for barnet. Kan bæres rundt i leiligheten og også brukes som dagseng. Fra 4-6 mnd alder så kan man evt gå over til sprinkelseng? Vet ikke....må tenke litt på det.

Jeg har en vugge som min oldefar laget til meg da jeg var baby...kommer nok til og kjøpe madrass til den, men skal kjøpe en sprinkelseng. Må bare finne ut hvilken vi liker...

Back
Topp