Babyteppe ull?

Har kun hjemmelagde varianter, allerede tre forskjellige. Har strikket et i Sandnes babyull lanett som jeg tror skal være til vogna, et i Nøstebarn merinoull som er tenkt som koseteppe også har min mor heklet et nydelig teppe som kan være til senga (vet ikke hvilket garn) :happy:
 
Har kun hjemmelagde varianter, allerede tre forskjellige. Har strikket et i Sandnes babyull lanett som jeg tror skal være til vogna, et i Nøstebarn merinoull som er tenkt som koseteppe også har min mor heklet et nydelig teppe som kan være til senga (vet ikke hvilket garn) :happy:
Så koselig med hjemmelaget! Hvor lang tid bruker du på ett? :)
 
Vi har noen fra før. Et vi har brukt masse er mykt ett kjøpt på apotek faktisk. Ei ex - svigerinne jobbet på apotek og skaffet oss, veldig lett og mykt pledd. Tror merket er WE, kjøpt på apotek1. Har et tykt flott ett som brukes i vogn.. muligens Rørospledd til baby, ett lett hekla ullpledd (mest for pynt) og mamma strikker ett til oss nå. Fått alle pledd her da..
 
Så koselig med hjemmelaget! Hvor lang tid bruker du på ett? :)
Jeg er ikke den kjappeste strikkeren, og går litt opp og ned hvor mye jeg holder på med det. Men går ganske fort hvis jeg strikker en del daglig :happy: Jeg har valgt veldig enkle mønstre :happy: På det nøstebarn-teppet strikker jeg bare fram og tilbake med ganske store pinner, så det går superfort!
 
Jeg er ikke den kjappeste strikkeren, og går litt opp og ned hvor mye jeg holder på med det. Men går ganske fort hvis jeg strikker en del daglig :happy: Jeg har valgt veldig enkle mønstre :happy: På det nøstebarn-teppet strikker jeg bare fram og tilbake med ganske store pinner, så det går superfort!

Ja store pinner er gull! Hvilken tykkelse bruker du på det? Jeg blir litt utolmodig når det tar lang tid og blir på nippet til å gi opp:joyful:
Nå har jeg funnet et så fint teppe, men litt usikker på om jeg klarer å lage det, så litt vanskelig ut, men får prøve:happy:
 

Vedlegg

  • IMG_20191026_105223.jpg
    IMG_20191026_105223.jpg
    51,1 KB · Visninger: 46
Vi har noen fra før. Et vi har brukt masse er mykt ett kjøpt på apotek faktisk. Ei ex - svigerinne jobbet på apotek og skaffet oss, veldig lett og mykt pledd. Tror merket er WE, kjøpt på apotek1. Har et tykt flott ett som brukes i vogn.. muligens Rørospledd til baby, ett lett hekla ullpledd (mest for pynt) og mamma strikker ett til oss nå. Fått alle pledd her da..

Ja det har jeg sett faktisk, det var veldig mykt og godt! :) rørospledd har jeg også lyst til å kjøpe, men synes de virket litt små, så vurderer å kjøpe et litt større med engang.. Jeg får se:) fint å få pledd i gaver:)
 
Ja store pinner er gull! Hvilken tykkelse bruker du på det? Jeg blir litt utolmodig når det tar lang tid og blir på nippet til å gi opp:joyful:
Nå har jeg funnet et så fint teppe, men litt usikker på om jeg klarer å lage det, så litt vanskelig ut, men får prøve:happy:
Jeg bruker str 6 på det :happy:

Kjempefint teppe da! Litt over min vanskelighetsgrad :p
 
Her har oldemoren strikket :love7
Orket ikke strikke et helt teppe.. og likegreit det for nå hadde jeg ikke klart å strikke ferdig pga hovne fingre
 
Jeg starta på et nøstebarnteppe, men har ikke orka å gjøre det ferdig. Så jeg tror også det blir kjøpe-teppe denne gangen, tviler på at jeg rekker å strikke et nå. Så følger også interessert med på denne tråden!
 
Jeg har noen hjemmestrikkede tepper etter kommende storesøster, i ull. Ellers strikker min mor teppe fra Leila Hafzi sitt samarbeid med Sandnes garn, som vi skal få sammen med hentesettet.
Jeg har også kjøpt et teppe fra Baby Kenza, og det er utrolig mykt og deilig:Heartpink
 
Denne gang har jeg strikket et teppe, ikke noe avansert greier da jeg egentlig ikke kan strikke, men rettstrikk fram og tilbake med dobbel baby merinoullgarn.
Men sist baby fikk jeg et ullteppe fra lillelam. Det var mykt og godt :)
08d0ba7cc75268723e59f4adee33a62e.jpg
 
Har 4 strikkede tepper fra nevøen, pluss jeg strikket ett til mini, min gudmor strikket ett til han, og jeg har heklet ett i bomull. Pluss vi har fått i fleece og diverse :p
 
Vi har tre hjemmestrikka tepper, to av de har jeg strikka sjøl i merinoull. Det ene er byssanlullteppet fra klompelompe og det andre det mjukeste teppet fra pickles. Det tredje er et rilleteppe strikka på tynne pinner, veldig lett og fint teppe. Har da tre forskjellige tykkelser/type tepper. :)
 
Back
Topp