Babyutstyr- Stellebord

~ Cathrine ~

Forelsket i forumet
Desemberlykke 2018
Hei alle sammen! :greet025
Jeg holder på å skrive på mappeeksamen, men plutselig så er jeg inne på babyverden, barnashus.no, jollyroom.no osv.... Kan ikke huske å ha skrevet inn nettadressen engang :p Flere som kjenner seg igjen?

Har sett litt på stellebord i dag. Har sett for meg at jeg steller babyen med babyen mot meg, altså føttene mot meg... Men ser at mange stellebord er laget til slik at babyen ligger med siden mot meg (?).
Noen som kan si noe om fordeler/ulemper med en av delene? :dontknow

Tenker også at det kan være litt tungvindt med et stellebord som har skuffer? At bleier, kremer, servietter osv er lettere tilgjengelig om det er åpent under og at man kan ha det i kurver?

Har til nå sett på:
- https://www.barnashus.no/troll-lukas-stellebord-hvit-7071854310204.html
- https://www.ikea.com/no/no/catalog/products/90256727/

Den til IKEA er stor og grei og babyen kan ligge begge veier (?), men blir det litt tungvint å få tak i ting når platen på toppen stikker så langt ut?

Vi har også snakket om å bruke en vanlig kommode fra ikea og lage til en passende plate til toppen..


Huff, dette ble langt! Hehe.. Det er mye å tenke på som førstegangsgravid! Og jeg har ikke lyst å ende opp med å være misfornøyd med kjøpene.

Jeg som bruker såååå lang tid på å se på et stellebord... lurer på om jeg klarer å finne vogn før babyen kommer :laughing001:laughing001

Har DU noen råd, tanker eller erfaringer ang stellebord?
 
Ei venninne har den fra IKEA. Der ligger babyen med bena mot deg. Og det er plass til små kurver ved siden av stellematte [emoji4] så du kan ha der nødvendigste der
 
Det stellebordet til IKEA vil jeg også ha :) synes den ser veldig fin ut.
 
Har også sett på stellebordet fra Ikea :) de har et annet også som kan brukes som skrivepult senere.
 
Vi hadde åpent stellebord til førstemann, det ble veldig rotete så nå har vi byttet til kommode og stellematte fra ikea [emoji4]. Alt av bleier og våtservietter har vi i øverste skuff og litt nødvendomig klær som body, strømpebukser og pysj i en skuff og ekstralager med bleier i en skuff [emoji4]. Anbefaler ett stellebord der du har plass til litt klær i nærheten dersom man får en bæsjebaby som oss [emoji85][emoji23]
 
Tror du blir vant til å stelle den veien stellebordet er, men jeg er helt låst nå og MÅ ha henne mot meg.
Har kommode med stellwbordstopp fra IKEA selv og er storfornøyd med den! [emoji3] kjekt å slippe å kjøpe ny, rekker ikke å ta av stellebordstoppen før baby kommer uansett, vesla bruker bleier.
 
Bringer dette fra jollyroom og er veldig fornøyd. Syns ikke det er et problem at hun ligger med siden mot meg. Denne har masse lagringsplass og badebalje under! Alt i ett. Men skulle jeg noen gang kjøpe nytt ville jeg kjøpt med beina mot meg og hyller over. (Fordi hun drar ut alt av stellebordet hele dagen når hun leker :shifty::happy::wideyed:)
 

Vedlegg

  • 2AEDFED4-B3AA-435A-B390-673C83DA0AF7.png
    2AEDFED4-B3AA-435A-B390-673C83DA0AF7.png
    275,9 KB · Visninger: 42
Vi skal ha denne kommoden[emoji4]
Vurderer å lage plate så mini kan ligge mot oss, men vi får se [emoji4]
Vil ha noe jeg kan bruke til andre ting (klær, leker osv) og som ser greit ut.
Vi skal ha stellebordet på soverommet, så det påvirker litt [emoji4]

Screenshot_20180531-152406_Chrome.jpg
 
Vi kommer til å kjøpe vegghengt denne gangen. Syns det er både praktisk og plassbesparende. Får babyen med føttene mot meg og hyller over babyen hvor bleier og andre nødvendigheter ligger
 
Vi skal ha denne kommoden[emoji4]
Vurderer å lage plate så mini kan ligge mot oss, men vi får se [emoji4]
Vil ha noe jeg kan bruke til andre ting (klær, leker osv) og som ser greit ut.
Vi skal ha stellebordet på soverommet, så det påvirker litt [emoji4]

Vis vedlegget 260548
Vi har den "billige" modellen av den og den mindre størrelsen med stellematte [emoji4]. Helt genialt å ha alt innenfor rekkevidde [emoji4]
 
Vi har den "billige" modellen av den og den mindre størrelsen med stellematte [emoji4]. Helt genialt å ha alt innenfor rekkevidde [emoji4]
Jeg fant en enkel versjon for å forlenge den så man kan ha babyen mot seg på Pinterest og vi får jo MASSE plass til alt dill dallet vi trenger oppå [emoji16]

Syns den ene til Ikea er fin, men så sinnsykt massiv til å kunne være stellebordsmøbel (tenker på den nye som kan bli skrivebord), dette er et møbel vi kan bruke leeeeeeenge [emoji16]

Siden skuffene er så dype tenker jeg å kjøpe bokser til å ha oppi og ha klær i forskjellige størrelser i de [emoji4]
 
Jeg fant en enkel versjon for å forlenge den så man kan ha babyen mot seg på Pinterest og vi får jo MASSE plass til alt dill dallet vi trenger oppå [emoji16]

Syns den ene til Ikea er fin, men så sinnsykt massiv til å kunne være stellebordsmøbel (tenker på den nye som kan bli skrivebord), dette er et møbel vi kan bruke leeeeeeenge [emoji16]

Siden skuffene er så dype tenker jeg å kjøpe bokser til å ha oppi og ha klær i forskjellige størrelser i de [emoji4]
Det er jo kjempegreit å kunne lage sånn forlenger til stellematten [emoji4]. Vår stellematte tar omtrent hele toppen, men funker fint at vi står i enden pga skråtak. Vi har kjøpt sånne kurver på ikea til å ha nedi skuffene, genialt til bleier og sokker og sånt [emoji4].
 
Hadde slik vi sto på siden med guttene. Hadde skuffer under til klær, bleier osv. Likte best å stå på siden å stelle dem. Venner med jevnaldrende barn hadde stellebord hvor en sto med bena, de gangene jeg lånte stellebord der synes jeg det var tungvint og at jeg ikke hadde helt kontroll på ungen
 
Hadde slik vi sto på siden med guttene. Hadde skuffer under til klær, bleier osv. Likte best å stå på siden å stelle dem. Venner med jevnaldrende barn hadde stellebord hvor en sto med bena, de gangene jeg lånte stellebord der synes jeg det var tungvint og at jeg ikke hadde helt kontroll på ungen

Hehe ja det er utrolig hvordan det du blir vant til blir VELDIG mye enklere enn alt annet.
 
Bringer dette fra jollyroom og er veldig fornøyd. Syns ikke det er et problem at hun ligger med siden mot meg. Denne har masse lagringsplass og badebalje under! Alt i ett. Men skulle jeg noen gang kjøpe nytt ville jeg kjøpt med beina mot meg og hyller over. (Fordi hun drar ut alt av stellebordet hele dagen når hun leker :shifty::happy::wideyed:)

Dette har jeg kjøpt :) Syns det så veldig greit ut. men skjønner ikke, Har dere dette stelleborde på siden?
 
Back
Topp