babyutstyr

lilleklump

Elsker forumet
Januarhula 2014
Kva var babyutstyr hadde du mest nytte av sist, og ser for deg at du ikkje kan klara deg uten også denne gongen??
Var det utstyr du ikkje kjøpte inn, som du i seinare tid angra på, og skulle ønske at du hadde hatt?
Var det utstyr du kjøpte som du kunne spart deg for, totalt bommert eller heilt ubrukelig?

Eg hadde ikkje newbornsete til stokkestolen sist, så det skal eg garantert ha denne gongen! Skal også undersøke i forhold til bæresele, og kjøpe inn en god en! Fått tips om ERGO. Sist lånte me kun ein babybjørn, og det er ikkje aktuelt!
Mitt beste "utstyr" sist gang må vel vera albueskjell mot såre brystvorter.. hehe.. viss det kan kallast utstyr ;) Skal ligge klart i tilfelle eg har brukt for det! Det og ein god krem for såre brystvorter!
Bommertutstyr...mja... trur ikkje me hadde noken totalt bommertar eller ubrukelig. Ikkje som eg kjem på i farten i alle fall!

Mest nyttig: sånn "stol" som babyen ligger i i badekaret. Gull verdt for en sliten rygg, ammeputen (brukte den til mye. Alt fra amming til å legge rundt babyen dersom han lå utsatte plasser (sofa etc), vippestol

Unyttig: bleiebøtte

Angret på at jeg ikke kjøpte en god spisestol til min første. Skal nå arve en fischerpricestol av min søster i stedet for kun en ikeastol.

;-)) Husker nesten ikke fra tidl da gutten min snart fyller 4 :)

Enig bleiebøtte er bare no surr! ammeputa brukte jeg heller aldri.. - men! Flaske som varmer seg selv med patroner på fly og tog! DET ska jeg ha igjen ;)

Artig å lese kva erfaringar andre har med div utstyr, for ein kan jo kjøpe seg i hel som ein vil ;)
Er enig i den badestolen altså! Den er gullverdt!! Ikkje berre fordi det er tungt å holde, med de er jo så glatte i den badeolja.. hehe..
Ammepute og, sjølv om eg ikkje var heilt fornøyd med måten ammeputa mi kunne "danderes". Skulle ønske den var litt "tyngre" viss de forstår!
Artig med flaskevarmer då!! Håper på å amme også denne gongen, men går det ikkje, så skal eg huske på denne!!

Elastisk bæresjal hadde jeg masse glede av. Det var den eneste bæreinnretningen som funket for både babyen og meg de første 6 mnd. Bading var en utfordring for rygg og bekken, og et sammenleggbart stellebord med badeenhet under toppen, slik med slange under, ble redningen. Den har vi fortsatt mye glede av. Tar også lite plass når det ikke er i bruk.
Når det gjelder ammepute ønsker jeg meg en som er litt større, tyngre og mer "formbar" enn den jeg hadde sist. (Tar gjerne imot tips)

Etter tre barn ahr ejg fått prøvd ut litt...hehe.

Nyttig:
-ammepute (ikke bare til amming, for jeg ammer ikke)
-babybjørn vippestol var helt fantastisk
-lekegrind som du kan justere bunnen på, helt fantastisk og legge fra seg babyen i peroder når man ordner ting
-en god bæresele til eller sjal
-Babygym var også veldig populært her, storkoste seg når de kunne ligge der og bare studere tingene
-Babycall med kamera og som målte romtemperaturen osv også hadde vi kjempe nytte av

Unyttig:
-Bleiebøtte

Elastisk bæresjal hadde jeg masse glede av. Det var den eneste bæreinnretningen som funket for både babyen og meg de første 6 mnd. Bading var en utfordring for rygg og bekken, og et sammenleggbart stellebord med badeenhet under toppen, slik med slange under, ble redningen. Den har vi fortsatt mye glede av. Tar også lite plass når det ikke er i bruk.
Når det gjelder ammepute ønsker jeg meg en som er litt større, tyngre og mer "formbar" enn den jeg hadde sist. (Tar gjerne imot tips)

Er også på jakt etter denne tyngre og meir formbare ammeputetypen! Den fra sykehuset var god huske eg!! Håper det kjem tips på annen type her inne!

Etter tre barn ahr ejg fått prøvd ut litt...hehe.

Nyttig:
-ammepute (ikke bare til amming, for jeg ammer ikke)
-babybjørn vippestol var helt fantastisk
-lekegrind som du kan justere bunnen på, helt fantastisk og legge fra seg babyen i peroder når man ordner ting
-en god bæresele til eller sjal
-Babygym var også veldig populært her, storkoste seg når de kunne ligge der og bare studere tingene
-Babycall med kamera og som målte romtemperaturen osv også hadde vi kjempe nytte av

Unyttig:
-Bleiebøtte

Ja, då har du fått sjansen til å prøve litt ;) Var og veldig fornøyd med vippestolen fra BB, når mini var stor nok til å sitte i den!
Og som du skriv var babygym en god investering! Me kjøpte ein grufullgrellfarge ting som mini elska! Det var knallfarger, og lyd på leika i midten! Den med lyd var favoritten!!
Vurderte og babycall med kamera, men hadde kje råd når eg plutselig trengte den, så kjøpte neonate uten kamera men med temp osv. Veit det fins ein app på ipad/iphone som kan kobles med kamera og brukes på samme vis :)

Kom også på.. sjølv om det ikkje er babyutstyr då, men videokamera var den beste investeringen me gjorde! Filmar fra når mini var bitteliten og framover! Ubetalelig!!

Back
Topp