Babytepper i ubehandlet ull

Pia1975

Betatt av forumet
Hei jenter, jeg har fått helt dilla på å strikke babytepper i ubehandlet ull, som alle jordmødre anbefaler istedetfor de teppene som finnes i bomull i dag. Har iløpet av 1 1/2 mnd strikket 2 stk, og skal nå begynne på det 3. Så er spørsmålet; noen som vil ha? [:)] Jeg tar ikke så mye betalt, kun for garnet, og kanskje et par hundringser for selve jobben. Se på www.nostebarn.no for farger og beskrivelse av teppet under "Garn og strikkeoppskrifter". "Bestselger! Mor Signes babyteppe, et deilig, mykt teppe av Merino lammeull 2-tråds (kan også strikkes i silke/ull). Teppet erstatter helsetepper av bomull. Som andre ubehandlete ullplagg vaskes det sjelden, og man trenger derfor bare ett.Bestselger! Oppskrift på Mor Signes babyteppe, et deilig, mykt teppe av Merino lammeull 2-tråds (kan også strikkes i silke/ull). Teppet erstatter helsetepper av bomull. Som andre ubehandlete ullplagg vaskes det sjelden, og man trenger derfor bare ett." 

Si fra om du vil ha så jeg kan bestille garn! [:)]

strikker og selv men nå har jeg rakkna opp teppe nr 2 (som har et annet garn) det blir liksom for få masker..... hvor mange masker bruker dere å ha på teppe?

Jeg er faktisk på utkikk etter et ullpledd, men er usikker på om det lønner seg å strikke selv eller rett og slett kjøpe et. Garn er jo fryktelig dyrt, da særlig ubehandlet. Hvor mye hadde du ca tenkt i pris?

Som du sier så er garnet ganske dyrt, bruker vel ca 180,- på garn til et slikt teppe, så vil jeg ha bittelitt igjen for jobben også, kanskje 200,- Så det blir jo litt penger utav det, men dog et veldig godt teppe du har lenge.

180,- var jo ikke så ille. Trodde det kom opp i 300-400 for nøstebarnullet jeg. Hvor store er de teppene ca da?

Det koster 91,- for ett nøste, og man bruker 2 stk på et slikt teppe. Teppet er vel sånn ca 70-80 cm X 90 cm, stort nok til å tulle inn et lite nurk. [:)]

ORIGINAL: Pia1975

Det koster 91,- for ett nøste, og man bruker 2 stk på et slikt teppe. Teppet er vel sånn ca 70-80 cm X 90 cm, stort nok til å tulle inn et lite nurk. [:)]

Hmm.. Får vurdere saken[:)] Er selv ikke særlig flink med strikking, men har en mor som er veldig gira.. Så vet ikke.. Kanskje legge inn et bilde av de?

ORIGINAL: Cornelia80

ORIGINAL: Pia1975

Hmm.. Får vurdere saken[:)] Er selv ikke særlig flink med strikking, men har en mor som er veldig gira.. Så vet ikke.. Kanskje legge inn et bilde av de?

Vurder i vei. [:)] Jeg har ikke bilder selv da jeg ikke har strikket de som er til salgs enda... Men det ligger bilder av teppene på www.nostebarn.no

Back
Topp